شناسه خبر : 101008
شنبه 27 خرداد 1402 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگرانی اسرائیل از دستیابی ایران به تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین

فاش نیوز - یک فرمانده ارشد اسرائیل، از نگرانی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، نسبت به دستیابی ایران به تسلیحات پیشرفته غربی که به اوکراین فرستاده می‌شود، خبر داد.
به گزارش نیوزویک، فرمانده عالی‌رتبه نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در گفت‌و‌گو با این نشریه، از نگرانی اسرائیل نسبت به خطر قاچاق تسلیحات آمریکایی و سایر دولت‌های غربی ارسالی به اوکراین و افتادن آن به دست ایران پرده برداشت. 
وی از نگرانی تل‌آویو نسبت به تمرکز بیش از ‌اندازه غرب بر اوکراین و غفلت از احتمال دستیابی تهران به تسلیحات ارسالی اروپا و آمریکا به کی‌یف گفت و افزود: در حال حاضر نیروهای شبه نظامی در هر دوسوی جبهه جنگ بر انحراف ورود تسلیحاتی مانند سامانه موشکی ضد‌تانک جاولین نظارت دارند.
این فرمانده اسرائیلی خاطرنشان کرد که تشکل‌های طرفدار روسیه به دلیل روابط دفاعی نزدیک مسکو و تهران، انگیزه انتقال تسلیحات به غنیمت گرفته به ایران با هدف انتقام از آمریکا و اروپا را دارند، در حالی که انگیزه عناصر طرفدار اوکراین عمدتا پول در برابر قاچاق اسلحه است. مسیر اولیه انتقال و قاچاق این تسلیحات از طریق دریای سیاه به دریای مدیترانه است و استدلال کرد که این خود نخستین دلیل نگرانی اسرائیل است.
این مقام ارتش اسرائیل در ادامه از احتمال دسترسی حزب‌الله به این تسلیحات گفت: به دلیل آنکه اسرائیل از دیرباز تنها بر روی رویدادهای خاورمیانه متمرکز بوده، تشخیص میزان دقیق قاچاق تسلیحات کار دشواری است، زیرا دامنه جریان فعلی تسلیحات به اروپا و شمال آفریقا گسترش یافته است.
یک مقام اطلاعاتی خارجی نیز تشریح کرد که در تاریخ ۲۰ اوت سال گذشته (مرداد ۱۴۰۱) یک هواپیمای روسی محموله‌ای شامل تسلیحات غربی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را در تهران تخلیه کرده است. گفته می‌شود در میان این تسلیحات جاولین و سلاح‌های ضد زره سبک بریتانیا (NLAW) وجود داشته است.
وی در تأیید سخنانش تصاویر ماهواره‌ای ارائه کرد و گفت که ارزیابی ما این است که ایران این تسلیحات را در ازای ارسال پهپاد به روسیه تحویل می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این اخبار به نیوزویک گفت: دولت ایالات متحده کاملا از خطر احتمالی قاچاق تسلیحات آگاه است و برای کاهش این خطر از نزدیک با دولت اوکراین همکاری می‌کند.
محافل غربی بشدت نگران مهندسی معکوس تجهیزات و تسلیحات خود هستند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi