شناسه خبر : 103456
دوشنبه 20 شهريور 1402 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عکس منتشرنشده از شهید مدافع امنیت حین کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خرم‌آباد

فاش نیوز - مادرشهید «دانیال رضا‌زاده» می‌گوید: پسرم هر جایی که می‌دید نیاز هست کاری انجام بدهد، راهی می‌شد. حتی از دانشگاه مرخصی می‌گرفت تا از طریق گروه‌های جهادی به کمک مردم برود.

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس،‌ شهید «دانیال رضا‌زاده» بسیجی دهه هفتادی بود که ۲۶ آبان ماه سال گذشته و در جریان ناآرامی‌ها در خیابان حر عاملی مشهد با ضربات چاقو به شهادت رسید.

این شهید مدافع امنیت از ۱۰ سالگی وارد بسیج دانش‌آموزی شده بود و همین حضور در بسیج،‌ اولین تحولات زندگی‌اش را رقم زد. دانیال در ۱۴ سالگی به سفر راهیان نور رفت و بعد از بازگشت به مادرش گفته بود: «مسافرت یعنی این، واقعاً مثل بهشت بود». همین سفر راهیان نور سبب شد که دانیال تا هشت سال به عنوان خادم شهدا به سفر راهیان نور برود.

عکسی از این شهید در منطقه سیل‌زده وجود دارد که مادر شهید «دانیال رضا‌زاده» درباره این عکس و حضور تنها فرزندش در کمک‌رسانی به مردم حادثه‌دیده خرم‌آباد می‌گوید: پسرم در دانشگاه منتظری مشهد درس می‌خواند. بعد از گذشت ۳ ترم از تحصیلش در دانشگاه در کشور حوادث زیادی مثل سیل و زلزله اتفاق افتاد که دانیال از دانشگاه مرخصی می‌گرفت تا از طریق گروه‌های جهادی به کمک مردم برود. پسرم وقتی برای کمک به مردم سیل‌زده و زلزله‌زده می‌رفت، حداقل یکی ـ دو ماه در آنجا می‌ماند. روحیه‌اش طوری بود که وقتی می‌دید جایی نیاز هست کاری انجام بدهد، راهی می‌شد.

وی بیان می‌کند: در طول دو سالی که همه‌گیری ویروس کرونا را در کشور داشتیم، پسرم برای مردم سنگ‌ تمام گذاشت. او به همراه شهید حسین زینال‌زاده هر کاری می‌توانستند برای بیماران کرونایی انجام می‌دادند؛ از گرفتن آبمیوه تا کمک به کادر درمان. پسرم حتی در این مسیر از جانش گذشت؛ طوری که دو بار به کرونای سخت مبتلا شد و او را بستری کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi