شناسه خبر : 101877
شنبه 24 تير 1402 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مطیع ولی‌فقیه باید از اختلاف دوری کند

فاش نیوز - سردار شهید «حجت نظری» در فرازی از نامه خود آورده است «امام خمینی همواره دعوت می‌کند که پیروانش از اختلافات دوری کنند زیرا به ضرر و زیان انقلاب و اسلام است.»

 

مطیع ولی‌فقیه باید از اختلاف دوری کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «حجت نظری» از فرماندهان گردان حضرت ابوالفضل العباس (ع) سپاه قدس گیلان بود که پس از سال‌ها حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

در وصیتنامه سردار شهید «حجت نظری» به همسرش آمده است:

«ای مهربانم؛ از تو ممنونم که با همه مشقت‌ها و رنج‌ها کنار آمدی و همراه من بودی؛ راه من و مقصد نهایی من شهادت‌ بود و تو آن را می‌دانستی و با آگاهی انتخابش کردی و از اینکه تواضع به خرج دادی تا مدتی با همدیگر سپری نمائیم از تو بسیار سپاسگزارم.

این خواست خدا بود و چون به قضا و قدر او معتقد هستیم باید تحمل نمائیم و رضایت بدهیم به آنچه که او می‌خواهد. انقلاب نیاز به تلاش، کوشش و نثار خون دارد ما باید به هر نحوی که شده، این انقلاب را حفظ کنیم. اگر هزاران بار گلوله بر ما ببارد و بدن ما را تکه تکه کنند، چون جهاد از وظایف ماست انجام وظیفه خواهیم کرد و مقاومت رمز پیروزی است.

پس همسرم من را ان‌شاءالله در زمره‌ مقاومین پیدا خواهی کرد و اگر خداوند شهادت را نصیبم گردانید از تو می‌خواهم چون حضرت زینب کبری (س) که راه و روش زن بودن و صبر کردن را به جهانیان نمایاند، باشی.

یکی از صفات مومنین داشتن صبر و استقامت است؛ صبر در مشکلات و سختی‌ها، در مصیبت یاران و غم از دست دادنشان، اگر این فیض (شهادت) را مصیبت به شمار بیاوری باز باید بر اساس حکم خداوند صبر نمایی تا ان‌شاءالله اجر خود را از ایزد منان بگیری و اگر یک نعمت به حساب آوری و شکر این نعمت را به جا آوری باز خداوند ان‌شاءالله در آخرت اجر عظیم نصیب شما می‌گرداند؛ فقط از تو می‌خواهم از خداوند برایم طلب عفو و بخشش نمایی و همچنین اگر کوتاهی در امر زندگی خصوصی و شخصی نموده‌ام بسیار عذر می‌خواهم.

همسرم! من می‌روم ولی تو خواهی ماند، می‌خواهم که از اعماق وجودت پیرو حضرت زینب (س) بوده و همچون او عمل کنی. راه و روش و مرام امام حسین (ع) را بعد از شهادت که چگونه برای مردم نمایان می‌کند و چه خطبه‌هایی که در مجالس کفر و نفاق قرائت نمی‌کرد که منجر به رسوایی ائمه کفر و نفاق می‌گردید.

وظیفه‌ی شما بعد از شهادتم پیروی امام‌مان است و سعی کن همواره چون گذشته در فعالیت‌های اجتماعی شرکت نمایی،‌ هیچگاه تحت تأثیر گروه‌ها یا به قول معروف جریان‌های سیاسی قرار نگیری، آن گروه یا جریانی که خود را حق می‌داند و بین خط امام و دیگری باطل، بدان که یا هر دو باطلند و از مسیر حق که راه امام است دور شده‌اند چرا که امام همواره دعوت می‌کند پیروانش را که از اختلافات دوری کنید چون به ضرر و زیان انقلاب و اسلام است ولی باز اینان پا فراتر نهاده، در برابر هم موضع گیری می‌کنند و یا اینکه این گروه‌ها هر کسی باشند دوستان جاهل هستند که امان از دست دوستان جاهل و دشمنان دانا.

آنان نمی‌دانند با این اختلافات، انقلاب ما مسیری را که باید بپیماید دیرتر طی خواهد کرد و این فشار به یاران صدیق امام (خمینی) وارد می‌شود که سعی و تلاشی بیشتر بکنند تا انقلاب موفق تر و پیروزتر در آید، پس از آنان دوری نما و هر چه که امام عزیز امر می‌کنند بر روی دیدگان خود بگذار البته عذر می‌خواهم از اینکه برایت خط مشی تعیین می‌کنم، خیالم از این بابت جمع است که به انقلاب وفادار خواهی بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi