شناسه خبر : 108549
یکشنبه 29 بهمن 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید امام جمعه شیراز بر تقویت سند فرهنگ ایثار و شهادت

فاش نیوز - آیت الله «دژکام» گفت: سند فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور تدوین و اقدامات شاخصی نیز برای تحقق مفاد آن انجام شده، اما این تلاش‌ها کافی نبوده و باید تقویت شود.

کد خبر: ۶۵۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ - 18February 2024
 
تاکید امام جمعه شیراز بر تقویت سند فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اظهار داشت: تلاش‌ها برای تحقق سند فرهنگ ایثار و شهادت به میزانی نبوده که جریان فرهنگی ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه سند فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور تدوین و اقدامات شاخصی نیز برای تحقق مفاد آن انجام شده، اما این تلاش‌ها کافی نبوده و باید تقویت شود، افزود: ایران اسلامی مدعی ایجاد تمدن نوین اسلامی برای جهان است و برای تحقق این مهم نیازمند تلاش فرهنگی هستیم از این رو نیاز داریم تا برگزاری کنگره‌هایی در دستور کار قرار گیرد تا از این رهگذر جریان سازی شود.
 
آیت الله دژکام با تصریح بر اینکه قرار است با اجرای این سند در مسیر ایثار و شهادت فرهنگ‌سازی شود، گفت: ابتدا اساتید عرصه شعر را میهمان کنیم چرا که در ابتدا باید تخیل شکل گیرد و سپس در قالب یک هنر خود را نشان دهد.
 
وی تصریح کرد: این ارتباط تاکنون به شکلی ملموس شکل نگرفته و باید جشنواره‌ای با محوریت شعر شکل گیرد و دیگر هنر‌ها مورد تحلیل قرار گیرند.
 
کنگره شعر بین‌المللی ایثار در ۹ محور موضوعی و پنج قالب شعری برگزار شد و بیش از سه‌ هزار سروده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و برگزیده‌های اول تا سوم هر قالب شعری در پایان این مراسم معرفی و تجلیل شدند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi