شناسه خبر : 107124
دوشنبه 11 دي 1402 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا راه خود را تعیین و انتخاب کرده‌اند

فاش نیوز - «صحرایی» گفت: در جهان واقعی هر موجود و انسانی که خدا آن را آفریده است روزی به دنیا می آید و روزی نیز از دنیا می‌رود، اما بعضی از انسان‌ها مانند شهدا هستند که راه را خودشان تعیین می‌کنند.

کد خبر: ۶۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ - 31December 2023
 

شهدا راه خود را تعیین و انتخاب کرده اندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه  امروز در یازدهمین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت استان که در سالن همایش شهدای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.با تجلیل از بانوانی که در عرصه جانبازی و شهادت از خود رشادت نشان داده اند؛ بر ترویج و تعمیم فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: اهالی این استان مفتخر به کسب توفیقات زیادی در عرصه های جهادی هستند و  مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا و جانبازان با از خود گذشتگی در این عرصه حضور پررنگ داشته اند.

وی افزود: کرمانشاه یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد شهدای بانوان، کودکان و نوجوانان را داشته است؛ یک نکته روشن برای همه ما این است که چه از نظر مادی چه معنوی باید قدردان خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران باشیم و برای آنها تلاش کنیم هرچند این تلاش جایگزین رشادت جانبازان و ایثارگران نخواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه جایگاه شهدا و خانواده های آنها با اقدامات ما پُر شدنی نیست اما این کارها وظیفه ماست، بیان کرد: برگزاری چنین برنامه ها و اقداماتی جایگاه شهدا را پر نمی کند اما اینکار وظیفه همه ما است و باید آن را به بهترین شکل انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در جهان واقعی هر موجود و انسانی که خدا آن را آفریده است روزی به دنیا می آید و روزی نیز از دنیا می‌رود، اما بعضی از انسان ها مانند شهدا هستند که راه را خودشان تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه شهدا راه و مسیر خود را انتخاب کرده‌اند، گفت: امثال حاج قاسم و سیدرضی و دیگر شهدا در مسیری که منتهی به شهادت می شود حرکت کردند و در نهایت هم در راه خدا به شهادت رسیدند.

صحرایی افزود: نکته مهم زندگی بشری این است که همه انسان ها می دانند همه خواهیم مرد، آنچه که یک مجتهد را از غیر جدا می‌کند چگونگی انتخاب مسیر زندگی است.

استاندار با بیان اینکه دلیل گرامیداشت یاد شهدا این است که بدانیم ما به شهدا نیاز داریم و آنان به ما نیازی ندارند، ادامه داد: ما برای سعادتمند شدن در زندگی به شهدا نیاز داریم و به همین دلیل باید یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

صحرایی افزود: اگر جامعه ای بخواهد زنده و پویا بماند و رشد کند باید دائما این تفکر و منش در بطن آن جریان داشته باشد که در صورت حملات مادی و فکری دشمن افرادی برای جهاد و پاسداری از این مرز و بوم وجود داشته باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi