شناسه خبر : 108031
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره «خانه‌های پرستاره» در برج میلاد برگزار شد

فاش نیوز - سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران از حاضران این مراسم بودند

 
جوان آنلاین: در ذیل برنامه‌های کنگره ملی ۲۴هزار شهید پایتخت، مراسم «یادواره خانواده‌های چندشهید» با حضور ۵۰۰ خانواده چندشهید شهر تهران با عنوان «خانه‌های پرستاره» هفتم بهمن ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 
 
به گزارش «جوان» سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران از حاضران این مراسم بودند. 
سردار سلیمانی کنگره ۲۴هزار شهید تهران را رویداد بزرگی دانست که در آستانه دهه فجر در حال برگزاری است و بیان کرد: شهدای ما جان خود را تقدیم پیروزی، ثبات و پایداری این انقلاب کردند و مقابل دشمنان ایستادند، آن‌ها باعث شدند انقلاب اسلامی از گذرگاه‌های سخت با موفقیت عبور کند. 
وی درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: اولین مؤلفه انقلاب ساقط‌شدن حکومت موروثی و سلطنتی بود. این خون شهدا بود که حکومت چندین‌ساله استبداد را ریشه‌کن کرد. آن حکومت همیشه از پدر به پسر می‌رسید و مردم در تعیین پادشاه کشور که بر همه مقدرات کشور مسلط بود، نقشی نداشتند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: انقلاب اسلامی این روند را ریشه‌کن کرد و انتخابات را به جای حکومت موروثی پادشاهی نشاند. 
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ثبات و پایداری را در انقلاب چنان محقق کردند که امروز با وجود تلاطمات سیاسی و نظامی دنیا، ملت ایران در نزدیکی قله حوزه تمدن نوین اسلامی قرار گرفته‌اند. 
 
 جمهوری اسلامی  قدرت نرم را مبنای حرکت قرار داد
سردار سلیمانی افزود: از پیامد‌های بین‌المللی پیروزی انقلاب اسلامی که از طرف امام خمینی (ره) خلق شد و ملت ایران آن را عملیاتی کرد، این بود که قدرت نرم مبنای حرکت در انقلاب اسلامی قرار گرفت. امام (ره) اجازه ندادند جوانان و انقلابیون علیه رژیم پهلوی مبارزه مسلحانه انجام دهند. ایشان با تکیه بر قدرت، ایمان مردم، خون مطهر شهدا و همچنین با راهبرد غلبه خون بر شمشیر، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به صحبت‌های چند روز پیش رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند که جمهوری اسلامی از اول تکیه‌اش بر قدرت نرم، مردم و به تبیین و روشنگری بوده و خواهد بود. امروز ما تحقق قدرت نرم و تبدیل آن به قدرتی سازنده و مؤثر در تحولات بین‌المللی را شاهد هستیم. 
 
 «انقلاب اسلامی»  تغییر هندسه قدرت در جهان بود
سردار سلیمانی تصریح کرد: از دیگر درس‌هایی که انقلاب اسلامی و پیامد‌های انقلاب اسلامی به ما داد، تغییر هندسه قدرت بود. انقلاب اسلامی ایران در جغرافیای زمین چه به لحاظ مسائل ژئوپلتیکی و چه به لحاظ مسائل و مؤلفه‌های ژئواکونومیکی و اقتصادی و چه به لحاظ مسائل فرهنگی با اقدامات راهبردی توانست ایران را در اولین اقدام از دست امریکایی‌ها خارج کند. 
وی ادامه داد: ۶۰هزار مستشار امریکایی تا قبل از پیروزی جمهوری اسلامی در کشور ما حضور داشتند تا کشور ما را به سمت و سویی ببرند که نظام سلطه می‌خواست. آن‌ها می‌خواستند کشور ایران مهم‌ترین متحد رژیم‌صهیونیستی باشد. 
 
 دنیا در حال گذر از مرحله‌ای تاریخی است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز دنیا در حال گذر از مرحله‌ای مهم و تاریخی است که پیامد‌های آن با اندکی صبر آشکار خواهد شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در ۱۳آبان سال گذشته فرمودند که قدرت در حال انتقال از غرب عالم به شرق عالم با محوریت آسیاست و این انتقال قدرت در مقابل چشمان شما در حال انجام است و آسیا با محوریت ایران اسلامی در حال قدرت‌گرفتن است. 
وی فرهنگ ایثار و شهادت را حلال مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: هر جا از فرهنگ ایثار و شهادت بهره برده‌ایم به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌ایم و هر جا از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته‌ایم، مشکلاتی بروز کرده است. هیچ وقت نباید اجازه دهیم این اشتباهات و مسیر غلط به جمهوری اسلامی، مسیر نورانی و مشعشع ایثار و شهادت الصاق شود. 
 
 والدین شهدا  ریشه‌های اسلام را تقویت کردند 
رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس‌جمهور سخنران بعدی این مراسم بود. 
وی با بیان اینکه والدین شهدا بقای انقلاب اسلامی را تضمین، آن را به عالم صادر و ریشه‌های اسلام را تقویت کردند، گفت: هر کجا مجاهدی از اسلام دفاع کند، شما والدین شهدا در ثواب آن شریک هستید، زیرا باعث تقویت این شجره طیبه شده‌اید. 
قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار داشت: مسیر شهادت هنوز ادامه دارد چراکه همین چند روز قبل شاهد به شهادت رسیدن پنج نفر از بهترین‌های این سرزمین از سوی رژیم‌صهیونیستی بودیم. یکی از آن‌ها کوچک‌ترین فرزند خانواده‌ای با چند شهید و جانباز بود. 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: خانواده‌هایی که در دفاع مقدس جوانان‌شان را برای دفاع از کشور فرستادند و آ‌نهایی که جوانان‌شان را برای دفاع از حرم فرستادند، امروز در صف مبارزه با رژیم‌صهیونیستی هستند. این شهدا شجره طیبه‌ای هستند که والدین‌شان آن‌ها را پرورش دادند تا به این قله برسند. مقام معظم رهبری فرمودند: «شهادت، قله زندگی انسان سعادتمند است.» زمانی که انسان به اوج کمال می‌رسد، خداوند شهادت را به او می‌دهد. 
وی ادامه داد: این قله دامنه‌ای دارد و این درخت ستبر ریشه‌ای. دامنه این قله و ریشه آن درخت، پدر و مادر آن شهید هستند. 
معاون رئیس‌جمهور افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، والدین شهدا خاکریز دوم جبهه بودند. اگر در اولین خاکریز جوانی برومند مبارزه می‌کرد، در دومین خاکریز والدین، فرزندان و همسر شهید مبارزه می‌کردند. آن‌ها نه تنها مانع جوان‌شان نمی‌شدند، بلکه ساکش را نیز می‌بستند و او را به میدان مبارزه می‌فرستادند. قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار داشت: تا موقعی که مبارزی در سنگر از اسلام دفاع می‌کند، شما والدین شهدا در ثواب آن شریک هستید چراکه باعث تقویت این شجره طیبه شده‌اید. خداوند شهدا را از میان جمعیت انتخاب می‌کند و مدال شهادت را به آن‌ها می‌دهد. آن‌ها پس از شهادت نیز در عالم جولان می‌دهند و ما را راهنمایی می‌کنند. امیدواریم پیروان خوبی برای شهدا باشیم. از دیگر برنامه‌های این مراسم سرودخوانی، شعرخوانی صابر خراسانی و اجرای قطعه نمایشی «مادر غواص» بود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi