شناسه خبر : 102991
دوشنبه 30 مرداد 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نخاعی شهرک شهدای تهرانپارس به یاران شهیدش پیوست

این جانباز شهید از اعضای گروه جنگ‌های نامنظم، همراه شهید والامقام، دکتر مصطفی چمران بود که در آذر ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی سوسنگرد از ناحیه نخاع مجروح به درجه رفیع جانبازی نائل گردید. ...

فاش نیوز - جانباز بسیجی نخاعی، «حاج‌حسین باقری مفرد» معروف به "حاج‌باقری" به یاران شهیدش پیوست.

 پیکر مطهر آن شهید والامقام روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ساعت ۹ صبح از مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) شهرک شاهد تهرانپارس تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) خاکسپاری خواهد شد.

 جانباز پرتلاش و خستگی‌ناپذیر "حاج‌حسین باقری مفرد" در خانواده مذهبی در شهرستان خمین چشم به جهان گشود. وی از همان دوران جوانی علاقه زیاد به اهل بیت و قرآن داشته و در زمینه مبارزه با رژیم پهلوی نیز در جلسات متعدد بر علیه طاغوت حضور داشت.

 او بعد از انقلاب نیز فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را ادامه داده و پس از بیانات امام راحل در مورد حضور در جبهه‌ها، کار و فعالیت خود در بازار تهران (صنف لوازم التحریر) را ترک کرده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام گردید.

  این جانباز شهید از اعضای گروه جنگ‌های نامنظم، همراه شهید والامقام، دکتر مصطفی چمران بود که در آذر ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی سوسنگرد از ناحیه نخاع مجروح به درجه رفیع جانبازی نائل گردید. جانبازی و معلولیت برای او محدودیت نبود و در تمام صحنه‌های انقلاب حضور فعال داشت و پیرو ولایت بود.

 وی دارای لیسانس حقوق از دانشگاه تهران، از بنیان‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه ایثارگران از سال ۱۳۷۲ و عضو هیئت مدیره و هیئت امناء و از بانیان ساخت مسجد حضرت قمربنی هاشم(ع) از دهه هشتاد و خادم و مسئول هیئت عاشقان قمربنی‌هاشم نیز بود.

همچنین این شهید والامقام که در امور خیریه و کمک به نیازمندان و مستمندان پیش‌قدم بود و فعالیت گسترده داشت، از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت نیز بود. روحش شاد و یادش گرامی باد!

اینستاگرام
خدا رحمتش کنه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi