شناسه خبر : 106670
چهارشنبه 22 آذر 1402 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دبیرکل جمعیت جانبازان ایثارگران خبر داد:

بسیاری از دستگاه‌ها برای استخدام بر روی ایثارگران بسته است!

سازمان برنامه و بودجه باید دیدگاه های تنگ‌نظرانه خود را برای تحقق مطالبات جامعه شاهد و ایثارگر اصلاح کند تا قوانین مصوب معطل مانده اجرا شود و دستگاه ها نتوانند با ترک فعل و حرکات نمایشی...

فاش نیوز - دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی از بسته بودن باب استخدام ایثارگران در بسیاری از دستگاه ها خبر داد و خواستار ارائه دادخواستی بابت ترک فعل‌ دستگاه هایی که نسبت به اجرای قوانین حوزه ایثارگری مسئولیت داشته اند شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان، مجتبی شاکری، مشاور شهردار تهران در امور ایثارگران در نشست شورای مشاورین دستگاه ها در امور ایثارگران با بیان اینکه باید موانعی که موجب شده به‌رغم تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر رسیدگی به مطالبات و ارتقاء جایگاه ویژه خانواده شاهد و ایثارگر، هنوز بعد از گذشت سال ها از موضوع ایثار و شهادت، این قشر از اجرای قوانین مصوب بهره‌مند نشده است، پیشنهاد داد به جای انعقاد تفاهمنامه‌هایی که مفاد آنها در نبود بودجه و همراهی مدیران اجرا نمی‌شود، دادخواستی بابت ترک فعل‌ دستگاه هایی که نسبت به اجرای قوانین حوزه ایثارگری مسئول بوده اند، تنظیم و مسوولان دوره‌های مختلف به این ترتیب در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

مجتبی شاکری در این نشست که به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید افزود: بیان این مهم نافی تلاش صادقانه دست‌اندرکاران دستگاه ها در امور ایثارگران در دوره های مختلف نیست؛ بلکه توجه دادن به ظرفیت حداکثری مشاورین دستگاه ها برای حرکت نظام‌مند در شرایط موجود، هماهنگی سه قوه برای جبران عقب‌افتادگی های جامعه ایثارگری است.

شاکری تشریح کرد: تفاهمنامه‌های سازمانی که در این حوزه و با هدف ارتقای جایگاه خانواده شاهد و ایثارگر در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف منعقد می‌شود، یک تلاش حداقلی است و آنچه می‌تواند این تفاهمات را به نقطه نهایی برساند، پیگیری و سازماندهی حل مسائلی است که باید مبتنی بر آن انجام شود و تصویب قوانین و آیین‌نامه هایی که باید حمایتگر این تلاش باشد و به تحقق اهداف کمک کند.

وی با بیان اینکه آمادگی مسئولان عالی هر دستگاه نیز در ایفای تعهدات این قبیل تفاهمنامه‌ها نقش اساسی دارد، گفت: با چنین رویکردی است که عقد تفاهمنامه به نتیجه نهایی تبدیل می‌شود.

مشاور ایثارگران شهردار تهران خاطرنشان کرد: من علاقمند بودم که در این نشست مهم جداول و آمار و ارقام عملکرد واقعی دستگاه ها در انجام تکالیف موظف ارائه شود تا در سنجه ای کارشناسی، هم فعل و هم ترک فعل را پیش روی ما قرار دهد و ما قرار گرفتن جامعه ایثارگری را در جایگاه مدیریتی و موضوع مهم این جلسه که توانمندسازی و استعدادیابی در این راستاست، بهتر بیابیم.

وی با بیان اینکه به طور کلی میزان تحقق قوانین جامعه ایثارگری به اذعان بنیاد شهید فقط ۱۹ درصد بوده است، گفت: البته آقای قاضی‌زاده طی دو سال اخیر که مسوولیت بنیاد را برعهده دارند این میزان را به ۲۹ درصد افزایش داده‌اند. با این حال همچنان ۷۱ درصد مصوبات مرتبط با جامعه شاهد و ایثارگر بر زمین مانده و این موضوع ربطی هم به این دولت و آن دولت ندارد؛ در واقع ترک فعل‌های صورت گرفته در همه دولت‌ها رخ داده و ما باید در این رابطه دادخواهی کنیم.

شاکری با بیان اینکه برخی ترک فعل‌ها به آشفتگی هایی بعضا جبران ناپذیر در خانواده شاهد و ایثارگر منجر شده و مشکلات جدی ایجاد کرده است، گفت: آن‌طور که گزارش داده‌اند بودجه مورد نیاز بنیاد برای ایفای تعهدات در قبال جامعه هدف باید ۲۰۰ همت (هزار میلیارد) باشد، در حالی که بودجه مصوب مجلس برای بنیاد در سال جاری ۷۵ همت است. و این در شرایطی است که با مصوبه مجلس، حدود ۳۰۰ هزار نفر به جمعیت جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید افزوده شده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تاکید کرد: با وجود پیش رو داشتن قوانین مصوب به حاشیه رانده شده، براساس چه ارزیابی علمی و کارشناسی تفاهم نامه های جدید را توافق می کنیم؟ فاصله بین 75 همت تا 200 همت را کی و چگونه باید طی کنیم؟ هنوز من برآورد اعتبار و تخصیصی ندیده ام که گفته شود اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت براساس بندالحاقی(۳) تبصره ۹ لایحه بودجه سال 1401 چند همت بوده است و سرنوشت تداوم این مصوبه در سال های بعد به کجا انجامید؟ برمبنای آنچه گفته شد، ندیدن ابعاد مساله مشکل را در قالب تفاهم‌نامه حل نمی کند. باید از زمان سوزی جلوگیری کرد و از مساله مهم ترک فعل های صورت گرفته به سادگی عبور نکرد.

شاکری خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید دیدگاه های تنگ‌نظرانه خود را برای تحقق مطالبات جامعه شاهد و ایثارگر اصلاح کند تا قوانین مصوب معطل مانده اجرا شود و دستگاه ها نتوانند با ترک فعل و حرکات نمایشی، از انجام تکلیف تمرد کنند.

وی خطاب به مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌ها گفت: نباید با روش فایده‌مندی حداقلی این تفاهمنامه‌ها زمان را از دست بدهیم و غافل شویم؛ در این صورت روزی می‌رسد که دوره چهار ساله خدمت ما تمام شده و کاری پیش نرفته است.

مشاور ایثارگران شهردار تهران با اشاره به آمار فرزندان شاهد و ایثارگر تحصیل‌کر‌ده و آماده اشتغال که هنوز برای آنها فکری نشده است، گفت: گزارش ها حاکی است که در بسیاری از دستگاه ها باب استخدام ایثارگران به کلی بسته شده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان پیشنهاد داد به جای انعقاد تفاهمنامه یا در کنار آن، یک دادخواست ترک فعل برای گروهی از مدیرانی که قصور و تقصیر آنها در وضعیت کنونی جامعه ایثارگری نقش داشته است، تنظیم شود و آنها گزارش دهند که چرا به مسوولیت خود عمل نکرده‌اند.

اینستاگرام
این قانون تبدیل وضعیت را پیگیری کنید که حتما ادامه دار شود . این قانون حق مسلم همه ایثارگران هست اجازه ندید از دست ایثارگران گرفته شود . مجلس حق ندارد خیانت کند . تبدیل وضعیت طرحی ها ی علومپزشکی باید بی کم و کاست و بدون هیچ تغییری از سر گرفته شود .
# تبدیل وضعیت طرحی ها باید دائمی شود ######
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi