شناسه خبر : 107759
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید جوابگو باشد

امتیاز واردات خودرو در کش و قوس بلاتکلیفی قرار گرفته

فاش نیوز - ابهام در ماده ۴۵ قانون خدمات رسانی به ایثارگران در واگذاری خودروی وارداتی  به جانبازان سردرگمی آنها را در پی داشته است و بنیاد شهید پاسخگو و در صدد رفع ابهامات نیست.

"عظیم‌ترین گناهان، خوردن به ناحق و تجاوز به مال یک مسلمان است (مولی امیرالمؤمنین، تحف‌العقول، ص 217)."
"یکایک جانبازان، شایسته تجلیل و الگو قرار گرفتن هستند(بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران، 12/11/1375)."


عطف به نامه‌ شماره ١٥٨٥٦٧٣/1402 مورخ 08/11/1402 وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) و پیرو نامه شماره 85983/ت 61254 ه مورخ 18/05/1402 وزرات صنعت، معدن و تجارت- بنیاد شهید و امور ایثارگران/ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و با احترام، همانطور که مستحضرید هیئت وزیران در جلسه 08/05/1402 به پیشنهاد شماره 47366/02/400 مورخ 10/02/1402 بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، واردات خودرو توسط جانبازان پنجاه درصد(50%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (45) قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران استفاده ننموده‌اند را تصویب نمود.

در همین راستا و بر اساس بند دوم ماده 17 تصویب‌نامه، مشمولینی که ظرف(10) سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده نکرده اند، در اولویت بهره‌مندی از طرح ابلاغی معرفی شده اند.
اینجانب جانباز 70 درصد قطع نخاعی ویژه، سلامتی خود را در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضدانقلاب و اشرار از دست داده و به اختلالات جسمی و روانی دچار می‌باشم.

علیرغم این مهم و با عنایت به مطالب مطروحه، نامبرده به دلیل استفاده از طرح حواله خودرو مورخ 22/12/1391، با توجه به اطلاعیه شماره یک دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد و بالاتر جزو مشمولین طرح واردات خودرو نمی‌باشم. 

بر اساس اطلاعیه مذکور در صورتی که جانباز بعد از تاریخ 02/10/1391 (لازم‌ الاجرا شدن قانون جامع خدمت‌رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده 45 بهره‌مند شده باشد مشمول واردات خودرو نخواهد بود.

از طرفی بند دوم ماده 17 تصویب‌نامه هیئت وزیران (تصویب مورخ 18/05/1402) به صراحت مشمولینی که ظرف (10) سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده ننموده‌اند، در اولویت بهره‌مندی از طرح ابلاغی معرفی می‌نماید(بیش از 10 سال از استفاده نامبرده از طرح حواله خودرو گذشته است).

لذا بر اساس اطلاعیه بنیاد شهید و امور ایثارگران حق ورادات خودرو از نامبرده سلب شده است. در حالی که تصویب‌نامه هیئت وزیران این موضوع را حق مسلم تلقی می‌نماید. به این ترتیب دوگانگی ایجاد شده در خصوص برخورداری از امتیاز واردات خودرو در کش و قوس بلاتکلیفی قرار گرفته و در نهایت امتیاز از نامبرده سلب گردید.                                                                                                       

|| جانباز نخاعی  

اینستاگرام
با سلام جناب آقای مهندس اروز مدیر کل تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران لطفا پاسخگو باشید این حق ماست و شما باید جوابگو باشید
سلام هیچ بنی بشری جواب نمیده فقط یک راه برای جانبازان محروم از خودرو گذاشتن تعجمع اعتراض الان 2 هفته میشه به هرکی فکرمیکردیم حق ضایعه شده ما بتونه بگیره مراجعه کردیم فقط پاس کاری به هم اخرشم هیچی
اینجانب ازسال ۶۱جانبازقطع عضوشدم سال۹۶ ۵۰درصدتابحال هیچگونه خودری نگرفتم من فکرنمی کنم عمرمن به این بلا تکلایفی قدبه دهدخداخیرتان بدهد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi