شناسه خبر : 107193
چهارشنبه 13 دي 1402 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از غسل پیکرهای پاره پاره حاج قاسم و یارانش

فاش نیوز - پیکر‌های پاره پاره شهید قاسم سلیمانی و یارانش برای غسل و کفن به تهران منتقل شد و در معراج شهدا در تابوت‌های ویژه حمل شهدا قرار گرفت.

کد خبر: ۶۴۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ - 03January 2024
 

روایتی از غسل پیکرهای پاره پاره حاج قاسم و یارانشبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ساعت به وقت ۱:۲۰ دقیقه شامگاه ۱۳ دی، یک خبر همه دنیا را لرزاند. حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در یک حمله تروریستی از سوی آمریکا در فرودگاه بغداد مورد اصابت موشک قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

پس از تایید خبر شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، تصاویری از بدن‌های پاره پاره شهدا منتشر شد. معروف‌ترین تصویر، اما تصویر دست از بدن جدا شده حاج قاسم با انگشتر دستش بود، تصویری که آتش به دل دوستداران مردان مجاهد جبهه مقاومت انداخت.

پیکر‌های پاره پاره شهدا برای غسل و کفن به تهران منتقل شد و در معراج شهدا در تابوت‌های ویژه حمل شهدا قرار گرفت. سردار سید محمدباقر باقرزاده درباره وضعیت پیکر شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در محضر مقام معظم رهبری روایتی دارد که در ادامه می‌خوانید.

دیشب که خواستیم شهدا را کفن کنیم کربلا را دیدیم، همه بدن‌ها اِرباً اِرباً بود، پیکر حاج قاسم پنج تکه شده بود، سر در بدن نداشت، بخشی از کتف و دست راست وامعاء واحشاء و پای راست از مچ به پائین از بدن جدا شده بود.

ابومهدی المهندس هم فقط چهار تا پنج کیلو گوشت بود! با اینکه برای کفن کردن همه وسائل را داشتیم، پارچه داشتیم، پنبه داشتیم، پلاستیک و دیگر لوازم را داشتیم، اما نمی‌توانستیم این پیکر‌ها را خوب جمع و جور کنیم و به سختی تیمم داده و کفن کردیم، نمی‌دانم امام زین العابدین (ع) در کربلا چطور پیکر سیدالشهدا (ع) را با بوریا جمع کرد؟

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi