شناسه خبر : 103856
یکشنبه 02 مهر 1402 , 14:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمعیت جانبازان سخنان انقلابی رئیس جمهور در سازمان ملل را تحسین کرد

شاید نتوان در تحقیر نظام سلطه و مکتب لیبرال دموکراسی، مدعیان نظم جهانی جمله ای ابراهیمی و قاطع‌تر از این سراغ گرفت آنجا که گفت: بشر در حال ورود به مدار جدیدی است. قدرت‌های کهنه، در حال افول‌اند. آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم. تکرار می‌کنم که آنها...

فاش نیوز -  جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در پیامی از سخنان رئیس محترم جمهور در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر و سپاسگزاری کرد.

در پیام سپاسگزاری جمعیت جانبازان از حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی چنین آمده است:

مهندسی برای تاثیر گذاری حداکثر بر مخاطبین داخل و خارج از اجلاس و نیز عرصه بین‌الملل، هنری است که با واکاوی آن می توان به مدلی از تبلیغ و ترویج دست یافت.

آقای رئیسی دومین سخنرانی خود را به عنوان رئیس کشور جمهوری اسلامی ایران در این مجمع ایراد می کرد. پیدا کردن دایره وسیع تری از مخاطبان که با ما اشتراکات قابل‌ قبول‌ داشته باشند تا بتوان آنها را گام به گام به کانون اصلی باورهای ما جلب کرد،  هنری است که از هر سیاستمدار اندیشه ورزی برنمی آید. آقای رئیسی از انسان، توحید، عدالت، کرامت انسانی و ارزشهای مشترک جهان بشری شروع کرد و با هوشمندی از بدیهیاتی سخن گفت که هیچ خردمندی خدشه برآن ندارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایریان با درایت این گام از سخن را به جایگاه کبریائی پروردگار و خالق ارزش های متعالی وصل کردند و در گام بعدی حلقه ادیان توحیدی را به آن پیوند زد و در نقطه طلائی توجه عاطفی مخاطبین، با سوز و ارادت، با صدای رسا گفت: آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند، صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟

ایشان لشگر مخاطبین را به کانون بحث نزدیکتر کرد و گفت قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق و حق‌باوری دعوت می‌کند و  با خضوع و احترام  قرآن را بر سر دست بلند کرد و با صلابت اعلام کرد آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد.

نماینده عالی کشورمان با شجاعت در کلام و اقتدار در بیان و استخدام واژه های اثرگذار، و بهره گیری از روان شناسی فردی و جمعی مخاطبین را چون نقطه پرگاری در دایره سخنان خود گرفت. پرده برداری از چهره نظام سلطه گام دیگری در مهندسی بیانات ایشان بود. آنگاه غرب را  برای خود بزرگ بینی و تحقیر ملت ها و هویت سوزی اراده ملت ها به چالش کشید.

وی نقاب از چهره منفور مکتب لیبرالیسم  و دمکراسی جاری نظام سلطه غربی برداشت و اعلام کرد: معادله سلطه غربی برای جهان، دیگر جواب نمی‌دهد. نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود کنار زده شده و در یک کلام، پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است. ملت‌های غرب آسیا می‌دانند دموکراسی اسم رمزی برای کودتا، اشغالگری و جنگ است.

رئیس جمهور از جفای آمریکا به نهاد خانواده و تهاجم به این نهاد از طریق رسانه‌های بین المللی و تولیدات هنری به عنوان سبک موفق زندگی، هنرمندانه پرده برداشت و حقیقت رفتار غرب را اینگونه یادآور شد:
امروز جنایت علیه بشریت، فقط اشغال سرزمین‌ها و کشتار بی‌گناهان و استعمار ملت‌ها نیست، بلکه هجوم به پناهگاه فطری و طبیعی بشر یعنی خانواده نیز جنایت علیه بشریت است. حفاظت از حریم خانواده و ازدواج، یک واقعیت جهانی است که باید به دستور کار مشترک جهانی تبدیل شود. امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم.

آقای رئیسی همچنین همراه شدگان باسخنانش رابه نقطه‌ کانونی بحث ایران و منطقه کشاند تا به آنها بگوید چگونه مقاومت برای ما عزت، اقتدار و امنیت خلق کرد، که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، دکترین مقاومت، امواج اشغالگری و تروریسم را با موفقیت به عقب رانده، فرصت و عصر جدیدی برای منطقه رقم خورده است.

شاید نتوان در تحقیر نظام سلطه و مکتب لیبرال دموکراسی، مدعیان نظم جهانی جمله ای ابراهیمی و قاطع‌تر از این سراغ گرفت آنجا که گفت: بشر در حال ورود به مدار جدیدی است. قدرت‌های کهنه، در حال افول‌اند. آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم. تکرار می‌کنم که آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم. بشریت با رشد آگاهی و نابودی جهل، رستگار می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi