شناسه خبر : 101524
دوشنبه 12 تير 1402 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار تنگسیری: باید جوانان را با افتخارآفرینی نیروهای مسلح در دریا آشنا کرد

سردار تنگسیری: باید جوانان را با افتخارآفرینی نیروهای مسلح در دریا آشنا کرد

فاش نیوز - سردار تنگسیری گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیق‌ترین آب‎ها را در خلیج فارس دارد و کشتی‌ها باید از این آبها عبور کنند. منابع نفتی یا برای ما یا کشورهای همسایۀ ماست. ناو دشمن می‌آید، اخطار می‌گیرد. اینها کار شهداست. کار شهدا را باید برای جوانان روایت کنیم.

سردار تنگسیری فرماندۀ نیروی دریایی سپاه در همایش «تجلی اخلاص» به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران و نیز تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور کشور و افتتاحیۀ راهیان نور شمال غرب کشور در سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز در دهۀ ولایت به اینجا آمدم تا در مقابل این اراده‌های بلند دست به سینه شوم. از راویان و خادمان اردوها گرفته تا دست‌اندرکاران. رهبر معظم انقلاب فرمودند راهیان نور یک فناوری و یک حرکت بزرگ است.

وی افزود: ما به نوبۀ خود در نیروی دریایی سپاه از سال 82 یادمان والفجر 8 را بنا کردیم که یادمان غواصان شهید است. در آنجا خادم هشت شهید دفاع مقدس هستیم. در آن زمان فرماندۀ منطقۀ سوم بودم. این حرکت ادامه یافت تا سال 90 راهیان خلیج فارس را تشکیل دادیم. در این فرآیند، ناگفته‎‌هایی که در دریا اتفاق افتاده بود و جوانان ما از آنها آشنایی نداشتند، روایت کردیم.

تاکنون 6 سیلی به گوش آمریکایی‌ها نواختیم

سردار تنگسیری با اشاره به شهدای نیروی دریایی سپاه طی یک سال و نیم گذشته گفت: خداوند عنایت کرد 6 سیلی محکم را به گوش آمریکایی‌ها نواختیم. نیروی دریایی سپاه 805 شهید را تقدیم کرد، اما 9 شهید را در یک جنگ نابرابر تقدیم اسلام و انقلاب کرد. شهدایی که یک تودهنی بزرگ به استکبار جهانی زدند و همۀ اینها را عنایت خداوند می‌دانیم. کشتی‌ها و سکوهای نفتی ما را زدند و عزیزانی از شرکت نفت را شهید کردند. ما افتخار می‌کنیم ناو آنها را غرق کردیم. سانگاری آمریکایی‌ها را زمین‌گیر کردیم.

وی افزود: امروز اگر آمریکایی‌ها در خلیج فارس آب دهان خود را مزه مزه می‌کنند، می‌دانند در آن زمانی که دستمان خالی بود، بالاترین سلاح ما 107 و آرپیجی بود. در درگیری‌های‌مان با ناوچه‌های عراقی حتی 107 هم نداشتیم بلکه سنگین‌ترین سلاح‌های ما دوشکا بود.

اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی وجود ندارد

سردار تنگسیری با تأکید بر آنکه بایستی جوانان ما با دریا و این رشادتها آشنا شوند، افزود: ما چه بخواهیم  و چه نخواهیم، یک کشور دریایی هستیم. باید جوانان ما با این امکانات دریایی آشنا شوند. ما در دریا 90 درصد از تجارت کشور را انجام می دهیم. نفت و گاز ما از دریا می‌آید. ما باید بدانیم اگر ناو و موشک نباشد، معیشتی وجود ندارد. آمریکایی‌ها در خلیج فارس صف کشیدند و ذلیلانه عقب‌نشینی کردند. همین اراده‌های سنگین همراه با عنایت خداوند باعث این عقب نشینی شد. 2200 کیلومتر مرز آبی در جنوب داریم. 820 کیلومتر در شمال مرز داریم. ساحل شمال کشور 1200 کیلومتر است. جزائر متعددی داریم که باید جوان ما با این جزائر و امکانات دریایی آشنا شوند و  آشنایی جوانان ما در قالب راهیان نور با جزائر راهبردی ما از افتخارات این کمیته است.

وی با تصریح بر اینکه باید بدانید در خلیج فارس چه گذشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیق‌ترین آب‎ها را در خلیج فارس دارد و کشتی‌ها باید از این آبها عبور کنند. منابع نفتی یا برای ما یا کشورهای همسایۀ ماست. ناو دشمن می‌آید، اخطار می‌گیرد. اینها کار شهداست. کار شهدا را باید برای جوانان روایت کنیم.

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi