شناسه خبر : 102971
یکشنبه 29 مرداد 1402 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاکس‌نیوز: بایدن متحدان خاورمیانه‌ای آمریکا را به آغوش بزرگ‌ترین دشمنان آمریکا نزدیک کرد

فاش نیوز - فاکس‌نیوز در گزارشی با عنوان «سفر وزیر امور خارجه ایران به عربستان سعودی در پی رقابت چند ساله این کشورها» که قسمت مهمی از آن به نقل از آسوشیتدپرس بیان شده به بررسی سفر دکتر امیرعبداللهیان به عربستان سعودی پرداخت.

در این گزارش عنوان شده است؛ دیدار حسین امیرعبداللهیان در حالی صورت می‌گیرد که هم عربستان سعودی و هم ایران تلاش می‌کنند تنش‌ها را بین کشورهای خود کاهش دهند.
در ادامه این گزارش آمده است؛ با این حال، چالش‌ها به‌ویژه در مورد برنامه هسته‌ای در حال پیشرفت ایران، جنگ به سرکردگی عربستان سعودی در یمن و امنیت در سراسر آبراه‌های منطقه همچنان وجود دارد.
فاکس‌نیوز با ‌اشاره به گزارش مایکل لی تحلیلگر فاکس‌نیوز در ماه اکتبر 2022 در این گزارش نیز عنوان می‌دارد: کارشناسان می‌گویند بایدن متحدان تاریخی خاورمیانه آمریکا را به آغوش بزرگ‌ترین دشمنان آمریکا نزدیک کرد.
این‌ اشاره برای اولین بار توسط ویکتوریا کوتس، پژوهشگر ارشد امور بین‌الملل و امنیت ملی در بنیاد هریتیج، عنوان شده بود. کوتس در گزارش ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکید کرده بود: «اینکه کشورهایی که از لحاظ تاریخی شرکای نزدیک ایالات متحده بوده‌اند به دشمنان آمریکا همچون چین و روسیه روی می‌آورند، شکست بزرگ رهبری آمریکاست. 
عربستان سعودی اعتماد خود را به ایالات متحده از دست داده است
همچنین رویترز روز جمعه 18 اوت در گزارشی نوشت: انگوس مک داوال خبرنگار خاورمیانه و شمال آفریقای این پایگاه خبری به تحلیل دیدار امیرعبداللهیان با بن سلمان ولیعهد عربستان پرداخته است. در این گزارش عنوان شده: بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز جمعه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در بالاترین سطح از زمان آشتی کشورها در ماه مارس، دیدار کرد.
رویترز در قسمتی از این گزارش اظهار داشت: عربستان سعودی اعتماد خود را به ایالات متحده از دست داده و مدتی است که در پی تقویت روابط خود با چین و ایران است. عربستان این ماه موفق شد چین را به یک نشست دیپلماتیک درباره اوکراین که پکن قبلا از آن اجتناب کرده بود، دعوت کند.»

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi