شناسه خبر : 101798
سه شنبه 20 تير 1402 , 13:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نام «آزادی» در تهران می‌پیچد

شهید غلامرضا آزادی

فاش نیوز - به کردستان عزیمت کرد و در مسئولیت معاونت عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) به همراه شهید محمد بروجردی نقش موثری را در ممانعت از جداسازی این بخش از میهن‌مان توسط ضدانقلاب وابسته به استکبار ایفا نمود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به مناسبت سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار شهید غلامرضا آزادی معاون عملیاتی قرارگاه قدس، مراسم گرامیداشتی توسط ستاد بزرگداشت شهدای قرارگاه قدس«طلایه‌داران دفاع مقدس» و مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد برگزار می‌شود.

این مراسم چهارشنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۷ در تهران، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید غلامرضا آزادی معاون عملیاتی قرارگاه قدس از فرماندهان عالی رتبه دوران دفاع مقدس بوده و در سطح شهدای والامقامی همچون فرملندهان سرافرازی همچون سرداران پرافتخار میهن شهیدان سید محمد حجازی، حسین همدانی، نورعلی شوشتری و احمد سوداگر در طی حیات جهادی خود بوده است بطوری که ابلاغ و اعطای درجه و نشان فتح ایشان توسط دست مبارک مقام معظم رهبری ادام الله عزه العالی به خانواده شهید مبین این واقعیت هست. شهید معظم می باشد و توصیف دلاوری ها، ولایت مداری و ذکر جنبه های مختلف شخصیت والا و خدمات برجسته وی در صحنه های دفاع از اسلام و کشور زبانزد فرماندهان و رزمندگان بنام دفاع می باشد. او به حق خود را وقف راه آزادی و حق‌طلبی کرده بود و یکی از عشاق و فدائیان صدیق راه امام حسین(ع)بود.

نام «آزادی» در تهران می‌پیچد

با آغاز جنگ تحمیلی به ندای رهبر خویش لبیک گفت و در جبهه توحید، از سرزمین‌های تفتیده سوسنگرد و خرمشهر تا قلل صعب العبور و برفگیر کردستان با مسئولیت‌های مختلف به دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام عزیز و دفاع از کشور پرداخت.در خرداد ۱۳۶۰ در یکی از خیابان‌های تهران، هنگام مراجعت از جبهه به وسیله تیغ موکت بری مورد حمله منافقین تروریست قرار گرفت.

نام «آزادی» در تهران می‌پیچد

سپس به کردستان عزیمت کرد و در مسئولیت معاونت عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) به همراه شهید محمد بروجردی نقش موثری را در ممانعت از جداسازی این بخش از میهن‌مان توسط ضدانقلاب وابسته به استکبار ایفا نمود. سپس به خوزستان بازگشت و در جبهه‌های هویزه و سوسنگرد مشغول خدمت گردید. اواخر سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر، عهده دار مسئولیت طرح و عملیات قرارگاه حنین شد. در سال ۱۳۶۳ به عنوان مسئول طرح و عملیات قرارگاه کربلا در عملیات عاشورا و بدر حضور داشت و پس از آن با همین مسئولیت در قرارگاه قدس در صحنه نبردهای عظیمی مانند والفجر۸، کربلای۱، کربلای۴، کربلای۵ و کربلای۸ نقش تعیین کننده داشت تا اینکه در دوم تیرماه ۱۳۶۶ پس از سالها جهاد و فداکاری در عملیات نصر۴ به درجه رفیع شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi