شناسه خبر : 108499
شنبه 28 بهمن 1402 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر‌های ۳۴ شهید تازه تفحص شده وارد کشور می‌شود

فاش نیوز - آیین استقبال از پیکر‌های ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه برگزار می‌شود.

کد خبر: ۶۵۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 16February 2024
 

پیکر‌های ۳۴ شهید تازه تفحص شده وارد کشور می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین استقبال از پیکر‌های ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس دوشنبه ۳۰ بهمن در مرز شلمچه برگزار می‌شود. در این مراسم مردم شهر‌های آبادان و خرمشهر و زائران راهیان نور از پیکر‌های مطهر شهدا استقبال خواهند کرد. 

این شهدای گرانقدر مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، ۱ و ۶، خیبر و بدر، کربلای ۴ و ۸ و تک دشمن در منطقه زبیدات است. این پیکر‌های مطهر در طول عملیات تفحص ماه‌های اخیر گروه‌های تفحص پیکر شهدا در مناطق عملیاتی ایران و عراق کشف شده‌اند که پس از انتقال به ایران و انجام آزمایش‌های دی‌ان‌ای در مناسبت‌های مذهبی تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

با گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق به دنبال یافتن بقایایی از این شهدا بوده و هر چند وقت یک‌بار خبری مبنی بر کشف پیکر شهیدی به گوش می‌رسد.

همچنین در سال‌های اخیر مراسم تشییع سراسری شهدا در مناسبت‌های مختلف از جمله سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود. پیکر شهدای گمنام اکنون در دو هزار و ۳۰۶ نقطه از کشور به خاک سپرده شده که این مناطق، زیارتگاه عاشقان شهداست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi