شناسه خبر : 107754
سه شنبه 03 بهمن 1402 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برادرانی که در شهادت به آقازادگی رسیدند

فاش نیوز - شهیدان آقازاده‌نژاد به تازگی مهمان جدیدی در بین خود دارند، بعد از عباس و ابوالفضل که در راه دفاع از وطن و دفاع از حرم شهید شدند حالا علی نیز در راه آزادی قدس به برادران شهیدش پیوسته است.

کد خبر: ۶۴۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷ - 23January 2024
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تا چند سال پیش که منطقه هنوز آتش فتنه وهابیت و تکفیری‌ها را به خود ندیده بود و جنگ در هر گوشه از خاورمیانه نمایشی جدید از خود نشان نداده بود، تصور بر این بود که سفره شهادت بعد از دفاع مقدس و بر روی آرزومندان این راه بسته شده است. کمتر کسی گمان می‌کرد جوان‌های دهه شصت و هفتادی که در نعمت امنیت و سلامت و رفاه نسبی به سن جوانی رسیده بودند سودای راهی را در سر بپرورانند که روزی پدرانشان با خون و جان آن را طی کرده‌اند؛ اما راه باز شد، حرم‌ها در خطر اسارات و حمله وحشیانه تکفیری‌ها افتاد و نوزادان خفته در آغوش مادران دهه شصت و هفتاد، شیرمردانی شدند که قدم در جهادی سخت آن هم به دور از وطن گذاشتند.

شهادت؛ سهم سه برادر آقازاده از سفره ایمان

تمام شدن فتنه تکفیری‌های در عراق و شام باز هم دروازه دیگری از شهادت را بست در حالی که خیلی زود در دیگری از این باب باز شد. مدتی بعد قدس، عاشقان خود را فراخواند و آن‌ها که در راه آزادی قدس شریف سال‌های در انتظار گشایش طریقی بودند جبهه خود را شناختند.

شهدای ایرانی که در طی سه ماه اخیر و با آغاز طوفان الاقصی در سوریه و ایران به شهادت رسیده‌اند ادامه دهنده راه نسلی هستند که دفاع مقدس و دفاع از حرم را پدید آوردند.

اتفاقی که در خانواده شهیدان آقازاده نژاد افتاده است اگرچه در سرزمین شهید خیز ما اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست، اما از این بابت که سه نسل از یک خانواده را در مقاطع مختلف به یک نقطه مشترک یعنی شهادت رسانده قابل توجه است.

شهادت؛ سهم سه برادر آقازاده از سفره ایمان

سومین شهید خانواده آقازاده نژاد سردار علی آقازاده‌نژاد از نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه روز شنبه ۳۰ دی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سوریه شهید شد. او اصالتا اهل روستای حاجی آباد (شهرقنوات) استان قم بود که دو برادرش عباس و ابوالفضل آقازاده‌نژاد پیش از این در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

شهید عباس آقازاده‌نژاد از شهدای دفاع مقدس در عملیات کربلای ۸ در فروردین سال ۱۳۶۶ در خرمشهر بود. شهید ابوالفضل آقازاده‌نژاد شهید مدافع حرم بودند و در ۲ آذرماه ۱۳۹۷ به شهادت رسید. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi