شناسه خبر : 106151
پنجشنبه 09 آذر 1402 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ژنرال‌های اسرائیلی:

حماس پیروز شده است این یک شکست فضاحت‌بار است

فاش نیوز - دلایل و علائم شکست صهیونیست‌ها از حماس در جنگ جاری غزه آن‌قدر زیاد است که تقریباً هر روز اعتراف‌هایی از سوی صهیونیست‌ها در این‌باره شنیده می‌شود. این‌بار دو ژنرال اسرائیلی صراحتاً از «شکست قطعی و همه‌جانبه» رژیم صهیونیستی و پیروزی حماس گفته‌اند.
بیش از 50 روز از آغاز جنگ غزه و 6 روز از آتش‌بس موقت گذشته و اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، احتمالاً یا آتش‌بس تمدید شده یا جنگ از سر گرفته شده است. در جنگ‌های مهم و سرنوشت‌ساز مثل همین جنگ غزه، تحلیل‌ها راجع به برنده یا بازنده از همان روزهای آغازین شروع می‌شود و کارشناسان نظامی به‌خصوص درجه‌داران و ژنرال‌های باتجربه، با رصد دقیق تحولات، تلاش می‌کنند تحولات را تحلیل و پیش‌بینی کنند. تا اینجای جنگ، صهیونیست‌ها در یک جبهه «پیروز مطلق» بوده‌اند و آن نقطه نیز کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی و بمباران خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و کلیساهای غزه بوده است آن هم به کمک آمریکا. در میادین جنگ، اوضاع کاملاً فرق می‌کند و این فقط کارشناسان مستقل نیستند که معتقدند حماس پیروز بوده است. در این بین هستند ژنرال‌ها و درجه‌داران اسرائیلی که معتقدند، اسرائیل صددرصد شکست خورده و حماس با وجود این که تجهیزات نظامی و حمایت‌های عجیب و غریب غرب را ندارد، پیروز قطعی این جنگ بوده است. یکی از این ژنرال‌ها «اسرائیل زیو» نام دارد. کانال گروه «نجباء» در این‌باره به نقل از این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نوشته است: «من معتقدم در حال حاضر، اگر حماس موفق شود ادامه جنگ را متوقف کند، پیروز بیرون خواهد آمد... تحولات 7 اکتبر از سوی جهان عرب، حزب‌الله و محور ایرانی به عنوان یک دستاورد بسیار مهم تلقی می‌شود...️ حماس هم قدرت خود را حفظ کرده و فرماندهی مرکزی هنوز وجود دارد و کماکان اکثریت ربوده شده را حفظ کرده، اینها یعنی حماس به پیروزی رسیده ‌است.»
اشاره «اسرائیل زیو» به اهداف تعیین‌شده صهیونیست‌ها از حمله به غزه است که به هیچ‌یک نرسیده است یعنی، اشغال غزه و تونل‌هایش، نابودی حماس و آزادی یکطرفه اسرای صهیونیست.
سرتیپ «یوسی کوپرواسر»، رئیس پیشین بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل نیز همین اعتقاد را دارد. او که با «بی‌بی‌سی» به گفت‌و‌گو نشسته است، ضمن تکرار اظهارات «اسرائیل زیو» اضافه می‌کند، اسرائیلی‌ها شکست فضاحت‌باری خورده‌اند: «این یک شکست فضاحت‌بار است؛ تمام نهادهای اطلاعاتی اسرائیل شکست خوردند؛ آنها این‌قدر حماس را دست‌کم گرفته بودند که اصلاً به گزارش‌های اطلاعاتی مربوط به آن توجهی نمی‌کردند.»(!)
به اعتقاد این مقام ارشد نظامی، صهیونیست‌ها تمرینات حماس برای حمله به سرزمین‌های اشغالی را که 3 سال در حال انجام بود، دیده بودند اما به دلیل نداشتن تحلیل و فهم درست از این تحولات، نتوانستند حریف جوانان فلسطینی شوند. یک افسر صهیونیست هم با تلفات بالای نظامیان صهیونیست در جریان این جنگ اشاره کرده است. تلفاتی که همواره از سوی مقامات این رژیم سانسور شده و بسیار کمتر از میزان واقعی آن اعلام شده است. صهیونیست‌ها شمار تلفات نظامی خود را چیزی نزدیک به 370 نفر اعلام کرده‌اند و شمار مجروحین‌شان را هم 1000 نفر گفته‌اند. «دیازی جدعون» افسر صهیونیستی است که معتقد است، ادامه این روند باعث «از بین رفتن اسرائیل می‌شود.»
به گفته او «مردم در اسرائیل ناراحت و عصبانی‌اند، چرا که دختران و پسران‌شان در تابوت به خانه بازمی‌گردند. مردم، در حال ترک اسرائیل هستند و پشت‌سرشان را هم نگاه نمی‌کنند. رسانه‌های جریان اصلی این مسائل را هرگز پوشش نمی‌دهند. شما نمی‌توانید از دست قدرت زیرزمین (حماس) خلاص شوید.»
از این دست موضع‌گیری‌های کارشناسی از سوی افسران و درجه‌داران صهیونیست آن‌قدر زیاد است که نیازی به بازنشر اظهارات مشابه کارشناسان غیرصهیونیست نمی‌بینیم.
آتش‌بس به کجا رسید؟
اما موضوع تمدید مجدد آتش‌بس، از جمله موضاعات مهمی است که طی چند روز گذشته مورد توجه بوده است. برخی اخبار و موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد صهیونیست‌ها بدشان نمی‌آید این آتش‌بس ادامه یابد. به عنوان مثال دیروز بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درست یک روز پس از سفر رئیس سیا و موساد به قطر برای مذاکره درباره «آتش‌بسی دائمی» مواضعی گرفت که کاملاً بوی عقب‌نشینی می‌داد. او گفت ادامه جنگ به نفع حماس است! این یعنی، باید جنگ متوقف شود. صهیونیست‌هایی که هزینه‌های بی‌سابقه و سنگینی تا اینجای جنگ پرداخت کرده‌اند، معلوم نیست در صورت تن دادن به تمدید آتش‌بس، با چه رویی سر بلند خواهند کرد. اگرچه ممکن است این آتش‌بس تمدید نشود و جنگ نیز دوباره از سر گرفته شود که در این صورت، معلوم نیست چه بر سر این رژیم جعلی و مصنوعی خواهد آمد.
در همین رابطه برخی رسانه‌های عبری دیروز نوشتند: «به نظر می‌رسد در مورد روزهای هفتم و هشتم آتش‌بس تفاهماتی، و در مورد روزهای نهم و دهم نیز مقدماتی وجود دارد.» برخی نیز اعلام کرده‌اند این آتش‌بس ممکن است به شرط آزادی تمام اُسرای طرفین محقق شود. حماس تاکنون نظامیان ارتش این رژیم را آزاد نکرده است و گفته می‌شود دست‌کم 200 اسیر در اختیار دارد. مثلا خبرگزاری فارس به نقل از «سازمان رادیو و تلویزیون» رژیم صهیونیستی خبر داد که مذاکرات در قطر، در راستای حصول یک توافق جدید آتش‌بس در غزه است و توافق جدید، شامل «آزادی همه ربوده‌شدگان در غزه از جمله سربازان است.» به ادعای این نهاد اسرائیلی، بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی نیز باید تمامی زندانیان امنیتی فلسطینی در بند خود را آزاد کند.
یمن، دردسر بزرگ صهیونیست‌ها
یکی از دلایل شکست صهیونیست‌ها در این جنگ، تنها نبودن حماس است و انقلابیون یمن، از جمله متحدان وفادار فلسطینی‌هاست که در طول 50 روز گذشته، هیچ‌گاه فلسطینی‌ها را تنها نگذاشته‌اند. حمله به کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و در برخی موارد حتی به غنیمت گرفتن آنها تبدیل به یک معضل و دردسر بزرگ برای صهیونیست‌ها شده است. در همین رابطه منابع رسانه‌ای به نقل از «مرکز مطالعات یمن» نوشته‌اند کشتی‌های ZIM (متعلق به صهیونیست‌ها) برای فرار از حملات یمنی‌ها، مجبورند مسافت‌های بسیار طولانی را طی کنند.
طبق این گزارش شرکت کشتیرانی اسرائیلی ZIM اعلام کرده است به منظور حفظ ایمنی کشتی‌ها، کالاها و خدمه خود، کشتی‌های تحت کنترل خود را به دور از دریای سرخ و دریای عرب هدایت می‌کند و این تصمیم باعث طولانی شدن دوره‌ تحویل کالا به دلیل مسیرهای جایگزین و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و بیمه و خطوط کشتیرانی بین‌المللی می‌شود. طبق این گزارش مسیرهای جایگزین به طور میانگین، ۱۸ روز به دریانوردی هر کشتی اضافه می‌کند چرا که آنها مجبورند کل قاره آفریقا را دور بزنند!
اوضاع غزه 
بالا اشاره کردیم تنها موضوعی که صهیونیست‌ها در آن برنده شده‌اند، کشتار زنان و کودکان باریکه غزه و بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌ها و کلیساهای آن بوده است که همین امر خشم افکار عمومی جهان را علیه این رژیم برانگیخته است. در همین رابطه شبکه تلویزیونی «العالم» به نقل از خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نوشته است، شهرداری غزه اعلام کرد، رژیم اشغالگر در طول بمباران غزه، ساختمان آرشیو مرکزی غزه را هم ویران کرد و با این کار هزاران سند تاریخی را که اکثراً بیش از 100 سال قدمت داشتند، از بین برد.
مدیر سازمان جهانی بهداشت نیز از زندگی یک ‌میلیون و سیصد هزار فلسطینی ساکن غزه در مراکز اسکان آوارگان خبر داده است. این یعنی بیش از نیمی از جمعیت غزه آواره شده‌اند. غزه حدود دو و نیم میلیون جمعیت دارد. از آن‌سو «منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اوضاع بیمارستان‌های باقی مانده را «بحرانی» دانسته و گفته «به شدت در تلاش برای آغاز به کار دوباره بخش دیالیز بیمارستان اندونزیایی هستیم... رژیم اشغالگر همچنان مانع از ورود سوخت به بیمارستان‌ها می‌شود و بسیاری از تجهیزات پزشکی را نیز در بیمارستان‌های نوار غزه تخریب کرده است.»
او این را هم گفت که «️مسئولیت مرگ بیماران در بیمارستان العوده و کمال عدوان متوجه رژیم صهیونیستی است و «اسرائیل» باید اجازه ورود سوخت به بیمارستان‌های غزه و شمال نوار غزه را بدهد... ️600 نفر در غزه لازم است که 3 مرتبه در هفته دیالیز شوند و هیچ راه درمانی ندارند.»
دیروز اظهارات اردوغان علیه نتانیاهو نیز بازتاب زیادی داشت اما از آنجایی که او روابط اقتصادی خود با صهیونیست‌ها را حفظ کرده، کسی اظهاراتش را جدی نمی‌گیرد. اردوغان گفت نتانیاهو قصاب است و زنان و کودکان را در غزه قصابی می‌کند.
اعتراض‌های جهانی علیه اسرائیل ادامه دارد
تقریباً و به جز یکی دو روز ابتدائی آغازین جنگ، اعتراض‌های جهانی علیه جنایات صهیونیست‌ها ادامه داشته و این اعتراض‌ها پس از بمباران وحشیانه بیمارستان «المعمدانی» و شهادت صدها بیمار و کادر درمان، گسترده‌تر و بزرگ‌تر شد. در همین رابطه تصاویر تجمع دانش‌آموزان کربلا در حمایت از دانش‌آموزان فلسطینی منتشر شده است که با حمل پرچم فلسطین، شعار «به کدامین گناه کشته شدند» را سر می‌دهند. آنها در حالی که در بین‌الحرمین تصاویر دانش‌آموزان شهید فلسطینی را در دست گرفته و اسامی آنها را روی زمین نوشته‌اند، خواستار توقف کودک‌کشی در غزه می‌شوند. این اعتراض‌ها محدود به کشورهای اسلامی نیست و طی روزهای گذشته در سراسر جهان برگزار شده است. 
این جنایات حتی باعث افزایش «صهیونیسم‌ستیزی» در غرب شده است، طوری که رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است. اگرچه این مقام آلمانی تلاش کرده «یهود‌ستیزی» را جای «صهیونیسم‌ستیزی» جا بزند!
سایر رویدادها
* ارتش‌، پلیس و شاباک رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترک اعلام کردند، ۳ تن از فرماندهان مقاومت در جنین را به شهادت رسانده‌اند.
* کارشناسان اسرائیلی: بعد از 50 روز جنگ، هنوز منتظریم تا ببینیم سخنگوی حماس چه می‌گوید... این آتش‌بس ثابت کرد که حماس همچنان نه‌تنها بر جنوب بلکه بر شمال غزه نیز سیطره دارد... متأسفانه آسیب واردشده به فرماندهی حماس از آنچه می‌خواستیم کمتر است!
* جهاد اسلامی: با بمب‌های دست‌ساز خسارات سنگینی در محله الدمج شهر جنین به رژیم صهیونیستی وارد کردیم.
*نتانیاهو: «در چند روز اخیر یک سؤال می‌شنوم که آیا پس از اتمام این مرحله و بازگشت ربوده‌شدگان ما، آیا اسرائیل به جنگ باز خواهد گشت؟ پاسخ من یک بله صریح است؛ هیچ راهی وجود ندارد که به جنگ برنگردیم. این سیاست من است.»
* «محمد بعلوشه» خبرنگار شبکه ماهواره‌ای «المشهد» که در روز چهارم آتش‌بس موقت توانست وارد بیمارستان النصر شود از مشاهده اجساد 5 نوزاد متصل به دستگاه خبر داده که در حال تجزیه بوده‌اند. تصاویر این جنایت به سرعت فراگیر شد و مخاطبان را شوکه و خشمگین کرده است.
* «جنین پیرو» مجری فاکس‌نیوز: «تخمین می‎زنیم در منطقه، ۷۴ حمله علیه ارتش آمریکا در هفته‌های گذشته داشته‌ایم. بیش از ۶۰ نفر از سربازان ما مجروح شده‌اند که می‎تواند صدمات مغزی آنها مادام‌العمر باشد.»
* محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله: سرنوشت کشتی توقیف شده اسرائیلی با گزینه‌های مقاومت فلسطین مرتبط است... عملیات دریایی اخیر به کشتی‌های اسرائیلی محدود شد... ما تأیید می‌کنیم که کشتی توقیف‌شده و خدمه آن در همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از مقاومت دلیرانه آنها در غزه توقیف شده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi