شناسه خبر : 107321
دوشنبه 18 دي 1402 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای شهادت اولین برادران مدافع حرم

فاش نیوز - سرور‌هادیان مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی اولین برادران شهید مدافع حرم از مشهد مقدس در مصاحبه تلفنی با برنامه «در امتداد شقایق» رادیو مقاومت بیان کرد: دل کندن از فرزند کار راحتی نیست و ما این ایثار و صبوری را از حضرت‌ام البنین (س) آموختیم.

وی افزود: بنده حضرت‌ام البنین (س) را به عنوان الگو انتخاب کردم و زمانی که خداوند این سه پسر که امانت‌های خودش هستند را به دست من سپرد از خدا خواستم فقط در راه خودش باشند و اگر ده پسر دیگر هم داشتم فدای راه خداوند و راه اسلام می‌کردم.
مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی گفت: آقا مرتضی شهید انقلاب بود که سال ۱۳۶۸ به شهادت رسید اما شهیدان مصطفی و مجتبی مدافع حرم بودند که همزمان با هم شکنجه شدند و همزمان با تیر خلاصی شهید شدند و اگر پیکرشان بازنمی‌گشت خوشحال‌تر بودم.
هادیان اظهار کرد: آقا مصطفی رشته حقوق خوانده بود و در آژانس کار می‌کرد و آقا مجتبی هم رتبه یک دانشگاه بود و مشغول به کار بودند لذا این‌ها حرف و حدیث است که یک عده می‌گویند مدافعان حرم بیکار بودند؛ این شهدا بیکار نبودند در حقیقت عاشق بودند.
وی افزود: متأسفانه از حضرت خدیجه (س) خیلی کم یاد می‌شود درصورتی‌که ایشان الگوی حضرت زهرا (س) بودند و من حقیر هم از این الگوی ارزشمند و بزرگوار پیروی کردم.
مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی در رادیو مقاومت گفت: ما این جان دادن و فدا کردن فرزندانمان را از حضرت اباعبدالله‌(ع) آموختیم و من نذر کرده بودم که پسرانم را در راه خدا فدا کنم و به نظرم این درد بزرگی است که ما دل حضرت زهرا (س) را به درد بیاوریم.
هادیان اظهار کرد: آقا مجتبی و آقا مصطفی در قالب تیپ فاطمیون از شهر قم ثبت‌نام کردند و پیکرهایشان هم دو هفته در قم مهمان حضرت معصومه بود اما وقتی مسئولان متوجه می‌شوند که این دو شهید افغانستانی نیستند به مشهد آورده می‌شوند.
مادر شهیدان مصطفی و مجتبی و مرتضی بختی در پایان برنامه گفت: جوانان با عفت و حیا و حجاب خود اجازه ندهند که خون شهدا پایمال شود.
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi