شناسه خبر : 100203
شنبه 30 ارديبهشت 1402 , 17:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دوران اسارت با ولع کتاب می‌خواندیم

فاش نیوز - آزاده دوران دفاع مقدس در نشست عصر خاطره گفت: در اسارت ولع کتابخوانی آنچنان شدید بود که کتاب‌هایی مثل قران کریم و نهج البلاغه را حفظ می‌کردیم و کتاب‌های دیگر مثل بینوایان را برای اینکه در دست همه باشد، تکه تکه می‌کردیم.

 

دوران اسارت با ولع کتاب می‌خواندیم/ مردم خاطرات را از زبان خود ما بخوانندبه گزارش دفاع‌پرس، مستقر در محل برگزاری چهل و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ نشست عصر «خاطره آزادگان» با حضور جمعی از آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی در سرای ناشران دفاع مقدس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این نشست محسن جهانبانی، محمدتقی ترابی، رضا الهی، محمد اخگری و تعدادی دیگر از آزادگان بخشی از خاطرات خود از دوران اسارت به دست نیرو‌های رژیم بعث صدام را با حاضران در میان گذاشتند.

محسن جهانبانی آزاده هنرمند عرصه سینما و تاتر گفت: ما در دوره اسارت، قدر کتاب را می‌دانستیم و اگر کتابی بود، با ولع آنرا می‌خوانیدم. چه بسیاری از بچه‌هایی که در دوران اسارت در اوج بی سودای با این ولع توانستند بر دو، سه زبان مسلط شوند.

وی با تقبیح آنان که کتاب می‌خرند، ولی نمی‌خوانند، تصریح کرد: در اسارت ولع کتابخوانی آنچنان شدید بود که کتاب‌هایی مثل قران کریم و نهج البلاغه را حفظ می‌کردیم و کتاب‌های دیگر مثل ژان وال ژان را برای اینکه در دست همه باشد، تکه تکه می‌کردیم.

محمدتقی ترابی از دیگر اسرای آزاده جنگ تحمیلی نیز گفت: ما بنا بر امر رهبر عازم میادین جنگ شدیم. خرید کتاب مهم است و شناسامه آن حایز اهمیت. یکی کتابی درباره من نوشت، ولی فقط اسم من درست بود و مابقی ربطی به من نداشت! در این نشست‌ها حضور پیدا کنید و حرف‌ها را از خودمان بشنوید. ما هنوز زنده ایم.
در این نشست که در زمره نشست‌های ماهانه انتشارات پیام آزادگان است قریب به ده نفر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس با حضور در سرای مجمع ناشران دفاع مقدس واقع در شبستان اصلی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بیان خاطرات تلخ و شیرین خود پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi