شناسه خبر : 102661
شنبه 21 مرداد 1402 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم برگزار شد

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت خانواده شهدای مدافع حرم، درباره این شهدا گفت: وقتی دغدغه مبارزه، گرفتن حق مظلوم باشد، دیگر حدود جغرافیایی، مکتب و آیین تعیین‌کننده نیست.

قاضی‌زاده: مدافعان حرم از مرز‌ها فراتر رفتند چوی پای حق مظلوم در میان بود

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، امروز همزمان با سالروز شهدای مدافع حرم و شهادت محسن حججی مراسمی جهت بزرگداشت خانواده‌های شهدای مدافع حرم با حضور هزار نفر از خانواده‌های شهدا در سالن اجلاس سران برگزار شد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید نیز در این مراسم حضور داشتند.

حتی کسانی که در عراق به شهادت رسیده‌اند هم مدافعان حرم هستند

در این مراسم قاضی‌زاده ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: مقام معظم رهبری درباره خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حرم این گونه فرمودند: «بدانید هر کدام از جوان‌های شما در هر جای سوریه و عراق که به شهادت رسیدند، در مقام دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند. فرق نمی‌کند کجای عراق و سوریه باشند.

رئیس بنیاد شهید توضیح داد: چرا که جوانان شما در مقابل کسانی ایستادند که اگر آن‌ها مسلط می‌شدند، می‌خواستند اثری از آثار اهل بیت(ع) را باقی نگذارند. چه کسی مانع شد؟ همین جوان‌های فداکار از جمله بچه‌ها و همسران شما که رفتند، ایستادند و شربت شهادت نوشیدند.

اگر مدافعان حرم نبودند امروز در داخل مرزها با پیاده‌نظامِ نظام سلطه مبارزه می‌کردیم

وی ادامه داد: راه شهادت برای کسانی که سعادت آن را دارند باز است. هر تمدنی نمادها و قهرمانانی دارد که خودشان را با آن معرفی می‌کنند. نمادها و قهرمانان ایران نیز شهدا هستند. آن‌ها با گذشت از جانشان امنیت را به ارمغان آوردند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر آن‌ها نبودند امروز در داخل مرزها مشغول مبارزه با پیاده نظامِ نظام سلطه بودیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: امتی که قیام کرده است، حتماً مقاوم خواهد بود و شاهد و شهید بر اعمال سایرین خواهد شد. از جمله ویژگی‌های شاخص شهدای مدافع حرم وظیفه‌شناسی، بصیرت، زمان‌شناسی و قوت بود که نپذیرفتند تهدیدی متوجه حرم آل‌الله بشود. آن‌ها از حریم انقلاب اسلامی و حتی حریم افرادی که سمت ظلم قرار گرفته بودند، ولو اینکه مسلمان هم نبودند، دفاع کردند.

وقتی دغدغه مبارزه گرفتن حق مظلوم باشد دیگر محدودیت جغرافیایی اهمیت ندارد

معاون رئیس‌جمهور افزود: در هشت سال دفاع مقدس جوانان وطن برای دفاع از مرز و بوم کشور به جنگ می‌رفتند اما امروز کسانی هستند که بر دفاع از حریم اهل بیت(ع) پافشاری می‌کنند تا در میدان نبرد حضور پیدا کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. رهبر معظم انقلاب ماه پیش در جمع خانواده شهدا گفتند: «خانواده شهدا هر کدام یک رسانه هستند و باید روایت‌گر شهدای خود باشند و در این مسیر مصاحبه انجام دهند.»

وی گفت: اینجا می‌شود از رزمندگان ایرانی، فاطمیون، حیدریون، زینبیون، حزب‌الله و سایر مدافعان حرم یاد کنیم و نام و یاد آن‌ها را پاس بداریم. وقتی دغدغه مبارزه، گرفتن حق مظلوم باشد، دیگر حدود جغرافیایی، مکتب و آیین تعیین‌کننده نیست.

مدافعان حرم از کیان جمهوری اسلامی در خارج از کشور دفاع کردند

قاضی‌زاده ادامه داد: شهدا و ایثارگران مدافع حرم، همچون شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، چه بسا در شرایطی سخت‌تر و کیلومترها دورتر از وطن، به جبهه شتافتند تا از مردم مظلوم و مستضعف منطقه در مقابل دشمنانی مثل داعش و سایر تکفیری‌ها، دفاع کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در واقع شهدا و ایثارگران مدافع حرم، از کیان جمهوری اسلامی در خارج از کشور دفاع کردند و باری دیگر همچون شهید همت و باقری و چمران اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

تلاش می‌کنیم بنیاد شهید به سازمانی راهبردی تبدیل شود

وی ضمن گرامیداشت نام و یاد سردار بزرگ و محبوب مقاومت حاج قاسم سلیمانی، اقدامات بنیاد شهید را توضیح داد و گفت: تلاش شده است در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدماتی را در بستر هوشمند به ایثارگران ارائه دهیم و طوری آن‌ها را اصلاح کنیم که بنیاد شهید به سازمانی راهبردی و معاضدتی تبدیل شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد:در مجموع جمعیت کل ایثارگران مدافع حرم 7 هزار و 308 نفر می باشد. 2 هزار و 27 نیز شهید مدافع حرم داریم که ۴۹۳ نفر آنان ایرانی هستند. همچنین جمعیت مدافعان حرمی که احراز شده‌اند به همراه خانواده‌هایشان 18 هزار و 100 نفر است. از این جمعیت برای ۹۵۷ مورد وضعیت اشتغال برقرار شده است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: کمک معیشتی برای هزار و ۶۲۴ نفر از جانبازان مدافع حرم واریز و برای ۱۳۱ نفر از این جانبازان نیز حالت اشتغال انجام شده است. برای هزار و ۴۵۶ نفر نیز تسهیلات مسکن ارائه شده است. همچنین تا این لحظه ۸۱۷ مورد مراسم و 4 هزار و ۵۷۸ مورد دیدار با این خانواده‌های معظم صورت گرفته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi