شناسه خبر : 106073
سه شنبه 07 آذر 1402 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارادت رزمندگان دفاع مقدس به مقام حضرت زهرا (س)؛ از توسل تا امداد غیبی

فاش نیوز - نام مبارک حضرت زهرا (س) در جبهه‌ها و در بین بچه رزمنده‌ها یک نام ویژه بود. هر جا که جنگ و عملیات‌ها به مشکل بر می‌خورد توسط به حضرت زهرا (س) راهگشا می‌شد، نیرویی معنوی که توان و قدرت نیرو‌های را قوت می‌بخشید.

کد خبر: ۶۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵ - 28November 2023
 

پناه گرفتن رزمنده‌ها در دامن حضرت زهرا (س) از توسل تا امداد غیبیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نام مبارک حضرت زهرا (س) در جبهه‌ها و در بین بچه رزمنده‌ها یک نام ویژه بود. هر جا که جنگ و عملیات‌ها به مشکل بر می‌خورد توسط به حضرت زهرا (س) راهگشا می‌شد، نیرویی معنوی که توان و قدرت نیرو‌های را قوت می‌بخشید و راه را برای پیروزی حتی در شرایطی که شواهد و قرائن نشان از شکست داشت هموار می‌کرد. عشق رزمنده‌ها به مادر سادات همچون عشق یک فرزند به مادر خود بود و عجیب که حضرت زهرا (س) نیز در میدان نبرد برای رزمنده‌ها مادری کرد و در مهلکه‌های سخت و حساس جنگ به یاری آمد. تعدادی از لشکر‌های دفاع مقدس گردانی به نام حضرت زهرا (س) داشتند همچون گردان حضرت زهرا (س) در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) یا گردان حضرت زهرا (س) در لشکر ۱۰ سیدالشهدا که تائیدی بر عشق و ارادت رزمنده‌ها به بانوی اسلام است.

۱۲ عملیات به نام مبارک مادر سادات

در طول دوران دفاع مقدس ۱۲ عملیات به نام مبارک حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) انجام شد و بخشی از سرنوشت جنگ به نام بانوی دو عالم پیوند خورد. عملیات‌هایی، چون «فتح المبین»، «والفجر ۵»، «والفجر ۶»، «عملیات بدر» و «والفجر ۸» از جمله این عملیات‌ها بود که با رمز «یا زهرا (س)» انجام گرفت.

نجات یک گردان از میدان مین با توسل به حضرت زهرا (س)

ماجرای جالبی از شهید محسن وزوایی فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) نقل است که او ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) داشت و در عملیات‌ها هرگاه گردان گیر می‌افتاد نماز استغاثه حضرت زهرا (س) راه حل برون رفت از مشکلات بود. در عملیات فتح‌المبین نیز چنین اتفاقی رخ داد وقتی کار گره خورد و در شب بارانی نماز استغاثه حضرت زهرا (س) خواند و سپس راه درست را به نیرو‌ها اعلام کرد.

شهید عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ جوادالائمه (ع) در صورتی که متعلق به مرداد سال ۱۳۶۱ طی عملیات رمضان در بین نیرو‌های خود است به رزمندگان تاکید می‌کند که «از ما به شما وصیت که آقا وقتی کارتان گیر می‌کند امام زمان (عج) را فقط به مادرش زهرا قسم بدهید هیج جا نمی‌تواند برود، ولتان نمی‌کند، خدا شاهد است تا پیروزتان نکند. به غیر از مادرش زهرا، به هیچ کسی قسمش ندهید که دیر می‌رسد. ما این را امتحان کردیم. ما در فتح‌المبین هر چی داد زدیم یکی به دادم نرسید. اوقاتم تلخ رفت، گفتم‌های امام زمان! به آقات علی قسم، اگر روز قیامت شکایت نکردم به مادرت زهرا. حالا به داد ما مرس اینجا گیر کردیم. این میدان مین، این بچه‌های مردم اینجا، هیچ کسی خبر ندارد. لا اله الا الله من دیگه حرفی نگویم ما رفتیم بالای سرشان ما را ندیدند.»

شهید برونسی در جریان عملیات رمضان که نیروهایش در میدان مین زمینگیر شدند و آتش دشمن لحظه‌ای قطع نمی‌شد از حضرت زهرا (س) مدد گرفت این ماجرا در کتاب خاک‌های نرم کوشک آمده و نوشته شده است: «سید کاظم حسینی میگه من معاون شهید برونسی بودم، اصلا بچه‌ها نمی‌تونستن سرشونو بلند کنن، یه دفه دیدم شهید برونسی بیسیم چی و پیک و همه رو ول کرد و رفت یه جاافتاد به سجده، رفتم دیدم آروم آروم داره گریه می‌کنه، میگه یا زهرا مدد، مادر جان مدد.

     مطالب بیشتر:

          * تصاویر/ عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در جبهه‌ها

گفتم آقای برونسی من بچه‌ی فاطمه ام، من سیدم، به جده ام قسم از پیشت تکون نمی‌خورم تا سِر اون شب رو بهم بگی، تو اون شب تو سجده افتادی فقط گفتی یا زهرا مدد، چی شد یه دفه بلند شدی گفتی ۲۵ قدم به چپ؟ ۴۰ قدم جلو، بعد به آرپیچی زن گفتی شلیک کن؟ شلیک کرد به یه تانک خورد که فرماندهان دشمن تو اون تانک بودن؟ قصه چیه؟

گفت سید کاظم دست از سرم بردار، گفتم نه تا این سِر رو نگی رهات نمیکنم، گفت میگم، ولی قول بده تا زنده ام به کسی نگی گفتم باشه. گفت تو سجده بودم همینطور که گفتم یا زهرا مدد، (توعالم مکاشفه) یه خانومی رو دیدم به من گفت چی شده؟ گفتم بی بی جان موندم؛ اینا زائرین کربلای حسین تو هستند، اینجا موندن چه کنم؟

گفت آقای برونسی جلوت میدون مینه، حرکت نکن، ۲۵ قدم برو به سمت چپ، اونجا معبر دشمنه، از اونجا بچه‌ها رو ۴۰ قدم ببر جلو میدون مین تموم میشه فرمانده‌های دشمن یه جا جمع شدن تو تانک جلسه دارن آرپیچی رو شلیک کن ان شاء الله تانک منفجر میشه و شما پیروز میشی.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi