شناسه خبر : 104290
دوشنبه 17 مهر 1402 , 08:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تزریق واکسن آنفلوآنزای ایثارگران تهران از ۱۳ مهر آغاز شد

تزریق واکسن آنفلوآنزای ایثارگران تهران از 13 مهر آغاز شد

فاش نیوز - معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزای ایثارگران تهران از ۱۳ مهر از درب منازلشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، نیلوفر کیا معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه سه محور کمیسیون پزشکی, درمان و دارو و تجهیزات پزشکی جامعه ایثارگران را به طور جدی پیگیری می کنیم گفت: در واحد دارو , تجهیزات پزشکی شامل تخت,  تشک، ویلچر, دستگاه کمک تنفسی و سایرموارد مورد نیاز جانبازان نخاعی و ایثارگران تامین می شود که یکی از چالشهای مهم در این رابطه عدم تامین بودجه است.

وی با بیان اینکه نیاز جانبازان نخاعی به ویلچر وارداتی و لوازم مصرفی وارداتی است که به جهت تحریم دربازار موجود نیست، افزود: حدود 84 قلم لوازم مصرفی درمانی جامعه هدف مربوط به سه ماهه اول سال جاری را تأمین کرده ایم ولی در حال حاضر برخی از این اقلام مانند کیسه ادرار باید از خارج وارد کشور شوند که به جهت تحریم  با مشکلاتی روبرو هستیم و همچنین نمونه مشابه داخلی آن نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست تا جایگزین شود که البته به میزان یک وم آن از بازار آزاد تهیه شده است.

بیشتر بخوانید

معاون بهداشت  و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ادامه داد: مهرماه سال جاری پس از طی مراحلی لوازم مصرفی 6 ماهه دوم سال گذشته را که  تهیه آن بر عهده بیمه تکمیلی دی بود از طریق شرکت متد تأمین کردیم.

وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون عمومی جامعه هدف نیز گفت: موضوع تأمین واکسن آنفلوآنزا نیز بر عهده بیمه دی بود که در این خصوص هم موانعی وجود داشت اما با این حال از 13 مهر واکسیناسیون درب منازل جامعه ایثارگران آغاز شد.

کیا در خصوص بحث کمیسیون پزشکی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به هک شدن سیستم بنیاد به مدت دو ماه ارائه خدمات کمیسیون با اختلال جدی مواجه شد اما طی هفته گذشته با بازگشت به روال سابق، حدود 400 مورد کمیسیون پزشکی برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شده است.

اینستاگرام
سلام چرا خبری که واقعیت ندارد توی سایت می‌گذارید چند روزه به هیچ عنوان نمیشه
باسلام خیر هنوز کار نمی کند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi