شناسه خبر : 104592
سه شنبه 25 مهر 1402 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقاومت حماسی رزمندگان در عملیات خیبر

فاش نیوز - شهید «سید اکبر اعتصامی» در سن ۲۴ سالگی مورخ ۲۱ دی سال ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت ترکش‌های ناشی از انفجار به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۲۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱ - 17October 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید «سید اکبر اعتصامی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که ۱۵ مرداد سال ۱۳۴۱ در شهر رهنان اصفهان به دنیا آمد. او در راهیپمایی‌های مردمی علیه رژیم ستمشاهی نقش و حضوری پررنگی داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز فتنه ضد انقلاب به کردستان رفت و پس از موفقیت در خاموشی توطئه‌های ضد انقلاب به شهر خود بازگشت.  

مقاومت حماسی رزمنده‌ها در عملیات خیبر به روایت فرمانده جوان+ فیلم

با آغاز جنگ تحمیلی و به دلیل احساس مسئولیت و وطن‌دوستی برای شرکت در شکستن حصر آبادان خود را با لنج به این شهر رساند و در پیروزی‌های رزمندگان نقش موثری داشت. شهید اعتصامی سرانجام در سن ۲۴ سالگی مورخ ۲۱ دی سال ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ حاضر بود بر اثر اصابت ترکش‌های ناشی از انفجار به شهادت رسید.

در فیلمی که پیش رو قرار دارد و به احتمال زیاد زمستان سال ۱۳۶۵ در آستانه عملیات کربلای ۴ در پادگان انبیاء شوشتر (یا نقطه‌ای دیگر در استان خوزستان) ضبط شده، متعلق یه مصاحبه شهید سید اکبر اعتصامی فرمانده گردان چهارده‌ معصوم (ع) در لشکر ۸ نجف‌ اشرف است.

در ابتدای این فیلم که به احتمال زیاد توسط «مجتبی پیرمرادیان» ضبط شده، ابتدا تجمع چند رزمنده نشان داده شده و در ادامه دوربین برای لحظاتی روی چهره‌ای که هنوز نشناخته‌ایم، متمرکز می‌شود. در ادامه مرحوم «محمدحسین مددی» از رزمندگان و مسئولان گردان چهارده‌ معصوم (ع)، شروع به مصاحبه با شهید اعتصامی می‌کند.

شهید اعتصامی در ابتدا، خاطره‌ای را از عملیات والفجر ۱ و عمل نکردن موشک‌های کاتیوشای دشمن تعریف می‌کند که در خلال آن از «مرتضی بختیاری» ذکر خیر می‌کند. بختیاری، اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به اسارت درآمده است. در ادامه، فرمانده گردان چهارده‌ معصوم (ع)، خاطره‌ای را از مقاومت حماسی نیروهایش در عملیات خیبر بیان می‌کند.

شهید اعتصامی، رزمنده اهل رهنان شهرستان خمینی‌شهر، مورخ ۲۱ دی ۱۳۶۵ در بیست و چهار سالگی طی عملیات کربلای ۵ در حوالی شلمچه به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi