شناسه خبر : 105263
دوشنبه 15 آبان 1402 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظامی آمریکایی در قطر کشته شد

فاش نیوز - وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که یک نظامی ۳۳ ساله این کشور در پایگاه هوایی «العدید» قطر کشته شد.

نظامی آمریکایی در قطر کشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که تحرکات نظامی واشنگتن در منطقه غرب آسیا به دنبال عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد، پنتاگون روز دوشنبه (امروز) از کشته شدن یک نظامی آمریکا در قطر داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که گروهبان «فلیکس اِی بریوس» نظامی ۳۳ ساله آمریکایی روز جمعه در پایگاه هوایی العدید قطر هفته گذشته جان باخت.

به روایت پنتاگون، این نظامی اهل هیوستون ایالت تگزاس در نتیجه یک «حادثه غیر مرتبط با نبرد» جانش را از دست داد و تحقیقات درباره این حادثه در جریان است.

آنطور که وزارت دفاع آمریکا خبر داده است، این نظامی به «عملیات عزم راسخ» کمک می‌کرد؛ عملیاتی که واشنگتن در سال ۲۰۱۶ به بهانه مقابله با داعش آن را به راه انداخت.

مقام‌های آمریکایی و نمایندگان ارتش این کشور از ارائه توضیحات بیشتر درباره چگونگی کشته شدن این نظامی واشنگتن در قطر ارائه نکردند.

کشته شدن یک نظامی ارتش امریکا در پایگاه هوایی واشنگتن در قطر در شرایطی انجام شده که واشنگتن بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی و در حمایت از رژیم صهونیستی، حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا را شدت بخشیده است.

دولت جو بایدن به بهانه خطرات برای نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا به دنبال آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، دو ناو هواپیمابر آمریکایی را به منطقه فرستاده و دست به اقداماتی از قبیل ارسال زیردریایی اتمی به منطقه عملیات تروریست‌های «سنتکام زده‌اند.

تحرکات نظامی آمریکایی‌ها در منطقه، واکنش مقام‌های این منطقه را به دنبال داشته و در همین راستا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز جمعه خود، به واشنگتن درباره تهدیدات علیه حزب‌الله و آمادگی نیروهای مقاومت برای مقابله با ناوهای آمریکایی هشدار داد.

پنتاگون در بیانیه روز دوشنبه (امروز) خود درباره کشته شدن نظامی آمریکایی در قطر اعلام کرد که فلیکس اِی بریوس مشغول خدمت در «گردان ۲۵ سیگنال، تیپ ۱۶۰ سیگنال، فرماندهی فناوری شبکه سازمانی ارتش ایالات متحده (NETCOM) در پایگاه هوایی العدید، قطر» بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi