شناسه خبر : 102973
یکشنبه 29 مرداد 1402 , 12:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در ایام اربعین

اعلام آماده‌باش حشدالشعبی برای کمک به تأمین امنیت زوار امام حسین(ع)

فاش نیوز - حشد‌الشعبی عراق از تمهیدات خود برای تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین و ۲ برابر شدن شمار نیروهای آماده‌باش امنیتی در دیالی در آستانه اربعین حسینی‌(ع)، خبر داد.
«محمد التمیمی» از رهبران سازمان حشد‌الشعبی عراق، دیروز (شنبه؛ 28 مرداد) در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که همزمان با شروع حرکت زائران کربلای معلی از گذرگاه «المنذریه» در شرق دیالی، شمار نیروهای مسؤول تأمین امنیت زیارت اربعین حسینی‌(ع)، 2 برابر و به 2 هزار نفر رسید. وی تصریح کرد: «نیروهای حشد‌الشعبی، سه وظیفه اصلی را برعهده گرفته‌اند که شامل تأمین امنیت موکب‌های حسینی‌(ع) و جاده‌های اصلی برای زائران، هماهنگی با بقیه تشکیلات فرماندهی عملیات دیالی برای جلوگیری از هرگونه خطری که امنیت زائران را تهدید کند و نیز گشت‌زنی ناگهانی در مناطقی که ممکن است منبع تهدید امنیتی باشد، است.» التمیمی توضیح داد: «طرح امنیتی مذکور طبق توافقات صورت گرفته در هشت محور اصلی که تیپ‌های حشد‌الشعبی در آن مستقر می‌شوند، اجرا می‌شود و شش تیپ حشد‌الشعبی مسئول تأمین امنیت و ثبات داخلی در این ایام است.»
خبر دیگر آن‌که موکب معروف «بنی عامر»، بزرگ‌ترین کاروان عزاداران حسینی‌(ع)، دیروز از بصره به سمت کربلای معلی حرکت کرد. در این دسته عزاداری هزاران زائر حسینی به زبان عربی به مدیحه‌سرایی می‌پردازند که شور این دسته آن‌قدر بالا است که بسیاری از زائران با رنگ‌ها و اقوام مختلف را نیز با خود همراه می‌سازد. گفتنی است، موکب بنی عامر یکی از دسته‌های عزاداری ایام اربعین است که هر ساله در ۱۹ صفر در بین‌الحرمین به عزاداری می‌پردازد. لباس‌های سفید و‌متحدی که معمولاً دسته بنی عامر به تن می‌کنند، آنها را نسبت به سایر عزاداران اربعین حسینی‌(ع) متمایز کرده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi