شناسه خبر : 105735
یکشنبه 28 آبان 1402 , 13:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران از قوانین جدید بازنشستگی معاف شدند

علت معافیت ایثارگران از قوانین جدید بازنشستگی، قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران است که برای جامعه ایثارگری...

فاش نیوز - مجلس شورای اسلامی به استناد قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران آنان را از شمول قوانین جدید بازنشستگی معاف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در تعیین ساز و کار بازنشستگی شاغلان با سوابق مختلف، ایثارگران را از شمول مصوبه جدید بازنشستگی معاف کردند.

 براساس این گزارش، به موجب تبصره ۳ ماده ۲۹ بند الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان‌آور مشمول قوانین خاص خود هستند و از این مصوبه معاف می باشند.

 گزارش خبرنگار ما حاکی است، به موجب مصوبات برنامه هفتم توسعه، شرط سنی ۶۲ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان در صورت تصویب توسط شورای نگهبان، طی سال‌های اجرای برنامه به اجرا درخواهد آمد.

 این گزارش حاکی است که براساس بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه و به‌ منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله، سنوات بازنشستگی به شرح زیر تعیین شد:

۱- بیمه‌پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

۲- بیمه‌پردازانی که در ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

۳- بیمه‌پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال ۳ ماه اضافه می‌گردد.

۴- بیمه‌پردازانی که قوانین ۱۰ تا۲۰ سال سابقه  خدمت دارند، به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه اضافه می‌شود.

۵- بیمه‌پردازان که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه‌ی خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی، چهارماه اضافه می‌گردد.

 همچنین به‌ موجب تبصره‌ی یک این قانون، اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق‌الذکر مشروط به آن است که سن بیمه‌شده در زمان بازنشستگی، برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

 لازم به ذکر است علت معافیت ایثارگران از قوانین جدید بازنشستگی، قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران است که برای جامعه ایثارگری به تصویب رسیده است.

اینستاگرام
دیگر صندوق ته کشیده حالا با این اعمال فریبکارانه میخواهید صندوق را ترمیم و پر از پول کنید و با جبر و زور تمام زحمتکشان بیمه راوادار به پرداخت با احکام دروغین میکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi