شناسه خبر : 102808
سه شنبه 24 مرداد 1402 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشت سال بی‌زبان بودید حالا مدعی شده‌اید؟

فاش نیوز - شیوه همیشگی اصلاح‌طلبان در فضای سیاسی کشور فرار رو به جلو بوده و هست. روزنامه اعتماد نیز احتمالا سعی در به فراموشی سپردن دوران 8 ساله دولت اصلاح‌طلب و کارگزارانی روحانی داشته و دارد گرچه در آن روزها خاموش و بی‌زبان بودند ولی اکنون مدعی پیگیری مطالبات مردم هستند.

روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی با عنوان «مشارکت، زمینه می‌خواهد» نوشت: «با توجه به نارضایتی‌های مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی، مردم مطالبات خود را در اعتراضات به سمع و نظر دولت و نظام حکمرانی رساندند اما پاسخ مناسبی از سوی سیستم دریافت نکردند امروز مردم احساس می‌کنند مطالبات‌شان روی زمین مانده و توجهی به آنها نمی‌شود. هرچند نظرسنجی شفافی در این زمینه صورت نگرفته. اصلاح‌طلبان هم به عنوان طیفی که همواره نسبت نزدیکی با مطالبات مردم داشته‌اند، احساس می‌کنند فضای لازم برای پاسخگویی به مطالبات مردم وجود ندارد.»
از ویژگی‌های خاص اصلاح‌طلبان اصطلاحا گردن‌نگیری و فرار از پاسخگویی است. احتمالا آقایان فراموش کرده‌اند یا می‌خواهند فراموش کنند که دولت روحانی علاوه‌ بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با 800 تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت. آنان همچنین آبان 98 و افتضاح دولت مطبوعشان در مسئله بنزین را نیز به فراموشی سپرده‌اند. در آن زمان مدعیان اصلاح‌طلبی و پاسخگویی که مدعی پاسخگویی و بیان مطالبات مردم بودند، نه در برابر افتضاحات دولت اصلاحاتی و کارگزارانی روحانی پاسخگو بودند و نه مطالبات مردم برایشان مهم بود.
رئیسی در حالی آغاز به کار کرد که در روزهای آغاز به کار دولت روحانی قیمت دلار در حدود 3000 تومان بود اما پس از 8 سال به بالای 30 هزار تومان رسید تا بزرگ‌ترین شوک ارزی تاریخ کشور را به افزایش تقریبا 10 برابری به خود اختصاص دهد. همچنین افزایش بی‌ضابطه نقدینگی یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل ایجاد تورم ساختاری در اقتصاد کشور است که به کاهش قدرت خرید مردم و فقر معیشتی منجر می‌شود. با بررسی رشد نقدینگی در کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی روشن است که دولت حسن روحانی با رشد نقدینگی 643.4 درصدی طی سال‌های 92 تا پایان سال 99، رکورددار بالاترین نرخ رشد نقدینگی بین این دولت‌ها بوده و بدترین عملکرد را در این زمینه داشته است.
هنوز فراموش نکردیم در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید، اقلامی همچون روغن، شکر و گوشت مرغ آنچنان نایاب شد که مردم برای گرفتن اقلام دولتی با نادیده گرفتن اوضاع شیوع بی‌سابقه کرونا ساعت‌ها در صف‌های طولانی و فشرده در انتظار می‌ماندند. تا در نهایت پس از ارائه کارت ملی و شناسایی هویت امکان تهیه مرغ یخی به قیمت دولتی آن هم به میزان محدود داشته باشند. همچنین بر اساس آمارهای رسمی، «متوسط» رشد اقتصادی کشور در دهه 90 تقریبا صفر درصد بوده است که کمترین رشد اقتصادی در شصت سال اخیر محسوب می‌شود. از سوی دیگر کم‌توجهی دولت روحانی به بخش‌های درون‌زای اقتصاد ایران مانند بخش‌های کشاورزی و مسکن، یکی از علل اصلی صفر شدن رشد اقتصادی در دهه 90 و درجا زدن اقتصاد کشورمان بود. همچنین سرمایه‌گذاری در دهه 90، منفی 5 درصد اعلام شد که می‌توان گفت کمترین رشد سرمایه‌گذاری در شصت سال اخیر محسوب می‌شود. و اینها ویرانه‌های دیگر از نحوه مدیریت کشور در طول 8 سال توسط دولت روحانی بود که به رئیسی تحویل داده شد.
بهتر است اصلاح‌طلبان به جای فرار به جلو‌، و به جای سکوتی که در برابر فجایع و افتضاحات دولت اصلاح‌طلب و کارگزارانی کاملا داشتند اکنون پاسخگوی آن دوران سیاه باشند.

اینستاگرام
رسوایی شون توی بورس کافیه...!
بقیه خیانت ها و خرابکاری هاشون،،، پیشکش!!!
ملت رو به خاک سیاه نشوندن!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi