شناسه خبر : 101208
پنجشنبه 01 تير 1402 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برخورد فرانسه و آلبانی با گروهک تروریستی منافقین

اروپا پیام اقتدار ایران را دریافت کرد

فاش نیوز - برخی کشورهای اروپایی که سابقه طولانی در تقابل و توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، در نتیجه تغییر رویکرد این دولت و اتخاذ دیپلماسی عزتمندانه‌، به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برده و در تلاش‌اند به ‌اشکال مختلف تنش‌های خود را با ایران کاهش دهند.

کشورهای اروپایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون میزبان گروهک‌های تروریستی و برانداز ضدایرانی بوده‌اند، اخیرا دست به اقداماتی زده‌اند که حاکی از تغییر رویکرد آنها در قبال این گروهک‌ها دارد.
خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داد به نامه‌ای از دولت فرانسه دست یافته که نشان می‌دهد برگزاری تجمع سالانه «اپوزیسیون ایرانی» (گروهک منافقین) ممنوع شده و این نامه برای سران این تجمع ارسال شده است.
گروهک منفور منافقین هر سال مصادف با 30 خرداد و سالگرد آغاز فعالیت‌های تروریستی خود‌، گردهمایی سالانه‌ای برگزار می‌کردند که امسال به دستور دولت فرانسه، این گردهمایی در ویلپنت لغو شد.
رویترز می‌گوید پلیس فرانسه با ارسال بیانیه‌ای به این خبرگزاری این خبر را تأیید کرده و گفته که به علت مشکلات امنیتی و اخلال در نظم عمومی این تجمع لغو شده است.
این در حالی است که همین خبرگزاری، ممنوعیت برگزاری این تجمع را همزمان با تلاش کشورهای غربی برای کاهش تنش با ایران دانسته و نوشته است که این ممنوعیت، چند هفته پس از آن اعلام می‌شود که کشورهای اروپایی و ایران چند تبادل زندانی انجام دادند و همچنین دو هفته پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنیِ ۹۰ دقیقه‌ای با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران داشت.
یورش پلیس آلبانی به کمپ منافقین
ممنوعیت تجمع سالانه منافقین که برای نخستین بار طی 15 سال اخیر صورت گرفته است در حالی است که روز گذشته نیز پلیس آلبانی به مقر این سازمان حمله‌ور شد و آن جا را مورد بازرسی قرار داد.
دیلی‌نیوز گزارش داد که پلیس آلبانی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد این اقدام را مطابق با حکم دادگاه این کشور و به دنبال نقض توافقات صورت گرفته از سوی این گروهک انجام داده است.
پلیس در این خصوص اعلام کرد که حمله به مقر منافقین پس از آن روی داد که احتمال حضور تعدادی از مظنونین به حملات سایبری در این مقرها گزارش شد.
طبق گزارش دیلی نیوز، عملیات جست‌وجو در راستای اجرای قانون ویژه پیگرد علیه فساد و جنایت سازمان یافته (GJKKO) انجام شده است و کمپ‌های موسوم به ‌اشرف 3 و ‌اشرف 4 در منطقه «مانز» تحت بازرسی قرار گرفته‌اند.
همچنین خبرگزاری میزان گزارش داد که سخنگوی اردوگاه گروهک تروریستی منافقین مدعی کشته شدن 2 تن و زخمی شدن قریب 100 تن از اعضای این گروهک در جریان حمله پلیس آلبانی شده است.
منابع آلبانیایی گزارش دادند که پلیس آلبانی در جریان بازرسی اماکن استقرار منافقین وسایل غیرمجاز از جمله تعدادی پهپاد را ضبط کرده است و حدود 70 تن از اعضای این گروهک نیز بازداشت شده‌اند.
سابقه رفتار اروپا با ایران در دولت روحانی
گفتنی است در زمان دولت‌های یازدهم و دوازدهم و در شرایطی که دولت ایران زیر بار تعهدات پیمان FATF رفته بود، گروهک تروریستی و بدنام منافقین هرساله در کشور فرانسه که مقر FATF است، تجمع و مواضع خود را اعلام می‌کرد. این در حالی است که ادعا می‌شود پیمان FATF برای مبارزه با تامین مالی تروریسم شکل گرفته است!
در همان دوره، آقای اسدالله اسدی «دبیر سوم سفارت ایران در اتریش»، با اتهام دروغین تلاش برای بمب‌گذاری در نشست منافقین (پاریس)، در آلمان بازداشت شد. اعلام بازداشت وی، روز قبل از سفر آقای روحانی به سوئیس و اتریش انجام شد که یک دهن‌کجی بزرگ از سوی طرف اروپایی بود. همزمان با سفر آقای ظریف به پاریس نیز، دولت فرانسه، اجازه برگزاری نشست را به گروهک تروریستی منافقین داده بود.
موضع ضعف دولت روحانی در حالی بود که برخی کشورهای اروپایی، پناهگاه گروهک‌های تروریستی و جنایتکارانی مانند مسعود کشمیری (متهم انفجار‌های دفتر نخست‌وزیری)، محمدرضا کلاهی، جمشید شارمهد و حبیب اسیود کعب بودند.
اسدالله اسدی در هفته‌های گذشته با تلاش‌های دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم آغاز شد و سیاست خارجی غیرانفعالی و مقتدرانه این دولت باعث شد دولت‌های اروپایی مجبور شوند حمایت‌های همه‌جانبه خود را از دشمنان ملت ایران کاهش دهند.
فرانسه به‌دنبال تعامل با ایران است
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز 20 خرداد در تماسی تلفنی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.
رؤسای جمهور دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی که 90 دقیقه ادامه داشت، علاوه‌بر بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه، درباره تحولات منطقه‌ای و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردند.
رئیسی در رابطه با توسعه روابط دوجانبه، با ‌اشاره به محاسبات غلط برخی دولت‌های اروپایی درباره ملت ایران، آن را ناشی از گرفتار شدن این دولت‌ها در دام اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و معاندان دانست و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام به اصل حاکمیت ملی تأکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین با ‌اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های ایران و آژانس و تأییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تأکید کرد.
رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی با تأکید بر اینکه فرانسه به‌ دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، تداوم گفت‌وگوها میان مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات فی‌مابین را خواستار شد.
نقش دولت‌های اروپایی
در اغتشاشات 1401
سردار سرتیپ محمد کاظمی رئیس‌سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با KHAMENEI.IR گفت: بررسی‌های اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بیانگر نقش‌آفرینی و مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی نزدیک به ۲۰ کشور در اغتشاشات ۱۴۰۱ است.
رئیس‌سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: از کشورهایی که در این زمینه‌ها فعال بوده‌اند، می‌توان به آمریکا، انگلیس، امارات، عربستان، فرانسه، آلمان، کانادا، بلژیک، اتریش، آلبانی، استرالیا، ایسلند، ایتالیا، کوزوو، نروژ، بحرین، نیوزلند و رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی ‌
اشاره کرد.
به گفته این مقام امنیتی برخی از اقدامات این کشورها عبارتند از: تحرکات دیپلمات‌های سفارت فرانسه در تهران برای جمع‌آوری اطلاعات میدانی از اغتشاشات و وضعیت نیروهای امنیتی و انتظامی در مهرماه و تبادل اطلاعات با افسر اطلاعاتی سفارت یکی از کشورهای اروپایی، تلاش رژیم صهیونیستی برای توجیه ایجاد صندوق حمایت از اعتصاب کنندگان و معترضین به ابتکار و تامین مالی آمریکا و دیگر کشورها، جلسه سفرای ۲۸ کشور اروپایی در سفارت یک کشور اروپایی در نیمه مهرماه ۱۴۰۱ برای بررسی پیشنهاد فراخوان سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بستن سفارتخانه‌های اروپایی با محوریت آلمان، استفاده از اتباع غیراروپایی (افغانی، پاکستانی، عراقی) و حضور اتباع اروپایی برای جمع‌آوری اطلاعات و مستند‌سازی وضعیت اغتشاشات که منجر به بازداشت ۴۰ نفر از اتباع یکی از کشورهای همسایه، یک تبعه
فرانسوی-ایرلندی در استان خراسان رضوی و یک تبعه آلمانی در استان اردبیل شد، تشدید فعالیت‌ها و پشتیبانی سازمان سیا در جهت ایجاد بسترهای سایبری لازمِ مخابره اخبار اغتشاشات از جمله تلاش برای ارسال تجهیزات فنی، ابزارهای‌ گریز و لغو تحریم وسایل مرتبط با ارتباطات موبایلی‌، درخواست سیا مبنی بر تشکیل تیم مشترک با موساد و ام‌آی‌شش برای فعال‌‌سازی مجدد پروژه ترور دانشمندان به ویژه در حوزه هسته‌ای و فضایی و نظامی در اواخر اغتشاشات و نشست دوره‌ای مشترک سازمان اطلاعاتی امارات و رژیم صهیونیستی در یک کشور عربی با موضوع حمایت از اغتشاشات در ایران.
اروپا پیام اقتدار ایران را دریافت کرد
مجموعه اخبار فوق نشان می‌دهد برخی کشورهای اروپایی که سابقه طولانی در تقابل و توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، گرچه در زمان دولت یازدهم و دوازدهم و با اتخاذ رویکرد منفعلانه در دیپلماسی این دولت‌ها، اظهار دشمنی خود را به اوج رسانده بودند، اکنون و در شرایطی که تنها نیمی از عمر دولت سیزدهم سپری شده است، در نتیجه تغییر رویکرد این دولت و اتخاذ دیپلماسی عزتمندانه‌، به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برده و در تلاش‌اند به‌اشکال مختلف تنش‌های خود را با ایران کاهش دهند.
به عبارتی گرچه تنش‌زدایی از جمله شعارهای دولت پیشین بود لکن ثابت شد که راه تنش‌زدایی‌، لبخند زدن به کشورهایی که سابقه طولانی در کینه‌ورزی نسبت به جمهوری اسلامی دارند و تلاش بیهوده برای گرفتن بهانه از آنها حتی به قیمت کوتاه آمدن از جایگاه عزتمندانه نیست و با برخی دولت‌های غربی بایستی با زبان اقتدار برخورد نمود.
برجک منافقین پرید‌ شانتاژ مجازی کم شد!
ضربه اخیر پلیس آلبانی به کمپ منافقین در فرانسه البته دارای حواشی جالب توجهی نیز بود. روز گذشته یک فعال رسانه‌ای در فضای مجازی نوشت: «میزان بازدید پست‌های بعضی از کانال‌های تلگرامی مدعیان اصلاحات و میزان کامنت‌های ضدایرانی و همچنین لایک و دیس‌لایک‌های جهت‌دار این کانال‌ها از صبح امروز که حمله پلیس به کمپ منافقین در آلبانی آغاز شده، به شکل معناداری کم شده، یا درصد دیدگاه‌ها و لایک‌ها و دیس‌لایک‌های ضدایرانی آنها کاملا متفاوت شده»
وی ادامه داد:«اگر در چنین کانال‌هایی عضو هستید مقایسه این مسئله در پست‌‌های امروز و روزهای پیشین جالب خواهد بود. ضمنا تا جایی که من رصد کردم، تقریبا هیچ کدام از این شبه‌رسانه‌ها خبر مذکور را پوشش نداده‌اند»!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi