شناسه خبر : 103028
سه شنبه 31 مرداد 1402 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تخلفات عملیات اجرایی در بیمه تکمیلی اجباری ایثارگران

چرا جامعه ایثارگری را مجبور به خدمات‌گیری تکمیلی درمان از بیمه ای کرده اند که اولا سرجهازی بنیاد شهید است؛ ثانیا سابقه تخلف دارد؛ ثالثا تابع بیمه مرکزی نیست...

فاش نیوز - یکی از شاخصه های مهم رفاه در تمامی کشورها خدمات مربوط به سلامت و درمان است. از آنجا که بیمه دفترچه درمانی فقط خدمات حداقلی درمان را ارائه می دهد، اینجاست که بیمه تکمیلی ضرورت پیدا می کند و ادارات و سازمان ها از طریق عقد قرارداد با بیمه های مختلف پوشش های درمانی لازم را  به کارکنان خود ارائه می دهند.

بدین علت بنیاد شهید نیز با توجه به جامعه آماری نسبتا بزرگ خود که سلامت و درمان مهمترین فاکتور اولویت‌دار آن به شمار می رود، با بیمه دی قرارداد دارد؛ بیمه ای که فاصله طولانی از ماهیت خود داشته و تنها برنده این قرارداد، دست های پشت پرده می باشد و علیرغم اعتراضات شدید ایثارگران و خانواده شهدا، هر ساله این بیمه کماکان تمدید می گردد.

 طبق قانون، بایستی تمام هزینه های درمان خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان رایگان باشد. ولی بنیاد با یک اقدام زیرکانه و بصورت قانونی با قرارداد بیمه دی تنها بخش اندکی از هزینه های جامعه هدف خود را پرداخت می کند.

چرا که بیمه دی با مراکز درمانی سراسر کشور به علت عدم تعهد، طرف قرارداد نیست و این موضوع منجر به پرداخت بسیاری از هزینه ها از جیب بیمار بصورت نقدی به مراکز درمانی می شود تا بعدا با ارائه فاکتور، هزینه های پرداختی را از بیمه دی دریافت نمایند. بیمه دی نیز از پرداخت هزینه ها به عناوین مختلف مقاومت نموده و این هزینه هارا یا پرداخت نمی کند یا پس از مدت طولانی و دوندگی های فراوان توسط بیمار تنها بخش بسیار ناچیزی را واریز می نماید.

 ضعف این بیمه فقط درکمبود مراکز درمانی  طرف قرارداد و یا عدم ارائه خدمات دندانپزشکی خلاصه نمی شود بلکه فاجعه بار ترین بخش آن مربوط به دریافت دارو است  اول اینکه طبق اعلام متصدی داروخانه م ، الف آن هم جنب بزرگترین مرکز درمانی جانبازان در تهران روزهای جمعه خدمات بیمه دی دارو را پوشش نمی دهد! و در روزهای عادی نیز به علت این که دارو گیاهی، خارجی یا تقویتی است مشمول این بیمه نمی گردد که این دسته از داروها خود بخش عظیمی از سبد دارویی بیماران را تشکیل می دهد حتی با میکروسکوپ تعداد داروهای دریافتی قبل را نیز شمارش نموده و در صورت ماندن بقایای دارو در منزل بدون در نظر گرفتن تجویز پزشک از تحویل آن خودداری می نماید.

ناگفته نماند حتی بعضی از داروخانه های طرف قرارداد نیز پا را فراترگذاشته و داروهای بیمه دی بنیاد شهید را بدون تایید پزشک داروخانه تحویل نمی دهند که این عمل هم تحقیر آمیز است و هم موجب اتلاف وقت بیمار و تاخیر در فرایند درمان می گردد.

با تمام این تفاسیر بنیاد شهید هر ساله با پرداخت هزینه هنگفت بی حساب وکتاب به این بیمه بی خیر و برکت برای ایثارگرانی که با توجه به افزایش سن نیاز روز افزون به خدمات درمانی و مراقبتی دارند قرارداد منعقد نموده و در خدمت رسانی درمانی به این قشر مظلوم ستم روا می دارد.

سوال این است که علی‌رغم اعلام ممنوعیت درخواست مدارک برای پرداخت هزینه توسط بیمه های تکمیلی، با توجه به نظام جامع ارجاع، چرا هنوز بیمه دی مردم را موظف به اوراقی مهر شده می نماید که حق اخذ آنها را ندارد.

|| پ - عکاسی نریمانی

اینستاگرام
سلام اینگونه سهل انگاری بنیاد در مقابل عدم ارائه خدمات بیمه تکمیلی دی که موجب نارضایتی شدید ایثارگران گردیده است میبایست اصلاح شود. متاسفانه علیرغم سه برابر شدن سرانه بیمه تکمیلی همچنان همان محدودیتهای سابق برقرار است و نزدیک به ضددرصد هزینه های درمانی توسط ایثارگران پرداخت میگردد انگار بیمه تکمیلی وجود ندارد.
خدمات دندانپزشکی - عینک - عصا - ویزیت - دارو که عمومیت دارند و کلیه ایثارگران نیازمند اقلام فوق الذکر هستند اما بطور کلی حذف شدند و صددرصد هزینه ها را ایثارگران پرداخت میکنندهرچند مدارک هزینه به نمایندگی بیمه دی تحویل شده اما هیچگونه واریزی نداشته است. فقط میتوان در مواردی که بستری بیمارستانی باشد امیدوار باشیم هزینه توسط بیمه دی پرداخت شود که معمولا موارد بستری بیمارستانی بسیار کمتر از مواردی است که عمومیت دارند لذا به این ترتیب بیمه دی از هر دو طرف سود هنگفتی به جیب زده که در پایان سال مالی به همان میزان که پول در حساب بیمه دی بماند درصدی به مسئولان بیمه دی پرداخت میشود که کاملا تضاد منافع ایثارگران با مسئولان بیمه دی آشکار است و هیچیک از مسئولان ارشد و دلسوزان نظام حمایت و پشتیبانی از ایثارگران مظلوم نکردند.
من سابقه ۱۸ ماه خدمت درخط مقدم دارم وکارت ایثارگری دارم ولی چون جانبازی ندارم منوتحت بیمه دی قرارنمیدند وهیچ بیمه ای ندارم وبرای بیمه سلامت باید برای هرنفر سالی ۵۷۰ هزارتومان بدم تا تمدید کنند ۶۲ سال سنم هست بیکار ودرآمدی ندارم کی بفکر ماخواهدبود.
من دکتر می رم بیشتر دکتر ها ازاد هستند دارو هم هزار یا دوهزار تومن هست رو میده ولی داردگرون ایرانی یا خارجی رو اصلا نمی ده من از پا درد دارم میمیرم میگه دارو آزاده این چه وضعیتی؟؟؟رسیدگی کنید خواهشن
باعرض ادب خدمت ایثارگران و خانواده ستم دیده آنها.ظلمی نصبت به این.این خانوادهاشده.قابل جبران نیست.دستهایمان پاهایشان دهانمان بسته شده .باید تحمل کنیم.مثل شهدای قواص که دستوپابسته شهید کردن.قانون بیمه تکمیلی نوشته شده ولی مردعمل نیست ...اقاجان کی سواراسب.گیرااشتباهی ...بایدکوثری سواراسب شود.یادشهدای جنگ تحمیلی را گرامی میداریم.روحشان شاد..
سلام با داشتن ۲۸ماه حضور در جبهه دارم فاقد هرگونه درآمد نداشتن بیمه مسکن آیا این عدالت هل من ناصر ینصرونی
باید دولت محترم که شغار آن عدالت است برای ایثارگران یک بیمه تکمیلی کامل مانند بیمه تکمیلی نیروهای مسلح یا بانک ها قرار دهد. متاسفانه ایثارگران فاقد بیمه دندانپزشکی هستند و علت آن نیز مشخص نیست.اکثر مراکز درمانی با بیمه دی فسخ قرارداد کرده اند و یا خدماتی ارایه نمی دهند. این در حالیست که سایر بیمه های تکمیلی اکثر مراکز درمانی را تحت پوشش قرار می دهد و حتی دندان نیز جزو بیمه است.این عین ناعدالتی برای ایثارگران است.
از خرمشهر نیاز به تفصیر ندادر من قرص دریچه قلب عمل کردم وفارفارین ۵ استفاده میکنم حدود ۸سال تا هر دکتر یا متخصص قلب فارفارین نوشته از داروخانهای کل خرمشهر با بیمه دی نتوانستم بگیرم همش ازاد واکثر داروها ازاد خود رییس بنیاد هم درجریان است
باعرض سلام آقا ترابخدا چرا اینقدر تفاوت و فرق قاعل میشود بین ایثارگران آ قا اگریک هفته هم در جبهه خدمت کرده باشد باید به آن شخص هم خدمات ایثارگری ارائه بشود .هر دفعه یک قانون برای این ایثارگران بدبخت میگزارید یک بار می‌گویند زیر سه ماه جزء ایثارگر نیست یک بارمی گویند حتما باید شش ماه جبهه داشته باشید تا این خدمات کارت ایثارگر ئ نمیدونم بیمه تکمیلی و...به شما تعلق میگیرد آقا یا اصلا اعلام نمیکردید این شرایط که کارت ایثارگر ی بعد از ۲۵سال اتمام جنگ میگذاشتید چندسال دیگه اعلام میکردید این چند نفر هم از دنیا میرفتند دیگه کسی نبود حقی طلب کنه..بابا بخدا اونجای که ما خدمت میکردیم بخدا اگر یک نفر ازاین مسئولین که درمورد ایثارگران احضارنظرمیکنند یک هفته طاقت میآورند الان این حرفها را نمیزدن..الان خودبنده ۱۸ماه در مرز بانه تودماه ۳۵درجه زیر صفرخدمت کردیم اول که بعدازدوسال که مدارک دادیم هنوز نه کارتی به دستمان رسیده ونه کسی هست جواب بده تازه ۳ماه هم بیشتر تو منطقه برام نزدن .نه کار دارم نه خانه فقط چون کمکی راننده تاکسی بودم ازآن طریق خودم را بیمه رانندگان کردم که باید برجی ۸۵۰هزارتومان بدم .آقا جان ترابخدا به فکر ما باشید..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi