شناسه خبر : 105197
شنبه 13 آبان 1402 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آفتاب یزد: دلقک اوکراینی به خاطر اعتماد به غرب سرشکسته شد

فاش نیوز - در حالی که برخی نشریات اصلاح‌طلب تا چند ماه قبل از ولادیمیر زلنسکی را «قهرمان» معرفی می‌کردند، روزنامه آفتاب یزد تأکید کرد زلنسکی دلقکی بیش نیست و به اوکراین خیانت کرده است.
این روزنامه در گزارشی با عنوان «سرشکستگی یک دلقک؛ غرب به زلنسکی خیانت کرد، یا زلنسکی به اوکراین» نوشت: 4ماه قبل که سران ناتو در «ویلنیوس» در «لیتوانی» گرد هم جمع شدند به وضوح معلوم شـد دیگر اوکراین اولویت غرب و ناتو نیست‌، آنها از زلنسکی و «نق‌زدن»‌های او خسته شده بودند مضافاً این که «ضد حملات» ادعایی کی‌یف نیز هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.
دستیاران رئیس‌جمهور اوکراین به مجله تایم گفتند‌، ولودیمیر زلنسکی احساس می‌کند حامیان غربی‌اش به او «خیانت» کرده‌اند زیرا آنها توجه کافی گذشته را به رئیس‌جمهور اوکراین ندارند.
روزی که بایدن‌، شولتس و فرمانده سنتکام راهی اسرائیل شدند یک درخواست دیگر هم برای سفر به سرزمین‌های اشغالی وجود داشت؛ زلنسکی آماده سفر به تل‌آویو بود اما اجازه سفر به او داده نشد. دلیل این صادر نشدن مجوز هم روشن بود؛ آمریکا نمی‌خواست مسئله اوکراین و بحران اسرائیل در یک تیتر روی خروجی خبرگزاریهای بین‌المللی قرار بگیرد. این‌جا فقط اسرائیل مهم است نه اوکراین! امیدها رنگ باخت.
براساس گزارش مجله آمریکایی «تایم» ولودیمیر زلنسکی در جنگ اوکراین «یکه و تنها» مانده است.
براساس نظرسنجی خبرگزاری رویترز‌، حمایت عمومی از کمکها به اوکراین طی ماههای اخیر با کاهش مواجه شده است. حدود ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها از کنگره می‌خواهند تا تسلیحات بیشتری به کی‌یف ارسال کند و این مقدار پایین‌تر از ماه ژوئن است که ۶۵ درصد خواهان چنین چیزی بودند. علاوه‌بر این‌، مجله تایم با تعدادی از دستیاران و نزدیکان ولودیمیر زلنسکی به شرط آنکه نامشان فاش نشود‌، مصاحبه کرده که آنها هم نارضایتی و دیدگاه منفی خود را نسبت به جنگ و ضدحمله اوکراین به اشتراک گذاشته‌اند.
این مجله به نقل از اعضای دولت ولودیمیر زلنسکی می‌نویسد: زلنسکی احساس می‌کند حامیان غربی‌اش به او «خیانت» کرده‌اند. آنها زلنسکی را بدون هیچ ابزاری برای پیروزی در جنگ تنها گذاشتند.
روزگاری با آن که اوکراین زیر آتش گلوله باران ارتش روسیه بود‌، سران کشورهای اروپایی و آمریکا‌، با ژست قهرمان‌گونه‌، ادای «بناپارت» را در می‌آوردند که گفته شده‌، وسط میدان جنگ می‌خوابید اما این روزها که شرایط به وخامت ماه‌های قبل نیست‌، گفت‌وگوها تلفنی است. به نظر می‌رسد ایالات متحده نمی‌تواند یا حداقل نمی‌خواهد در دو جبهه وارد جنگ شود. بحران غزه نشان داد تمرکز آمریکا بر خاورمیانه است نه اروپا و نه حتی شرق دور.
در کنار این مسئله‌، «توفان الاقصی» کنار اثبات پوشالی بودن قدرت نظامی‌، اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل یک حقیقت تلخ دیگر را نیز آشکار کرد و آن این که؛ متحدان و شرکای کاخ‌سفید متوجه شدند در آمریکا نه کسی گوشی تلفن را جواب می‌دهد و نه کسی برای باز کردن گره‌ها‌، انگیزه‌ای دارد. آنها می‌مانند و یک دنیا وهم و ترس و نومیدی؛ همانهایی که این روزها یقه زلنسکی را چسبیده‌اند.
«ولودیمیر» که در زمان رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۹ به مردم اوکراین قول داده بود به درگیری‌های طولانی‌مدت با روسیه پایان دهد اما برخلاف وعده خود در مسیری گام برداشت که مردمان اوکراین به آینده‌ای گیج و مبهم می‌اندیشند. و حال پرسش اصلی اما بی‌جواب نزد افکار عمومی اوکراین این است: «غرب به «زلنسکی» خیانت کرد یا «زلنسکی» به اوکراین؟» دلقک این بار بد جوری دچار سرشکستگی شده زیرا بیش از آن که لازم بود به کاخ سفید و متحدان بزدل ایالات متحده آمریکا تکیه داد و اعتماد کرد!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi