شناسه خبر : 107897
دوشنبه 09 بهمن 1402 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیر درمان بیمه دی: جانبازان از طرح دارورسان بنیاد شهید چندان استقبال نکردند

فاش نیوز - مدیر درمان بیمه دی گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جانبازان در سراسر کشور مشمول طرح دارورسان می‌شوند اما تعداد افرادی که از این طرح استفاده می‌کنند بسیار کمتر است.

مدیر درمان بیمه دی: جانبازان از طرح دارورسان بنیاد شهید چندان استقبال نکردند

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، چند ماهی است اخبار جسته و گریخته‌ای از استان‌های مختلف مبنی بر اجرای طرح دارورسان به جانبازان به گوش می‌رسد. اخباری که از رساندن دارو به درب خانه جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر توسط شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد بنیاد شهید، یعنی بیمه دی، خبر می‌دهند. مردادماه امسال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که طرح «دارورسان» به طور آزمایشی برای جانبازان با درصد بالا در برخی از استان‌ها آغاز شده است. مصطفی نظری مدیر درمان بیمه دی، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بیش از یک سال و نیم است این طرح را برای جانبازان  آغاز کردیم.

وی توضیح داد: ابتدا برای همه جانبازان مشمول این طرح پیامکی ارسال شد که توضیح می‌داد در صورتی که تمایل به استفاده از طرح دارویار دارند، می‌توانند در سامانه یا نرم‌افزار «دی‌دار» ثبت‌نام کرده و سفارش خود را ثبت کنند. ما به برخی آسایشگاه‌ها که جانبازان در آن‌ها حضور دارند کارشناسانی فرستادیم تا نحوه کار با دی‌دار را به آن‌ها آموزش دهند. هر کدام از جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که سامانه دی‌دار را نصب کنند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

نظری با بیان اینکه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جانبازان در سراسر کشور مشمول این طرح می‌شوند، گفت: با این حال تعداد افرادی که از این طرح استفاده می‌کنند، خیلی کم‌تر است.

مدیر درمان بیمه دی علت استقبالِ کم جانبازان از این طرح را این طور توضیح داد: بعضی از جانبازان در آسایشگاه هستند و داروهایشان را آسایشگاه برای آن‌ها تهیه می‌کند. بعضی دیگر نیز جانباز گردنی هستند و شرایط استفاده از سامانه را ندارند. داروهای آن‌ها را اعضای خانواده‌شان تهیه کرده و به دستشان می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح در همه جای کشور اجرا شده، شرح داد: در بعضی از استان‌ها از این طرح استقبال کردند و در بعضی دیگر استقبال زیادی نشده است. در کلانشهرها رفت‌وآمد سخت‌تر است و بعضی از خانواده‌ها حتی نان خود را نیز اینترنتی تهیه می‌کنند. اما در شهرهای کوچک این طور نیست. در شهرها و محلات کوچک‌تر مردم دوست دارند خودشان بروند و مایحتاج خود را تهیه کنند و حتی برخی از آن‌ها به اپلیکیشن‌های اینترنتی اعتمادی ندارند.

نظری افزود: در کلانشهرهایی مثل تهران یا اصفهان استقبال از این طرح خوب بوده. در شهرهای دیگر نیز با وجود اینکه استقبال کم است، اما این طرح برای کسانی که درخواست می‌کنند انجام می‌شود. طرح دارورسان برای جانبازان ۷۰ درصد به بالای کل کشور مهیا است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi