شناسه خبر : 102586
چهارشنبه 18 مرداد 1402 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اینترنشنال: تهدید ایران موجب شد ما را از لندن بیرون کنند

فاش نیوز - روزنامه بریتانیایی فایننشال‌تایمز خبر داد که اختلاف‌نظرها میان وزیر کشور و وزیر خارجه این کشور درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی بالا گرفته است.
براساس گزارش این روزنامه، وزارت کشور انگلیس نگران طرح‌های سپاه پاسداران برای ترور شهروندان بریتانیایی، از جمله شخصیت‌های یهودی است و وزارت خارجه نگران واکنش‌های جمهوری اسلامی از جمله انتقام‌گیری تهران از شهروندان بریتانیایی و بازداشت شهروندان دوتابعیتی و پیچیده‌تر شدن احیای برجام است.
به گزارش شبکه اینترنشنال، فایننشال‌تایمز به نقل از یک منبع در وزارت کشور بریتانیا نوشت که نگرانی از طرح‌های سپاه پاسداران برای ترور شهروندان بریتانیایی چیزی است که خواب را از نیروهای امنیتی بریتانیا گرفته است. در این گزارش سخنان تام توگنهات، معاون وزیر کشور بریتانیایا دآوری شده که گفته بود جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته پشت‌پرده ۱۵ تهدید جدی برای آدم‌ربایی و قتل شهروندان بریتانیایی یا افراد مقیم این کشور بوده است.
روزنامه ساندی‌تایمز لندن نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده و نوشته بود که درخواست‌هایی مبنی بر طبقه‌بندی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در بریتانیا وجود دارد، اما این درخواست‌ها با مقاومت وزارت خارجه بریتانیا مواجه شده چرا که دولت لندن نگران است چنین اقدامی موجب وارد آمدن آسیب دائمی به روابط دیپلماتیک میان تهران و لندن شود. وزیر کشور انگلیس می‌گوید که سپاه بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی بریتانیاست و از گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر اینکه جاسوسان ایرانی تلاش می‌کنند اعضای باندهای جنایت‌های سازمان‌یافته را برای هدف قرار دادن مخالفان رژیم جذب کنند، نگران است. سال گذشته، ایران‌اینترنشنال پس از تهدیدهای تروریستی مجبور شد پخش شبکه تلویزیونی خود از دفتر لندن به واشنگتن منتقل کند.
بهمن‌ماه گذشته، پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تبعه اتریشی به اتهام تلاش برای انجام جرایم مرتبط با عملیات تروریستی علیه ساختمان ایران‌اینترنشنال از سوی پلیس ضدتروریسم بریتانیا بازداشت شده است.
ساندی‌تایمز همچنین در سرمقاله خود به اظهارات پیشین مدیر شبکه ایران‌اینترنشنال اشاره کرد و نوشت حق با اوست که گفته بود که بسته شدن استودیو پخش این رسانه در لندن در پی تهدیدهای تهران، تجاوز به حق حاکمیت، امنیت و آزادی بیانی است که همیشه برای انگلیس ارزشمند بوده است.
اینترنشنال می‌افزاید: تمایل جمهوری اسلامی به همکاری برای هدف قرار دادن نیابتی دشمنانش در خارج از کشور مایه خشم است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi