شناسه خبر : 107479
یکشنبه 24 دي 1402 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دوشکاچی

فاش نیوز - وقتی رزمندگان اسلام به خط زدن و به طرف خاکریز دشمن پیش رفتن، فرمانده گردان پیاده و نیروهایش زیر آتش شدید دشمن زمین‌گیر شدند. فرمانده در خواست آتش سلاح سنگین کرد. اما موقعیت استفاده از توپخانه و خمپاره‌انداز نبود. بهترین سلاح در آن شرایط استفاده از کالیبر و گلوله مستقیم بود. 
 با دستور فرمانده تیپ ادوات، راننده تویوتا که دوشکا روی آن نصب بود به همراه خدمه‌اش، برای پشتیبانی گردان عمل‌کننده به سمت خط حرکت کرد و نورالله که خدمه دوشکا بود زیر آتش شدید دشمن، به سوی سنگرهای عراقی شلیک کرد. 
از هر دو طرف تیراندازی شدت گرفته بود و نیروهای پیاده به سمت سنگرهای عراقی پیش می‌رفتند و تویوتا و دوشکاچی سایه به سایه آنها تیراندازی می‌کردند و آنها را پوشش می‌دادند. 
دشمن که خطر سقوط سنگرهایش را احساس کرد با آتش تیربار و خمپاره در صدد مقابله با نیروهای رزمنده ایرانی برآمد و در این درگیری و گلوله باران دشمن ترکش خمپاره‌ای که در نزدیکی ماشین منفجر شده بود باعث مجروحیت و شهادت نورالله در اوج کربلای 5 گردید. او شهید شد اما آتش دوشکا تا پایان عملیات خاموش نشد و دوستانش تا پیروزی بر دشمن راهش را ادامه دادند. 
موضوع: شهید نورالله مقصودی
* ابوالقاسم محمدزاده
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi