شناسه خبر : 105984
یکشنبه 05 آذر 1402 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ایثارگران انجام می شود

به گفته قادری بر اساس توافق دولت و مجلس و تصویب کمیسیون تلیق، در سال اول اجرای برنامه هفتم در سال آینده ۴۰ درصد و در دو سال بعد از آن هر سال ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان و ایثارگران بازنشسته اضافه خواهد شد و ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بر تامین بار مالی افزایش حقوق ها و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و لحاظ شدن بسته های ضد تورمی در سال آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح و ایثارگران تاکید کرد: بار مالی افزایش حقوق ها و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار است از سال آینده به اجرا در آید، باید تامین و در کنار آن، بسته های ضدتورمی لحاظ شود.

به گفته قادری، بر اساس توافق دولت و مجلس و تصویب کمیسیون تلفیق، در سال اول اجرای برنامه هفتم در سال آینده 40 درصد و در دو سال بعد از آن، هر سال 30 درصد به حقوق بازنشستگان و ایثارگران بازنشسته اضافه خواهد شد و دولت موظف به اجرای تدابیر ضدتورمی در کنار افزایش حقوق ها می باشد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: در خصوص  طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایثارگر در سازمان ها و دستگاهای دولتی، علاوه بر همه‌ی بازنشستگان، برای بازنشسته های ایثارگر در برنامه هفتم توسعه دیده شده است و اینگونه لحاظ شده است که حقوق یک بازنشسته بعد از سه سال با حقوق یک فرد شاغل تا 90درصد در سال یکسان‌سازی شود.

قادری افزود: همچنین در خود نیروهای مسلح یک 20 درصد افزایش حقوق نسبت به سایر دستگاه ها وجود دارد؛ تا ایثارگران بتوانند از مزایای ایثارگری در آن استفاده کنند و به تبع آن، شاغلین بازنشستگان هم استفاده کنند. البته بار مالی آن هم باید تامین شود؛ چرا که به هر صورت در مورد افزایش ها ممکن است این نگرانی وجود داشته باشد که تورم افزایش یابد؛ هر چند که در کنار آن باید بسته های ضدتورمی را داشته باشیم تا آثار تورمی آن به حداقل برسد.

ایثارگران در برنامه هفتم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به جایگاه ایثارگران در مصوبات کمیسیون تلفیق در پنج‌سال آینده یادآور شد: در رابطه با ایثارگران همانطور که مشاهده شد، مواردی که در قانون برنامه ششم بود، در برنامه‌ی هفتم توسعه نیز تمدید و یک سری پیشنهادات جدید نیز به آن اضافه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس یازدهم اظهار داشت: به طور مثال یکی از موارد در رابطه با ایثارگران این بود که برای افرادی که زیر دوازده ماه سابقه حضور در جبهه دارند، همانند سایرین، معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده  و هر ماه برای آنها هشت درصد معافیت مالیاتی پیش‌بینی شده است. البته این معافیت ها به رزمندگان با زیر 12 ماه سابقه، تعمیم داده شده است و عملا از سال آینده به طور یکسان معافیت هشت درصد مالیات لحاظ می شود. بر این اساس ما سعی کردیم این موارد را در برنامه‌ی هفتم توسعه، نسبت به برنامه ششم اصلاح و برای زیر یک سال قابل شمول‌تر کنیم.

همچنین در برنامه ششم درخصوص حمایت هایی که از فرزندان شهدا می شود، این موضوع در خصوص همسران شهدا لحاظ نشده بود. بنابر این ما آن را در کنار سایر مصوبات مربوط به فرزندان شهدا در برنامه هفتم اضافه کرده ایم.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا مصوبات ایثارگری مجلس شورای اسلامی، از جمله قانون واگذاری خودروهای وارداتی به ایثارگران مغفول مانده یا به طور کامل اجرا نمی شود، متذکر شد: در هر صورت باید مصوبات ایثارگری مجلس شورای اسلامی اجرایی شود؛ اما این که چرا تاکنون اجرایی نشده است را باید نهادهای نظارتی پیگیری کنند و اجرای آنها بر عهده‌ی دولت است و ما هم در مجلس شورای اسلامی موضوع را دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص طرح پرداخت فوق‌العاده جنگی به مناطق مرزی دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: بحث تمدید حمایت های مالی، از جمله پرداخت فوق‌العاده‌ی جنگی که در 6 استان نوار مرزی غرب کشور وجود داشت، در کمیسیون تلفیق رای نیاورد و در صحن علنی نیز به علت بار مالی زیادی که داشت، رای نیاورد. استدلال هم این بود که بعد از گذشت این‌همه سال از جنگ، اجرای آن در حال حاضر موضوعیت ندارد.

قادری متذکر شد: به نظر می رسد اگر ایثارگرانی که در آن مناطق ساکن هستند، در این طرح به صورت ویژه‌تری دیده شوند بهتر است. ولی این که افراد جدیدی که می خواهند برای کار به این مناطق بروند نیز شامل این قانون بشوند، قابل قبول نیست. همچنین ایراد دیگری که بر این طرح وارد شده این است که اگر استان از ابتدا محروم و جزو مناطق محروم بوده است، باید به آن کمک کنیم و از آن حمایت شود.

|| معرفی

اینستاگرام
سلام حانواده شهدامحترم وجانبازان به فرموده مقام رهبری درصف اول قراردارنداین قشرمعززهدیه های خداوندباتعهدشان عملا"عهدپیمان نسبت به باورهایشان انجام الهی دادندحال بااین تورم باکمترازحداقل حقوق مستمری کمرخم کرده این است عدالت دولتمردان ماکه همیشه می فرمایند این قشرولی نعمتان ماهستند
باسلام پس کی بفکرماایثارگران حقوق بگیرداخل بنیادشهید وامورایثارگران میفتیدحقوق ماازتمام کارمندان وبازنشستگان کمترهست پس چراصحبتی ازمانمیشودیاکی بفکرهمسان سازی حقوق مامیشویدبیمعرفتی هست دراین چندسال چه دولت قبل وچه دولت حال هیچ کسی بفکرمانبودمن ندیدم این اقاکه الان درمسندمسئولیت بنیادشهید وامورایثارگران هست یک بارازمشکلات ماصحبت کندنمیدانم این زبال الهی کجابودکه نصیب ماشد
رزمندگان معسر مثل همیشه بی کس مغفول
سلام وقت بخیر فکری به حال رزمندگان معسریا همان ایثارگران معشیت بگیر بکنید که هر کدام ۱۰ سال یا ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه در تامین اجتماعی را دارند ولی متاسفانه استفاده‌ای از آن نمی‌توانند بکنند چون در صورت ادامه دادن معیشیت قطع می‌شود طبیعتاً این سابقه در تامین اجتماعی خاک می‌خورد یه فکری به حال این معضل بکنید یا قانونی تصویب شود که این سابقه پرداخت بیمه به نحوی بر مبلغ کمک معشیت تاثیرگذار باشد یا به گونه‌ای باشد که بروند بازنشسته تامین اجتماعی بشوند در هر صورت این معضل باید حل شود. آخه چطور این مورد را نمایندگان محترم یا دولت ندیده!!؟ و فکری به حالش نمی‌کند
با سلام چند ردیف ایثارگر داریم ؟1 ایثارگران بالای 50 درصد 2 ایثارگران بیست پنج.درصد به بالا 3 ایثارگران زیربیست پنج درصد ؟ چرا تبض جانبازان باید باشه اما جانبازان و ایثارگران هستند منعیشت بگیر بنیاد شهید و ستاد نیروی مسلح ساتا حقوق منعیشت دریافت می کنند اینها چه خدماتی باید بدهید فعلا فقط مجلس انقلابی هشت درصد معافیت مالیاتی نمایندگان رزمندگان و ایثارگران زیربیست پنج درصد اینها امتیازات دارند فقط قانون که گفته چرا عمل نمی کنید ما چیزی می خواهم که حق و عدالت باشه مثال .حداقل حقوق جانبازان منعیشت یگیر بنیاد و سانتا. همین ممنون تشکر از خبرگزاری عزیز فاش نیوز حامی ایثارگران و جانبازان زیر بیست پنج.درصد و السلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi