شناسه خبر : 105672
شنبه 27 آبان 1402 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنرانی سردار شهید «مهدی زین‌الدین» در یادواره شهدای استان قم

فاش نیوز - یادواره ۶۰۹۰ شهید والامقام استان قم جمعه شب با حضور مسئولان و قشر‌های مختلف مردم و با سخنرانی سردار شهید مهدی زین‌الدین به روش هوش مصنوعی، در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد خبر: ۶۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳ - 18November 2023
 

سخنرانی سردار شهید «مهدی زین الدین» در یادواره شهدای استان قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره سرداران، امیران و فرماندهان و ۶۰۹۰ شهید والامقام استان قم جمعه شب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و قشر‌های مختلف مردم و به همت ناحیه بسیج امام حسن مجتبی (ع) در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

سردار «محمدرضا موحد» فرماندده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و ارشد نظامی استان قم در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در منطقه و جهان هیچ وقت به این اندازه این بغص و نفرت در مورد آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود نیامده بود، امروز در خیابان‌های اروپا و آمریکا جمعیت‌های زیادی در حمایت از فلسطین شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به سابقه لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: تاسیس تیپ و لشکر ۱۷ و حضور مقتدرانه این لشکر در هشت سال دفاع مقدس و شرکت در ۱۷ عملیات آفندی و ۲۸ عملیات پدافندی و نقش‌آفرینی در عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی همچون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، والفجر‌های مقدماتی، سه، چهار، هشت و ۱۰، خیبر، کربلا‌های یک، چهار، پنج و هشت، همچنین مرصاد کارنامه درخشانی را برای این لشکر مقدس و فرماندهان دلاور آن رقم زد.

در ادامه، سردار حسین کاجی راوی پیشکسوت دفاع مقدس خاطراتی را از شهدای استان قم بویژه شهید مولودزاده که والدین شان کر و لال بودند و نیز شهید محمدرضا شفیعی که پیکر مطهرش، ۱۶ سال پس از شهادت و اسارت سالم به میهن بازگردانده شد، نقل کرد.

همچنین گروه سرود نوجوانان «هنتا» و گروه سرود کودکان «محیصا» دو سرود در وصف مظلومیت شهدای غزه اجرا کردند.

این مراسم با اجرای نمایش معراج و با موضوع شهید محمدرضا شفیعی توسط محمدجواد زرنوش از بسیج هنرمندان قم، شعر خوانی شاعر آیینی احمد بابایی و مرثیه سرایی حسن عطایی همراه با فریاد‌های حماسی حاضران ادامه یافت؛ همچنین برای نخستین بار بخشی از وصایای سردار شهید زین الدین به روش هوش مصنوعی پخش شد.

در مراسم فوق، مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و خانواده‌های معظم دیگر شهیدان استان، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید محمد آقامیری استاندار قم، امیر نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

شهید مهدی زین‌الدین در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۵۶ در کنکور سراسری دانشگاه‌ها شرکت کرد و موفق شد رتبه چهارم را در میان پذیرفته‌شدگان در دانشگاه شیراز، بدست آورد.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران، به همراه یک گروه ۱۰۰ نفره با گذراندن آموزش‌های کوتاه، به جبهه رفت و پس از مدتی مسئول واحد شناسایی و بعد از آن مسئول واحد اطلاعات عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دزفول و سوسنگرد شد و پس از مدتی نیز به سمت فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی ابن ابی طالب (ع) منصوب گردید.

سردار شهید زین‌الدین همراه با برادرش مجید، در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ به منظور شناسایی منطقه از کرمانشاه به سوی سردشت در حال حرکت بودند که در کمینگاه دارساوین بدست گروهک ضدانقلاب کموله به شهادت رسیدند. مزار این دو شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم قرار دارد.

یادآور می شود: تعدادی از مسئولان استان قم در آستانه سالگرد شهادت شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و برگزاری یادواره شهدای استان قم، با مادر این دو شهید والامقام دیدار کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi