شناسه خبر : 100463
یکشنبه 07 خرداد 1402 , 18:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قابل توجه وزارت آموزش و پرورش؛

شاهکارمرفهین در اغتشاشات!

تربیت یافتگان این بخش از تعلیم و تربیت عمومی، از جهت تربیتی بسیار ضعیف، و از جهت آموزشی، حداکثر، افراد ماهر در زدن تست هستند؛ و به غلط...

فاش نیوز - سلام. وقت به خیر. سوگیری دولت مردمی آقای رئیسی با عنوان دولت تحول، بسیاری را امیدوار کرد. برای تحول نیاز به شناخت کامل از سیستم و اعمال تغییرات مناسب در ساختار و محتواست.

در اقتصاد، سال هاست که به دلیل عدم شناخت از تاریخچه تورم و بیکاری و منشاء اصلی آن که به قبل از انقلاب باز می گردد، درمان های بی اثر انجام می شود. عناصری که در کودتای اقتصادی ۱۸ مرداد ۱۳۳۹ به شکل ویرس توسط پهلوی دوم به بدنه اقتصادی کشور تزریق شد، شرایطی را بوجود آورد که بدون دفع این ویروس ها، محال است هر چه درآمد حاصل کنید، بتوان بیکاری و تورم را مهار کرد.

اقتصاددانان به دنبال راه حل های لوکس می روند؛ در حالی که اصولا تشخیص غلط است که آنها را به طرف چنین راه حل هایی هدایت می کند(البته در خوشبینانه‌ترین حالت، و قبول کم سوادی و عدم شناخت).

در این باره حرف های بکری وجود دارد که تحول‌آفرین است. قطعا شعار کنترل نقدینگی، جمله ابتر و ناقصی است. آیا می توان شرایطی را فراهم کرد که این حرف های بکر منتقل شود. اگر این معضل اساسی حل شود، زمینه ورود به بحث بسیار پر اهمیت، به نام تحول در آموزش و پرورش می رسد.

کم اهمیت بودن این وزارت در سال های گذشته (نمونه اخیر آن انتخاب وزیر این وزارتخانه پس از ماه ها و پس از وزرای سایر وزارتخانه ها؛ و همچنین مستعفی شدن وزیر و سرگردانی چنین وزارتخانه ای در شرایط فعلی) و اسیر شدن در روزمرگی، وارد کردن یک اشتباه تاریخی به نام مدارس غیر انتفاعی(بخوانید شدیدا انتفاعی) به تعلیم و تربیت مدرسه ای، علیرغم مغایرت آن با اصل سی ام قانون اساسی، مصایبی است که به وجود برخی نواقص در ساختار و شرح وظایف بخش های تابعه اضافه شده و کار به جایی رسیده که تربیت یافتگان این بخش از تعلیم و تربیت عمومی، از جهت تربیتی بسیار ضعیف، و از جهت آموزشی، حداکثر، افراد ماهر در زدن تست هستند؛ و به غلط نخبگان دانشگاهی لقب گرفته اند و از طبقات مرفه جامعه هستند که شاهکار آنها را در اغتشاشات اخیر دیدیم.

آیا جایی برای طرح و ارایه راه حل تحولی وجود دارد؟ بنده به همراه دوستی در بخش اقتصادی منتظر پاسخ شما هستیم. والسلام

|| غلامرضا سراج‌زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi