شناسه خبر : 104938
پنجشنبه 04 آبان 1402 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کابوسی وحشتناک در غزه منتظر ارتش اسرائیل است

فاش نیوز - پایگاه خبری میدل‌ایست مانیتور گزارش می‌دهد؛ اسرائیل در صورت حمله زمینی با کابوسی وحشتناک به نام «جنگ با ارتش اشباح» روبه‌رو خواهد شد.
پایگاه خبری میدل‌ایست مانیتور در این بازه نوشت: ابتدا وزیر جنگ اسرائیل بود که اعلام کرد اسرائیل، جنبش حماس را از روی کره زمین محو خواهد کرد. نتانیاهو نیز یکی از ماوریت‌های اصلی خود و دولتش را نابودی حماس، یک‌بار برای همیشه عنوان کرد. اما این به چه معناست و چگونه محقق خواهد شد؟ 
جنگ فعلی اسرائیل، جنگ علیه کودکان و زنان و افراد سالخورده و همچنین حماس است. جالب اینکه رئیس‌جمهور اسرائیل نیز مدعی شده که غیرنظامیان غزه، همدست حماس هستند و درست به همین دلیل مستحق آن چیزی هستند که با آن روبه‌رو هستند.
توجه داشته باشیم جنبش حماس از نیروی نظامی برخوردار است که عجییب نیست آن را ارتش اشباح بنامیم. اینکه اسرائیل بخواهد علیه ارتش اشباح دست به جنگ بزند، حقیقتا کابوسی ترسناک است. اشباح، آزادانه می‌گردند حماس از پایگاه نظامی برخوردار نیست و فرماندهان آن نیز در اتاق‌های مطبوع و زیر باد کولر، جنگ را هدایت نمی‌کنند. حماس پایگاه هوایی، سامانه‌های راداری و تجهیزات جاسوسی پیشرفته، پایگاه‌های زمینی، دریایی و مقرهای متنوع برای بمباران ندارد. نیروهای نظامی حماس در مقایسه با ارتش اسرائیل که کاملاً مجهز است، به ظاهر از توان کمی و کیفی کمتری برخوردارند. این جنبش به سختی به تسلیحات موجودِ خود دسترسی پیدا می‌کند، چه برسد به اینکه بخواهد با طیفی از تسلیحات مدرن آمریکایی، انگلیسی و اروپایی مواجه شود. موشک‌هایش را خود تولید می‌کند و در پرتاب آنها نیز از سامانه‌های راداری استفاده نمی‌کند. حماس، جنبش یک جنبش ضداشغالگری است.
به بیان ساده اسرائیل نمی‌تواند از حیث کمّی مدعی شود که فلان میزان از تاسیسات و توانمندی‌های حماس را نابود کرده است. در کنار اینها، اسرائیل در نبرد علیه حماس، از فقدان اهداف سیاسی نیز رنج می‌برد. در این چارچوب، تنها متر و معیار موفقیت حماس در نوار غزه، میزان کشتاری است که اسرائیل علیه غیرنظامیان نوار غزه انجام می‌دهد و یا منطقه را ویران می‌کند. 
اسرائیل خود را آماده تهاجم زمینی می‌کند. جایی که محل زندگی 
۲/2 میلیون انسان است. افرادی که سال‌هاست محاصره هستند و جایی ندارند که بروند. جنگ زمینی در غزه برای ارتش اسرائیل که عادت به جنگ در مناطق شهری و متراکم ندارد، بسیار دشوار است. شبکه پیچیده تونل‌های نوار غزه و ارتباط آنها با مناطق مرزی مجاور، حامل چالش‌های جدی برای اسرائیل است. درگیری با نیروهای حماس در تونل‌ها، به هیچ عنوان برای ارتشی که تا حد زیادی وابسته به توان هوایی است، کار ساده‌ای نیست. چنین جنگی از حیث جانی و مادی حامل تلفات سنگینی برای اسرائیل خواهد بود. نیروهای حماس به دلیل اِشراف جغرافیایی خود بر منطقه نوار غزه و همچنین آشنایی با جنگ شهری، دست بالا را در جنگ زمینی دارند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi