شناسه خبر : 108535
یکشنبه 29 بهمن 1402 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیروهای مسلح یمن خبر دادند

هدف‌گیری دقیق و مستقیم یک نفتکش دیگر انگلیسی در دریای سرخ

فاش نیوز - نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروی دریایی ارتش یمن با تعداد زیادی موشک مناسب، یک کشتی نفتی انگلیسی به نام پولوکس را در دریای سرخ هدف قرار داد که به لطف خدا هدف‌گیری دقیق و مستقیم بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح روز شنبه از انجام عملیات جدیدی توسط ارتش این کشور علیه یک نفتکش انگلیسی در دریای سرخ خبر داد. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد: نیروی دریایی این کشور یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. وی در این‌باره گفت: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی ما نفتکش انگلیسی «POLLUX» را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد. یحیی سریع اعلام کرد: به یاری خداوند این حمله نفتکش انگلیسی را به صورت مستقیم و دقیق، هدف قرار داد. به گزارش شبکه المسیره،‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد. از طرف دیگر منابع خبری یمن از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به منطقه راس‌عیسی در شهرستان الصلیف استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.
در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: «نیروی دریایی ارتش یمن با تعداد زیادی موشک مناسب خود یک کشتی نفتی انگلیسی به نام پولوکس را در دریای سرخ هدف قرار داد که به لطف خدا هدف‌گیری دقیق و مستقیم بود. نیروهای مسلح یمن ادامه عملیات نظامی خود در دریای سرخ و عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی را تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه تأیید می‌کنند.»
خبر دیگر از یمن آن‌که، آن‌گونه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، در تظاهرات اخیر مردم یمن در صنعا افسران دانشکده پلیس که در این تظاهرات حاضر بودند تصویر حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند.
گفتنی است، یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر (9 آبان) و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.
آغاز شمارش معکوس برای خروج نظامیان آمریکا
در آغاز سال میلادی ۲۰۲۰ بود که در پی اعتراضات گسترده مردم عراق، همزمان با تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران، مجلس نمایندگان عراق مصوبه‌ای برای «اخراج همه نیروهای خارجی از این کشور» را تصویب کرد. تمام اینها بعد از شهادت سرداران بزرگ مقاومت به دست ارتش آمریکا بود. از همان زمان تاکنون پایگا‌ه‌های آمریکایی در منطقه بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند. چند روز پیش، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد زخمی‌ها و تلفات نیروهای آمریکا در عراق، سوریه و اردن از ۱۸ اکتبر (26 مهر) ۱۸۶ نفر شده است.
حالا خبر می‌رسد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با چهار تن از اعضای کنگره آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ درخصوص مسئله پایان حضور ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق رایزنی کرد. به گزارش مهر به نقل از المعلومه، السودانی در جریان این نشست تاکید کرد که نیروهای عراقی به مرحله‌ای از آمادگی رسیده‌اند که بتوانند از امنیت این کشور محافظت کنند و مأموریت ائتلاف بین‌المللی آمریکا در این کشور باید به پایان برسد.
نخست‌وزیر عراق روز پیش از آن نیز در نشست‌های جداگانه با مقام‌های سیاسی آمریکا و انگلیس در کنفرانس امنیتی مونیخ، بار دیگر بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد. به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، السودانی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با «کامالا هریس»، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.
از طرف دیگر، «محمد البلداوی»، یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق، تصریح کرد: «اینکه محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق از معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد نظامیان این کشور از عراق خارج شوند، بیانگر عزم و اراده دولت بغداد برای بستن این پرونده است.» وی گفت: «بیرون رفتن نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی از عراق جزو اولویت‌های دولت السودانی است.» البلداوی اضافه کرد: «شمارش معکوس خروج نظامیان آمریکایی از عراق عملاً آغاز شده است.»
خبر دیگر که مرور آن خالی از لطف نخواهد بود آن‌که تارنمای مؤسسه افکارسنجی گالوپ (۲۷ بهمن) نوشت که در سال گذشته میلادی ۵۶درصد جامعه آماری به دولت از جمله محمد السودانی، نخست‌وزیر کشورشان اعتماد داشتند. این سطح اعتماد نه‌تنها در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است بلکه عراق را در میان کشورهای غرب آسیا در جایگاه سوم قرار می‌دهد.
رئیس سابق موساد: جنگ با حزب‌الله به نفع ما نیست
خبر دیگر از مقاومت لبنان است، رئیس سابق موساد اعتراف کرد که این رژیم امروز در مقابل محور مقاومت تنها است. به گزارش ایسنا، «دانی یاتوم»، رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های این رژیم تاکید کرد که مبادرت به گشودن جبهه جنگی با حزب‌الله در جنوب لبنان به نفع این رژیم نیست.
رئیس پیشین موساد همچنین گفت: «در ۷ اکتبر [15 مهر] وقتی فهمیدم برای نجات اسرائیل به ۲ ناو هواپیمابر نیاز داریم شوکه شدم، چون ما معتقد بودیم، داریم با پابرهنه‌های حماس می‌جنگیم؛ پس باید از واقعیت درس بگیریم تا به افکار مزخرف سابق برنگردیم.»
تهدیدات نصرالله چه کرد؟
رسانه‌های عبری گزارش دادند مقامات رژیم صهیونیستی چندین منطقه در شمال را بعد از تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان بستند. رسانه‌های عبری شامگاه جمعه گزارش دادند مسئولان رژیم صهیونیستی چندین جاده در شمال را بعد از تهدیدات سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بستند. گفتنی است، مقاومت اسلامی لبنان جمعه چندین عملیات را علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه دوفیف، رامیا، زبدین، رویسات العلم در مزارع شبعا و پایگاه المالکیه انجام داد. این عملیات‌ها همزمان با اظهارات سیدحسن نصرالله انجام شد.
موشک «فلق۱» پادگان برانیت را کوبید
خبر دیگر آن‌که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، پادگان برانیت را با موشک فلق1 هدف قرار دادند.»
ویدئویی با عنوان «از کریات‌شمونا تا ایلات»
مقاومت لبنان ویدیویی را با عنوان «از کریات‌شمونا تا ایلات» منتشر کرد که توانایی موشکی مقاومت را نشان می‌دهد. این ویدئو شامل صحنه‌هایی از شلیک موشک‌های مقاومت اسلامی لبنان و نقشه‌هایی است که برد موشک‌های مقاومت را نشان می‌دهند. این موشک‌ها به دورترین نقاط سرزمین‌های اشغالی در شهر اشغالی ایلات در ساحل شمالی دریای سرخ می‌رسند.
حزب‌الله: راهی جز مقاومت مسلحانه وجود ندارد
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که هیچ راهی جز مقاومت مسلحانه در مقابله با ظلم و استکبار رژیم اشغالگر در خاک فلسطین و دیگر مناطق وجود ندارد. «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز در مراسم یادبود فرماندهان شهید با تاکید بر ضرورت مقاومت مسلحانه تصریح کرد: مقاومت مسلحانه زمانی که مزین به اصول و ایمان و آمادگی برای فداکاری باشد، به اذن خدا پیروز خواهد شد. «شیخ نعیم قاسم» اضافه کرد که مقاومت پس از گذشت ۴ ماه، همچنان ثابت‌قدم است و برای تحمیل خسارات شدید در صفوف دشمن، مبارزه می‌کند.
تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
محافل صهیونیستی در گزارش‌هایی اذعان کردند، برخلاف ادعاهای رسانه‌ای مقامات صهیونیست درباره نبرد در جبهه شمالی هم‌مرز با لبنان، در پشت‌پرده واقعیت دیگری جریان دارد. ادعاهای صهیونیست‌ها باعث واکنش‌های متعددی در محافل صهیونیستی شده و موجب شده ساختگی و فریبنده بودن مواضع سران صهیونیست تا حدود زیادی نمایان شود. در این میان اسپوتنیک گزارش کرده است، بر اساس یک نظرسنجی در اسرائیل بیش از 70درصد از شهروندان اسرائیلی نظر دادند که ارتش باید عملیات گسترده‌ای را در جنوب لبنان آغاز کند تا حزب‌الله را از مرز شمالی دور کند. از طرف دیگر، منابع رسانه‌ای ظهر روز شنبه از حمله رژیم صهیونیستی به چند منطقه در جنوب لبنان خبر دادند.
حمله علیه ارتش سوریه
خبر دیگر آن‌که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پاسخ به شلیک راکت به سمت جنوب جولان، با حملات توپخانه‌ای، انبارهای ذخیره تسلیحات ارتش سوریه را هدف قرار داه است. منابع رسانه‌ای جمعه‌شب گزارش دادند که تل‌آویو مناطقی از سوریه را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi