شناسه خبر : 101051
یکشنبه 28 خرداد 1402 , 09:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعیین سقف پرداختی کمک معیشت ایثارگران در سال ۱۴۰۲ + جدول

فاش نیوز - هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور که به موضوع کمک معیشت ایثارگران بر اساس دهک بندی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان می‌پردازد را به تصویب رساند.
 

به گزارش «ایثار» به نقل از حیات، هیئت وزیران در جلسه مورخ 17 خرداد سال جاری به بررسی پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان برنامه و بودجه کشور و ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تعیین سقف کمک معیشتی ایثارگران بر اساس دهک بندی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، پرداخت.
بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (ب-1) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند و افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی، فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد مشمول این آیین‌نامه خواهند شد.
در ماده 2 این آیین‌نامه آمده است که متقاضیان برای بهره‌مندی از کمک‌معیشت موضوع این آیین‌نامه باید درخواست خود را در سامانه اعلامی از سوی بنیاد و یا ستاد کل (حسب مورد) ثبت و سپس اقرارنامه محضری مبنی برنداشتن شغل و درآمد را در سامانه یاد شده بارگذاری نمایند.
همچنین بر اساس ماده 3 این آیین‌نامه بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) مکلفند ظرف (10) روز کاری پس از ثبت نام متقاضی به منظور احراز شرایط وی جهت برخورداری از کمک‌معیشت و عدم اشتغال وی نسبت به استعلام از صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های اجتماعی نظیر صندوق بیمه و بازنشستگی تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پایگاه رفاه ایرانیان، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف ایران و تعاون ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور حسب مورد اقدام کنند و دستگاه‌های یادشده موظفند مراتب اشتغال و میزان درآمد ماهیانه متقاضی را ظرف یک ماه کاری از تاریخ استعلام از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به مرجع استعلام نمایند.
در ماده 4 آیین‌نامه مذکور بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) موظفند در چهارچوب اعتبارات مصوب مربوط نسبت به برقراری کمک معیشت برای مشمولان این آیین‌نامه با اولویت دهک‌های درآمدی پایین‌تر (دهک‌های 1 تا 4) اقدام نمایند.
در تبصره ماده 4 این آیین‌نامه، بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) موظفند ظرف سه ماه، اطلاعات مشمولین دهک‌های (8) تا (10) را پایش نموده و در مقاطع زمانی سه ماهه به ترتیب از دهک‌های بالاتر حذف و منابع حاصل را صرف تحت پوشش قرار دادن افراد در نوبت مشمول دهک‌های (1) تا (7) نمایند.
طبق ماده 5 آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (12)، بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) مکلفند از تاریخ برقراری کمک معیشت برای مشمولین، حداقل یک‌بار نسبت به استعلام مجدد وضعیت وی از حیث اشتغال و درآمد و تغییرات ایجاد شده در وضعیت آنان از دستگاه‌های موضوع ماده (3) این آیین‌نامه اقدام نمایند و دستگاه‌های مذکور موظفند نسبت به پاسخ استعلام با قید فوریت اقدام نمایند. همچنین دستگاه‌های یادشده موظفند در صورت تغییر در شرایط احراز دریافت کمک معیشت وضعیت را راسأ با قید فوریت به مرجع استعلام اعلام نموده تا براساس آخرین اطلاعات دریافتی اقدام قانونی به عمل آید.
بر همین اساس کمک معیشت پرداختی طبق ماده 6 به مشمولین بر اساس جدول زیر ارائه می‌شود:

طبق تبصره ماده 7 این آیین‌نامه، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در صورت اعتراض فرد نسبت به دهک تعیین شده، نسبت به بررسی مجدد آن اقدام و نتیجه را اعلام نماید.
بر اساس ماده 8 آیین نامه مذکور چنانچه مشمولین از صندوق‌های بازنشستگی حقوق یا مستمری کمتر از مبلغ کمک‌معیشت مقرر در این آیین‌نامه دریافت نمایند، صرفاً مابه‌التفاوت آن تا سقف مبلغ مندرج در این آیین‌نامه توسط بنیاد یا ستاد کل (حسب مورد) پرداخت می‌شود.
طبق ماده 9 این آیین‌نامه جانبازان، آزادگان و رزمندگانی که توانایی انجام کار داشته و علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این آیین‌نامه نمی‌گردند.
گفتنی است بر اساس ماده 10 آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (12) نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه بر عهده بنیاد و ستاد کل (حسب مورد) است.

 

اینستاگرام
مگر قانون نمیگه باید حداقل حقوق که 7900 م ت است پرداخت شود
این قوانین من در آوردی و ضد ایثارگران را چه کسانی پیشنهاد می کنند
فاش نیوز ی توضیح بده چه کار کنیم ؟ نمیتونیم از دهک خانواده جداشویم ما شاغلیم ؟ به خدا پدرما هیچ نداره.. کارگر بوده حالا هم که دیگه توان نداره و ... چه گلی بر سر بگیریم؟ حقش هست کمک معیشت بگیره اما شدیم دهک ۸.... این دیگه چه مسخره بازیه در آوردن ؟ ی مصاحبه با این آقای نوروزی واجبه ببینید تکلیف ما چیه؟ چه کار کنیم الان ؟ چرا هیچکس جوابگو نیست؟؟؟؟؟؟؟؟،
باسلام لااقل اگر می خواهید حق ما ایثارگران معسر را بدهید باشه ولی فقط دهک خود ایثارگر را ملاک قرار دهید نه اینکه با افراد خانواده جمع شود که درغیر اینصورت حق الناس میشود وما راضی نیستیم که حق قانونی ماکه درجبهه بودیم بخاطر اینکه بچه‌ها خودشان دراین شرائط دشوار اقتصادی کار می کنند با ما همراه شود
درحالی که حقوق کارمندان 20درصد اضافه شد دولت کنونی برای اکثریت ایثارگران معیشت بگیر فقط 10درصد افزایش در نظر گرفت !
از 4500 به 5میلیون
معاونت حقوقی بنیاد به نظر خلاق ترین معاونت در تضییع حق ضعیف ترین قشر تحت پوشش بنیاد است و برای صرفه جویی بدترین مسیر را انتخاب کرده است
رزمندگان و جانبازان کم درصد، حق پیشرفت ندارند، چون زنده هستند و در ایام جنگ شهید نشده اند!؟
دشمنان ایران با نفوذ در تدوین بخشنامه های ابکی غیر مدبرانه در حال ناامید کردن ایثارگران هستند
خودمان را به خدا می سپاریم
دهک چیه در آوردین؟ اینم شد عین یارانه.بیچاره رزمندگان و ایثارگران ک اینطور جواب زحماتشون میدین.عوض اینکه قدر دانشون باشین،دارین تفکیک میکنین.. مگ اون زمان ک تو جنگ داشتن واس این خاک ایثارگری میکردن،اونا م دهک تعیین کردن ک آیا بریم یا نریم ..
سلام.حقوق سال 1402 معادل 7920000هزارتومان ماهانه است.متاسفانه تاکنون پر اخت نشده ازسوی وزیر دفاع وپشتیبان .هفت میلیون ونصد وبیست هزارتومان ماهانه بایدپرداخت شود.
سلام.حداقل حقوق برای رزمندگان معسر 7920000هزارتومانه هفت میلیون ونصدوبیست هزارماهانه بایدپرداخت شود.متاسفانه دولت وزیردفاع کم کاری میکند.و پرداخت نمیکندبرای سال 1402
, قد تبین الرشومن الغی.
آقا و سرکار خانم. مسئول و مدیر خردمند.
خردمندی آن باشد،تاهرچه میدانی بازگویی،وبه هرچه میگویی عمل کنی.
فلسفه بافی بعداز تصویب قانون )تفسیر مثلا دهک بندی(می‌شود ترک فعلی که افاضات ندارد....از رنج پسر. ترا. چه حاصل؟قانون را جامع نوشتند که همه‌ی جمع هدف مشمول شوند .این اگر و نگر و مگر ها مال قبل از فهمیدن قطعی است..)(صد حیف نادان زیستم)
برای خودتون هرکاری دوستدارید میکنید یکمم بفکره خانواده ها باشید راحت شکمتون سیره سقف بالای سرتونه جای ماها که نیستین خدا ازتون نگذره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi