شناسه خبر : 101622
چهارشنبه 14 تير 1402 , 16:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به پکن راه نداد

فاش نیوز - دولت چین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به پکن راه‌ نداد و سفر از پیش اعلام شده «جوزپ بورل» را به پکن لغو کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی اتحادیه اروپا دیروز اعلام کرد چین سفر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه را که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرده است. به گزارش رویترز، دلیلی برای لغو سفر بورل به چین ارائه نشده و این در حالی است که اروپا به دنبال گسترش روابط خود با پکن است و می‌خواهد از ظرفیت چین برای حل بحران اوکراین استفاده کند. «نابیلا مسرالی» سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مکتوب به رویترز گفت: «متاسفانه، همتایان چینی به ما خبر دادند تاریخ‌های در نظر گرفته شده در هفته آینده دیگر امکان‌پذیر نیست و حالا باید به دنبال گزینه‌های دیگر باشیم.» به نوشته رویترز، وزارت خارجه چین به درخواست این رسانه غربی برای اظهارنظر پاسخ نداد. سفیر اتحادیه اروپا در چین یکشنبه هفته جاری گفته بود بورل قرار است ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) به پکن سفر کند.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi