شناسه خبر : 106245
یکشنبه 12 آذر 1402 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسرائیل درمانده شد؛ جنگ در غزه یک تا ده سال طول می‌کشد

فاش نیوز - تحلیلگران صهیونیست به روزنامه فایننشال‌تایمز گفتند جنگ در غزه ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. همزمان، رئیس‌جمهور فرانسه درباره یک دهه جنگ و طولانی شدن آن هشدار داد.
در حالی که مقامات صهیونیست در آغاز حمله به غزه پیش‌بینی کرده بودند ظرف چند روز تا چند هفته پیروز شوند، روزنامه فایننشال‌تایمز از قول منابع اسرائیلی مطلع نوشت: اسرائیل در حال برنامه‌ریزی جنگ علیه حماس است؛ جنگی که پیش‌بینی می‌شود به مدت یک سال یا بیشتر ادامه خواهد داشت و فشرده‌ترین مرحله حمله زمینی تا اوایل سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. 
براساس این برنامه‌ریزی چندمرحله‌ای، نیرو‌های نظامی اسرائیل برای کشتن سران حماس، از شمال غزه به عمق منطقه جنوب حمله می‌کنند. هدف، یک پیروزی قاطع نظامی «قاطع» علیه ۲۴ گردان و شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس است. 
یک منبع آگاه گفت: «این یک جنگ بسیار طولانی خواهد بود. ما در حال حاضر حتی به نیمه راه دستیابی به اهداف خود نزدیک نشده‌ایم. 
زمان‌بندی عملیات اسرائیل متغیر است و عواملی مانند پیشرفت عملیات در زمین، فشار بین‌المللی و فرصت‌هایی برای آزادی گروگان‌ها در تعیین آن مؤثر است.»
منابع فایننشال‌تایمز احتمال می‌دهند عملیات زمینی با شدت بالا احتمالاً به چند ماه دیگر نیاز خواهد داشت یکی از منابع مطلع از مذاکرات آمریکا و اسرائیل گفت: «این جنگ در چند هفته تمام نخواهد شد. پس از آن، مرحله انتقال و تثبیت با شدت نظامی کمتر وجود خواهد داشت که می‌تواند تا اواخر سال ۲۰۲۴ ادامه یابد، در حالی که محل حضور نیرو‌های زمینی اسرائیل در این مرحله هنوز مشخص نیست. برخلاف عملیات‌ها و جنگ‌های نظامی پیشین اسرائیل، یک مقام اسرائیلی اشاره کرد که نقطه پایانی قطعی وجود نخواهد داشت.»
یکی دیگر از افراد مطلع از طرح‌های جنگی اسرائیل گفت: ارتش اسرائیل، همچنان عملیات در شمال غزه را ناقص می‌داند و می‌گوید: «تصرف شهر غزه هنوز به پایان نرسیده و به طور کامل فتح نشده است. احتمالاً ۴۰درصد کار فقط انجام شده است. برای کل شمال، احتمالاً تا یک ماه دیگر، زمان نیاز خواهد بود.»
در همین حال، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هشدار داد هدف‌گذاری اسرائیل برای نابودی حماس می‌تواند خطر یک دهه جنگ را به همراه داشته باشد. او در یک نشست خبری در حاشیه کنفرانس جهانی کاپ_۲۸ درباره تغییرات اقلیمی گفت: تلاش برای نابودی کامل حماس، می‌تواند به معنای جنگی باشد که ده سال طول می‌کشد. 
مکرون با بیان این که باید درباره این هدف، شفاف‌سازی شود، خواستار تشدید تلاش‌ها برای ایجاد یک آتش‌بس پایدار بین حماس و اسرائیل شد «تا همه گروگان‌های در بند حماس آزاد شوند و کمک‌های لازم بیشتری وارد نوار غزه شود.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi