شناسه خبر : 102957
شنبه 28 مرداد 1402 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر سرلشکر شهید علی هاشمی آسمانی شد

مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ داغ فرزند را دیده بود ولی سال‌های سال چشم‌انتظار بازگشت پیکر پاک او بود تا اینکه پس از ۲۲ سال خبر شناسایی او را دریافت کرد و در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ فرزند خود را در آغوش کشید...

فاش نیوز - مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

مادر سرلشکر شهید علی هاشمی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مادر صبور م مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور پس از سال‌ها فراق فرزند، آسمانی شد و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

زنده‌یاد زکیه اهوازیان ملقب به ننه علی مادر صبور م مهربان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از روزهای گذشته در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز بستری شده بود و چند روزی تحت مراقب پزشکان بود ولی بیش از این دوری فرزند را تاب نیاورد و در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون(س) به دیدار او رفت.

مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از روز چهارم تیرماه سال 1367 داغ فرزند را دیده بود ولی سال‌های سال چشم‌انتظار بازگشت پیکر پاک او بود تا اینکه پس از 22 سال خبر شناسایی او را دریافت کرد و در اردیبهشت سال 1389 فرزند خود را در آغوش کشید.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از دوران دفاع مقدس به دیدار این مادر شهید می‌آمد و همیشه به او سر می‌زد و مادر شهید علی هاشمی را مادر خطاب می‌کرد.

 

 

سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) در روز دهم شهریور ماه سال 1340 هجری شمسی در اهواز دیده به جهان گشود.

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و در سال 1359 پس از حمله کشور متجاوز عراق به خاک ایران، شهید علی هاشمی به همراه 40 نفر از نوجوانان و جوانان محله‌های حصیرآباد و آخر آسفالت اهواز به حمیدیه عزیمت کرد و تیپ 37 نور را تشکیل دادند.

شهید علی هاشمی بعد از عملیات بیت‌المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مأمور به تشکیل قرارگاه سری نصرت به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) شد.

پس از این انتصاب، کار خود را به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه در خوزستان آغاز کرد که این شناسایی‌ها منجر به اجرای عملیات‌های بزرگی چون خیبر و بدر شد.

با توجه به لیاقت و شایستگی سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در سال 1365 به فرماندهی سپاه ششم امام صادق(ع) منصوب شد.

در چهارم تیرماه سال 1367 دشمن بعثی اقدام به انجام تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که سردار سرلشکر شهید علی هاشمی تا آخرین لحظه در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان می‌ایستد و از خاک کشور دفاع می کند.

پس از یک نبرد نابرابر سرانجام شهید هاشمی به همراه چند تن از یارانش از جمله سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع)، سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) و سردار شهید محمود نویدی مسئول ادوات جنگی قرارگاه سری نصرت به شهادت می رسند که پیکر پاکشان در جبهه ماند.

خبر شناسایی پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در اردیبهشت‌ماه سال 1389 از سوی فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد و مردم تهران با او وداع کردند.

پیکر پاک سردار سرلشکر شهید علی هاشمی پس از انتقال به خوزستان، در صبح  روز 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 در یک آیین باشکوه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در اهواز تشییع شد و در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

پیکر 2 تن دیگر از همرزمان شهید علی هاشمی پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی به استان خوزستان بازگشت و در کنار هم در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت ولی پیکر پاک سردار شهید محمود نویدی هنوز شناسایی نشد و بی‌نشان است.

شهید علی هاشمی در سن 27 سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید و از او یک فرزند پسر به نام محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

منبع: فارس و فاش نیوز
اینستاگرام
شهدا
افتخارات بشریت و آزادگی...
برای کسانی که بدانند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi