شناسه خبر : 108492
شنبه 28 بهمن 1402 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه روایت‌ متفاوت از دیدار هیئت‌ اعزامی مقام معظم رهبری به منزل جانبازان

فاش نیوز - جانبازان تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی هستند. وقتی که امام و مقتدای آنها فرمان جهاد دادند از تمامی دلبستگی‌های زندگی دست کشیدند و با سلاح ایمان و معنویت به ستیز با دشمنان اسلام و دفاع از اهداف و ارزش‌های متعالی اسلام پرداختند.
 
سه روایت‌ متفاوت از دیدار هیئت‌ اعزامی مقام معظم رهبری به منزل جانبازان با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایثار، در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) اسوه جوانمردی و ولایت‌مداری، هیأت‌هایی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان سرافراز از رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان تجلیل کردند.
هیئت‌های اعزامی مقام معظم رهبری صبح‌هنگام و در چهارمین روز از ماه شعبان و روز میلاد با سعادت حضرت عباس (ع) در مرکز رسیدگی به امور مساجد جمع شده‌ بودند تا هیئت‌ها برای دیدار با جانبازان آماده شوند.
یکی از این هیئت‌ها با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که برای دیدار با جانبازان به سه محله تهران از جمله میدان شهدا، میدان خراسان و خیابان ۱۷ شهریور اعزام شد که هر کدام از این دیدارها با روایت‌هایی متفاوت همراه بود.
 
روایت اول: جانباز بصیر اما سخن‌ور
دیدار اول با رسول شرافتی جانباز ۷۰ درصد در میدان شهدا بود که به عنوان نیروی داوطلب بسیج در مناطق مختلف عملیاتی از جمله فکه، شلمچه و جزیزه مجنون بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ حضور داشته است. این جانباز با سمت تخریبچی در مناطق جنگی حضور داشته و از ناحیه چشم دچار جانبازی می‌شود‌.
او به عنوان تهیه‌کننده در صدا و سیما در شبکه‌ تهران حضور دارد و در گفتگویی صمیمی با نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که زمانی هم قائم مقام صدا و سیما بودند به بیان خاطراتی از حضور در رسانه ملی پرداخت.
شرافتی که از نظر سخن‌وری، بداهه‌گویی و جنس صدا نظر هیئت اعزامی مقام معظم رهبری را تحت تاثیر قرار داده بود، گفت که جانبازان نباید تحت هیچ شرایطی سرخورده شوند و باید دنباله‌رو حضرت آقا باشد. دردهای جانبازان ارزش بسیار دارد. ما برای انقلاب ترکش خوردیم و باید دردها را تحمل کنیم و پای انقلاب باشیم.
این جانباز ۷۰ درصد به نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌گوید که سلام ما را به رهبرمان برسانید و به ایشان بگویید که درد زیاد داریم، هنوز هم تیر و ترکش می‌خوریم‌ اما ما هنوز پای انقلاب و ولایت هستیم.
روایت دوم: پایی که در فکه جاماند
به محله میدان خراسان و منزل حسین نوری شیرازی جانباز ۷۰ درصد رفتیم. در کنج خانه پای مصنوعی قرار گرفته بود که صاحب آن پای واقعی‌اش را ۹ اسفند سال ۱۳۶۱ در منطقه فکه جا گذاشته بود.
اهل نوشهر است و در صحبت‌هایش از رشادت‌های هم‌رزمانش در عملیات والفجر ۸ گفت که بسیاری از آنها به شهادت رسیدند.
او نگران دستبرد به منابع طبیعی نوشهر بود و از ساخت و ساز‌های ویلاهای غیر مجاز گلایه کرد هر چند که در روزهای اخیر خبرهایی از تخریب ویلاهای غیرمجاز در نوشهر منتشر شده است.
این جانباز ۷۰ درصد با دیدن انگشتر متبرک شده از مقام معظم رهبری، انگشتر زنانه متبرک‌شده‌ای برای همسرش طلب کرد که نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار قول داد که انگشتر زنانه متبرک شده از مقام معظم رهبری به پاس ایثار و فداکاری‌های همسر جانباز به ایشان اهدا خواهد شد.
 
روایت سوم: جانبازی عاشق و ارادتمند به اهل‌بیت(ع)
در محله میدان خراسان به دیدار سید رسول خاتمی جانباز ۷۰ درصد رفتیم که مردادماه سال ۱۳۶۷ تنها چند روز قبل از قطعنامه ۵۹۸ در جاده اندیمشک به افتخار درجه جانبازی نائل آمد.
این جانباز ۷۰ درصد در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از پدر بزرگش گفت که متولی امام زاده‌ای در گلپایگان بود و مراسم تعزیه برگزار می‌کرده است.
پرچم‌ها و تصاویری از واقعه عاشورا بر روی دیوارهای خانه بود و گهواره‌ای که در گوشه خانه به یاد حضرت علی‌اصغر (ع) گذاشته شده بود. همچنین عکس‌های یادگاری از جانباز و همسرش در سفر به کربلای معلا و مشهد مقدس بر روی دیوار نقش بسته بود.
این جانباز نیز در گفتگوی صمیمی با نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مشکلات خود پرداخت و با ایشان درد و دل کرد. بیشتر نگران کم‌آبی‌های اخیر در کشور بود‌ و امیدوار بود که رحمت و نعمت الهی کشور را فرا بگیرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان این دیدار ضمن تقدیر از همسر جانباز عنوان‌کرد که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که از صبر و ایثار همسران جانبازان تقدیر و تشکر شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi