شناسه خبر : 101089
یکشنبه 28 خرداد 1402 , 12:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش حقوق والدین شهدا تا اواخر تیرماه محقق می‌شود

فاش نیوز - محمود پاکدل گفت: ما همچنان شرمنده والدین شهدا هستیم که سومین ماه است به دلیل ابهام در مصوبه قانونی، نتوانستیم حقوق آنها را در سال جدید افزایش بدهیم که البته مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا اواخر تیرماه این مشکل رفع شود.

معاون مددکاری بنیاد شهید: افزایش حقوق والدین شهدا تا اواخر تیرماه محقق می‌شود

به گزارش گروه حماسه و‌ مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه برگزار شد. پاکدل در این نشست با اشاره به فعالیت‌های حوزه مددکاری در بنیاد شهید، گفت: می‌خواهیم خدماتی که به ایثارگران ارائه می‌دهیم با عزت و سربلندی باشد و مشکلی از مشکلات آن‌ها برطرف کند و نیازشان رفع شده و علاوه بر آن طبق قانون هم این فعالیت‌ها انجام شود.

۷۴۳۵ شهید زن داریم

وی با بیان اینکه هدف ما برقراری عدالت با رعایت الویت‌بندی است، افزود: ما ۲۲۸ هزار شهید داریم که ۷۴۳۵ نفر از این عزیزان شهید زن هستند. همچنین ۶۲ هزار و ۸۵۰ نفر جانباز داریم که ۵۴ هزار ۴۵۶ نفر در قید حیات هستند. ۷ هزار و ۶۷۰ نفر جانباز زن داریم.

معاون مددکاری بنیاد شهید اظهار داشت: مجموع ایثارگران و خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید ۴ میلیون ۱۱۵ هزار و ۳۰۷ نفر هستند که ۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۳۱ نفر در قید حیات هستند. همچنین ۴۳ هزار و ۴۴۵ نفر آزاده داریم. 

جانبازان بالای ۷۰ درصد شهید زنده محسوب می‌شوند

وی افزود: ۸ هزار و ۲۴۷ نفر جانبازان ۷۰ درصد ما هستند که البته این عزیزان به نوعی شهید زنده محسوب می‌شوند و با فوت آن‌ها پرونده شهادتشان فعال می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در انجام کارهایمان تأمین نشدن منابع مالی مصوبات اختصاص یافته است، گفت: برای مثال سال‌های قبل ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات نیاز بود که بودجه ما ۳۱ هزار میلیارد تومان بیشتر نبود. 

بودجه ۷۱ هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید در سال ۱۴۰۲

وی ادامه داد: البته در این دو سال اخیر افزایش‌های خوبی در بحث بودجه داشتیم که عموماً در حوزه حقوق و دستمزد مصرف می‌شود. ما سال گذشته بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد تومان بودجه داشتیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان هم سهام شرکت‌های دیگر به بنیاد اختصاص داده شده که  با فروش آن‌ها امیدواریم دیون را پرداخت کنیم.

معاون مددکاری بنیاد شهید با اشاره به اینکه ۷۱ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۲ بنیاد شهید خواهد بود، بیان داشت: ما با قوانین متعددی در خصوص ایثارگران مواجه هستیم که البته قرار بود فقط قانون جامع ایثارگری ملاک کار ما باشد اما اکنون چند قانون دیگر بر کار ما حاکم هستند.

دستور رئیس جمهور برای اجرای بهتر قوانین ایثارگری

وی گفت: اجرای برخی قوانین مثل تبدیل وضعیت استخدامی، تأمین دارو و... صرفاً بر عهده بنیاد شهید نیست؛ مضاف بر اینکه هر ساله با حجم عظیمی از ورود پرونده‌های جدید مواجه هستیم. قانون می‌گوید اگر کمیسیون نیروهای مسلح، جانبازی فردی را بدون داشتن صورت سانحه بالینی، تایید کند،‌ آن فرد جانباز ۵ درصد شناخته میشوند. 

پاکدل ادامه داد: رئیس جمهور دستور داده کمیته‌ای متشکل از بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه و‌ معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اجرای بهتر قوانین ایثارگری شکل بگیرد.

بناست بنیاد شهید بیشتر به سیاست‌گذاری بپردازد

وی اظهار داشت: یک بحث‌ تحولی با ورود قاضی‌زاده هاشمی مطرح شد که لازم بود ساختار بنیاد تغییر کند که انجام شد. هدف عمده این طرح واگذاری امورات اجرایی به سازمان‌های وابسته است تا بنیاد شهید بیشتر به سیاست‌گذاری بپردازد. 

پاکدل گفت: وجود نواقصی مثل بی‌عدالتی در ارائه خدمات به جامعه هدف و نارضایتی ایثارگران، موجب شد این تغییر انجام شود تا پیگیری‌ها جدی‌تر شود. 

وی با اشاره به اینکه می‌خواهیم بیشتر فعالیت‌هایمان را مردمی کنیم، افزود: ۵ اداره کل در معاونت مددکاری پیش‌بینی شده تا مددکار محور شدن کارهای ما بهتر شکل گیرد. 

افزایش حقوق والدین شهدا تا اواخر تیرماه محقق می‌شود

معاون مددکاری بنیاد شهید گفت: ما همچنان شرمنده والدین شهدا هستیم که سومین ماه است به دلیل ابهام در مصوبه قانونی، نتوانستیم حقوق آن‌ها را در سال جدید افزایشی بدهیم که البته مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا تیرماه این مشکل رفع شود و ما هم به تبع بعد از آن معوقات را پرداخت میکنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس نیز افزود: در حوزه مددکاری طرح سپاس همچنان برقرار است که وزارت کشور با ۱۰۰ هزار دیدار در صدر دستگاه‌هایی هست که با جامعه ایثارگری در قالب این طرح، دیدار داشته است. 

همچنین بهروز بزرگی کاسگری مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این نشست به توضیح فعالیت‌های این بخش از معاونت مددکاری پرداخت و گفت: سعی کردیم آسیب‌هایی  را که در جامعه ایثارگری وجود دارد، کاهش دهیم. دفاتر مشاوره را در سراسر کشور افزایش دادیم تا خدمت رسانی را به خانواده ایثارگران در مواردی مثل مشاوره ازدواج و‌... به شکل بهتری انجام دهند. 

محمدحسن علی‌نقیان افجه‌ای مدیرکل مراجعات ایثارگران نیز در این نشست دقایقی به توضیح حوزه مربوطه خود پرداخت و گفت: سامانه ۱۶۱۶ راه ارتباطی جامعه ایثارگری با بنیاد شهید است که هرکسی مشکلی داشته باشد با نزدیکترین اداره بنیاد شهید به محل زندگی خود مرتبط خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
آقای پاکدل شما به فکر سربلندی خانواده شهدا نباش، شما به فکر این باش که حق و حقوق خانواده شهدا را به موقع پرداخت کنید، بنیاد شهیدی که هیچ موقع به روز نبوده ولی مدام شعار می دهد و می گوید خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند همگی دروغ است.‌در ضمن بنده اگر جای شما بودم همین الان استعفا می دادم
همش وعده می دهند
با معاونت حقوقی بنیاد و اینکه قرار است سیاستگذاری ها به عهده این معاونت باشد
دیگه امیدی به حمایت از ایثارگران نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi