شناسه خبر : 103853
یکشنبه 02 مهر 1402 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چگونه اقدامات خلاف قانون رئیس و مسئولان بنیاد را پیگیری کنیم؟

ایثارگران تصمیماتی مانند بستن پرونده، محدود یا ممنوع کردن تسهیلات، ترک فعل به ویژه ترک فعل های موثر در زندگی آنان... را می توانند به نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد منعکس و تقاضای تذکر و جلوگیری از این اقدامات خلاف قانون را داشته باشند...

فاش نیوز - نظام دینی مترقی ترین روش ها برای مطالبه گری و احقاق حق و پاسخگو بودن مسئولان را به این مطالبات پیش بینی کرده است.مبانی دینی و سیره معصومین (ع) بهترین الگو برای عدالتخواهان جهان در این زمینه است.

متاسفانه بخشی از مسئولان ما همچنان رگه های استبدادی و خودسری ها را در تصمیمات خود دارند و بر خلاف اصول اولیه و قانون اقدام می کنند و سامانه های نظارتی و قانونی به دلیل ضعف هایی که دارند توانایی پیشگیری از این تصمیمات فراقانونی را ندارند. این مدیران هم به خیال خام خود، چون خود را عقل کل می دانند بر تصمیمات خود مصر بوده و زیر دستان را بر اجرای آن مجبور می کنند، زیر دستان هم برای لقمه نانی که از دست ندهند سکوت و همراهی می کنند.

برابر بندهای ۳ و ۷ قانون، اساسنامه بنیاد اهم وظایف نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد «تطبیق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی با موازین شرعی و رهنمودهای ابلاغی مقام معظم رهبری» و «نظارت بر حسن جریان امور بنیاد» می باشد.

از منظر قانون وظایف نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد منحصر به ماده ۱۱ اساسنامه نیست؛ بلکه اهم آنها این وظایف است.

ایثارگران تصمیماتی مانند بستن پرونده، محدود یا ممنوع کردن تسهیلات، ترک فعل به ویژه ترک فعل های موثر در زندگی آنان... را می توانند به نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد منعکس و تقاضای تذکر و جلوگیری از این اقدامات خلاف قانون را داشته باشند.

بدیهی است نظارت نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد، نظارت استصوابی و قابلیت جلوگیری از تصمیمات خلاف را دارد.

محرومیت از حقوق اجتماعی نوعی مجازاتِ پیش‌بینی شده در قانون است. برابر اصل سی و ششم قانون اساسی، حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد. لذا اقداماتی که توسط برخی مدیران انجام می گیرد خلاف قانون و اِعمال آن منجر به تعقیب قضایی آنان خواهد بود.
 
ایثارگران در صورتی که از ارجاع تخلفات رئیس بنیاد به نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد به هر دلیلی به نتیجه نرسند، می توانند با مراجعه به دفتر خدمات قضایی، نسبت به شکایت از وی اقدام کنند. بدیهی است تعدد شکایات حتی می تواند منجر به عزل و برکناری رئیس بنیاد شود. این اقدام هزینه چندانی ندارد و فقط به یک جو همت برای رفتن به دفتر خدمات قضایی نیاز دارد.
 
علاوه بر ایثارگران، تشکل های ایثارگری نیز می توانند از اقدام و تصمیمات خلاف قانون رئیس بنیاد در مراجع قضایی شکایت کنند. به جای هیاهوهایی که در جریانات مختلف سیاسی گم می شود و احقاق حقی صورت نمی گیرد، پیگیری قانونی از طریق مراجع قضایی، به ویژه زمانی که تعداد آن زیاد باشد موثرترین راهِ مطالبه گری است.
 
|| یوسف مجتهد
اینستاگرام
حجم شکایات ایثارگران مساوی با عزل قاضی زاده
سلام بنده از ناکارآمدی همه افرادی که در زمانی مسئولیت در بنیاد داشته و نخواسته‌اند به وظیفه خود در قبال جانبازان قطع نخاعی عمل کنند بویژه این دوره از مسئولان که کل سیستمی که در بنیاد جاری بود و کار آمد و تخصصی برای جانبازان ایجاد شده بود را ویران کرده و در حال حاضر جانباز برای کار درمانی اش نمی‌داند به کی مراجه کند بنده از سال ۹۸ نوبت ویلچر و تشک roho بوده و در ضمن وسایل بهداشتی که از ضروریات یک جانباز نخاعی با زمان طولانی و ناقص (یک چهارم قبل) با کلی پیگیری می‌آورند و جدیدا که گفته بودند کارت اعتباری بدهند که این کار واقعا بی مسئولیتی آقایان را می‌رساند چرا باید صدای جانبازان به گوش ریاست جمهوری نرسد آگر ایشان از مشکلات جانبازان خبر دارد که باید بحالش گریست من جانباز با تمام وجودم از خونهای شهدا و استقامت جوانان دلیر این سرزمین حمایت مکنم و پای نظام مقدس اسلامي در هر موقعیتی می ایستم که نکند افرادی نا جوانمردانه مثل مسئولان بنیاد بخواهند ضربه به خون شهیدان و رشادت جانبازان بزنند
خانه از پای بست ویران است.
تنها راه حل حل مشکل ایثارگران انحلال بنیاد و واگذاری امور مربوط به وزارت خانه های مرتبط اعم از کار و بهداشت و‌مسکن و...و ایجاد معاونت ویژه جانبازان برای وزیر در هر وزارت خانه است.
مشکل ما جناب آقای قاضی زاده نیستند بلکه مشکل ما کسانی هستند که قاضی زاده نیستندولی دوست دارند قاضی زاده باشند.آنها با جانباز بد هستند برای همین می خواهند جانباز را دق بدهند.مشکل جانبازان نبود حامی و پشتیبان هست.نه دولت پیشتیبان هست و نه مجلس و ن...
سلام باتاسف بنیاداستان مشمول این قواعدنیست چون هرکجائی که مرتبط بوده مراجعه شکایت ونامه هانوشتم امادریغ ازجواب وحل مسئله کاش مافوقوناظریافریادرسی دادگرپیدامی شدکه به عدالت رای می دادمتاسفم متاسف درپناه حق
سلام ، چنانچه مسئولان دستگاههای نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به وظایف خود عمل کنند نیازی به ورود مردم نیست زیرا ورود مردم به امور نظارتی حکومت هیچگونه جایگاهی ندارد.
متاسفانه در دولت و مجلس قبل مملکت رها شده بود انگار مال بی صاحبی سر چهار راه گذاشته باشند با طمعی سیری ناپذیر بی حساب و کتاب خوردند و بردند و آینده نوه و نتیجه و هفت نسل بعد از خودشان را تضمین کردند و صدای مردم به جایی نرسید.
بارها از روسای محترم سه قوه درخواستی برای حسابرسی هشت ساله دولت قبل داشتیم حتی داوطلب شدیم مواردی که مطلع هستیم بازرسی شوند اما انگار رها شدن ادامه دارد و حداقل انتظار داشتیم برای جرایم آشکار که همه میدونن محاکمه شوند فقط افسوس نصیب مردم شده از سوی دیگر نیز مال برده ها بطور علنی اظهار خوشحالی میکنند که دستگاههای نظارتی کلیه عملکرد هشت سال را کنترل و به وظایف خود عمل کردند اما هیچگونه تخلف و جرمی کشف نکردند!!!!!! حتی متوجه نشدند اشخاصی با حقوق کارمندی که معمولا تا یک هفته اول ماه بیشتر دوام ندارد چگونه برج ساز شدند ما هم طبق معمول فقط پناه میبریم به خداوند متعال و از او استعانت میجوییم.
عزیزان عزیزان آرام تر . این قدر مساله را پیچیده نکنید. حالا مگه چی شده؟
پس مگه حرف ما چی بود؟ همین بود دیگه.
ما می آمدیم به فاش نیوز می گفتیم دوستان شما دارن ما را از زندگی محروم می کنند، ایشان ما را دعوت به صبر و وعده داشتن خانه لاکچری در آن دنیا می داد. حالا خود فاش نیش یه سوزن داره تحمل می کند. اندکی صبر ندارد.
من کاری ندارم . صلاح خود خسروان دانند. مشکل هزاربار دیدن تشتقلای فاش نیوز را ندارم . هر روز می بینم . دعا می کنم براشون. وجدان دارم . می گم حقش نیست با چند تا جانباز که باید کلید کل مملکت را می دادند دست همین جانبازان که اینقدر صدمه دیدند. دو اتاق که چیزی نیست. نمی گم با دیدن این مطالب دچار مشکل شرعی می شوم. ای وای غیبت نکن.
اما هی یک موضوع را تکرار می کنیدیه وقت آبرو ریزی نشه براتون. دعوای خانوادگی را نباید رسانه اس کرد. یا به کسی گفت. دیگه خود دانید .

(خخخخخ)
از زمانی که قاضی زاده رئیس بنیاد شده است بنیاد مرکزی اصلا پاسخگو نیست و هیچ جانبازی را به داخل راه نمی دهند که بتواند حرفش را بزند حتی اگر از راههای دور امده باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi