شناسه خبر : 108594
دوشنبه 30 بهمن 1402 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفیر یمن در تهران:

هر هدفی از دشمن را که در تیررس باشد می‌زنیم

فاش نیوز - «محمد ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن اظهار داشت: در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به کشورمان هر هدفی در تیررسمان باشد می‌زنیم و این بخشی از پاسخ ما به این تجاوز است.

محمد ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا، درباره انگیزه مردم و ارتش یمن در هدف قرار دادن کشتی‌های به سمت اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین عنوان داشت: ما ملتی مسلمان هستیم و تا حد زیادی ظلم و ستم علیه فلسطینی‌ها را مشاهده می‌کنیم. با توجه به مسئولیت اخلاقی، انسانی و دینی‌مان، نمی‌توانیم در این خصوص بی‌تفاوت باشیم و هیچ واکنشی از خود نشان ندهیم. اقدامات مردم و ارتش یمن، بازتابی طبیعی در جهت حمایت از مظلومان و جلوگیری از ظلم است. این موضع‌گیری هر انسانی است که حس مسئولیت‌پذیری بالایی دارد. شایسته نیست مردم عرب و مسلمان در این خصوص بی‌تفاوت باشند و دست به هیچ اقدامی نزنند.
الدیلمی افزود: نقش ما در این مورد محدود به عملیات نظامی یا امنیتی نیست؛ مردم یمن به دلیل احساس وظیفه، هر هفته تظاهرات میلیونی برگزار می‌کنند، دولت یمن هم از طریق مجلس نمایندگان، قانون تحریم و ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی و اسرائیلی به بازارهای این کشور را تصویب کرد. مردم یمن همچنین با جمع‌آوری کمک‌های مالی برای فلسطینی‌ها، هر آنچه که در توان دارند تقدیم می‌کنند.
الدیلمی در ادامه با اشاره به توانایی‌های ارتش یمن گفت: قدمت ارتش یمن به بیش از صد سال می‌رسد؛ نیروی دریایی این کشور طی قرن بیستم و در دهه‌های هفتاد و هشتاد، از قوی‌ترین نیروهای دریایی منطقه بود. ارتش یمن در آن دوره، مورد حمایت فنی و تسلیحاتی شوروی بود. نیروی نظامی این کشور آموزش دیده و کارآمد است و با ارتش کشورهای مختلف منطقه و جهان ارتباط دارد.
سفیر یمن در تهران افزود: ارتش یمن بسیار قدرتمند است و نیروی دریایی این کشور توانمندی‌های بالایی دارد؛ مردم و نیروهای مسلح یمن بیش از هشت سال با تجاوزهای سعودی- آمریکایی روبه رو بودند و تجربه بسیار زیادی به دست آورده‌اند. علاوه‌بر این، یمن در درجه اول یک کشور دریایی است و طول سواحل آن به بیش از دو هزار و پانصد کیلومتر می‌رسد و همین باعث می‌شود در زمینه نیروی دریایی قوی باشد.
سفیر یمن در تهران همچنین درباره ادعای کذب رسانه‌های غربی درباره دستور ایران به رزمندگان یمنی عنوان داشت: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب پیوسته این مطلب سخیف و بی‌ارزش را مطرح می‌کنند. آنها همیشه و در هر موضوعی طرف‌های دیگر را متهم می‌کند؛ غرب مقاومت را در ماجرای عملیات طوفان الاقصی که توسط مردم فلسطین انجام شد، متهم کرد، گویی فلسطینی‌ها مسئله و مشکلی ندارند و به آن‌ها ظلمی نمی‌شود. ما معتقدیم، این اتهام‌ها دروغ و مضحک هستند و با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین مطرح می‌شوند؛ البته ایران از طریق وزارت امور خارجه، چندین بار این اتهام‌ها را تکذیب کرد.
الدیلمی خاطرنشان کرد: ائتلافی که دولت آمریکا و انگلیس آن را تشکیل داده‌اند، ائتلافی مشکوک است. این ائتلاف در وهله نخست برای محافظت از اسرائیل و جلوگیری از انجام وظایف نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ تشکیل شده است. هیچ یک از کشورهای واقع در ساحل دریای سرخ مانند مصر، عربستان سعودی، سودان، جیبوتی و اریتره که دغدغه حفظ امنیت این دریا را دارند، در چنین ائتلاف مشکوکی شرکت نکرده‌اند. من معتقدم، عدم حضور این کشورها در ائتلاف که هدف نظامی کردن دریای سرخ و حفاظت از اسرائیل را دنبال می‌کند، به علت آگاهی از مقاصد آمریکایی‌هااست.
وی همچنین افزود: ما در جایگاه دولت یمن، از همه کشورهای حاشیه دریای سرخ دعوت کردیم تا کنفرانس و کمیته‌هایی را برگزار کنند تا حفاظت از امنیت و دریانوردی این دریای مهم را برای آن‌ها تضمین کند. مشارکت یا عدم مشارکت کشورهای اروپایی یا کشورهای دیگر در این ائتلاف برای ما مهم نیست و آن چیزی که برای ما مهم است رویارویی با این تجاوز است.
الدیلمی همچنین تصریح کرد: ما معتقدیم، رژیم صهیونیستی از این بیشتر توان تحمل خسارت‌ها را ندارد؛ زیان‌های وارده در سطوح اقتصادی، نظامی و اخلاقی، در تمام جهان این رژیم را ضعیف کرده است. با این حال، یمن وظایفی دارد و مسئولیت ما این است که تا پایان تجاوزات و رفع محاصره تحمیل شده بر مردم فلسطین، به انجام تکالیف خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه دهیم.
سفیر یمن در تهران همچنین اظهار داشت: عملیات ضداسرائیلی یمن را بیش از پیش افزایش خواهیم داد تا فشارها برای جلوگیری از ماشین تجاوزگر صهیونیستی مؤثرتر شود.
وی درباره ایده حمل کالا به اسرائیل از طریق خاک کشورهای عربی نیز عنوان داشت: چنین اقداماتی که رژیم صهیونیستی به آن دست می‌زند بی‌اثر است و نمی‌تواند ناتوانی این رژیم در قبال تردد کشتی‌های مرتبط با اسرائیل به داخل فلسطین را پنهان کند.
الدیلمی افزود: موضوع دوم اینکه ما اعتقاد داریم کشورهای عربی و در راس آن‌ها عربستان و امارات نباید و شایسته نیست دست به چنین کار زشت و ننگینی بزنند. دو کشور عربی یعنی امارات و عربستان شایسته نیست ساکت بنشینند و به چنین ادعاهایی از سوی صهیونیست‌ها پاسخ ندهند. آن‌ها باید در این خصوص موضع‌گیری داشته باشند. ما به همه کشورهای جهان درخصوص ارتباط با رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم و به آن‌ها یادآور می‌شویم که این رژیم، رژیمی متجاوز و ستمگر است که همه امت عربی و اسلامی را هدف قرار می‌دهد.
وی همچنین درباره صحت و سقم این خبر نیز گفت: من نمی‌گویم این سخن صحیح است یا نیست، چیزی که می‌گویم این است پاسخ چنین ادعاهایی بر عهده امارات و عربستان است و آنها باید بگویند که این سخن درست است یا نه. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم اما باید در نظر داشت این مسئولیت تنها بر دوش یمنی‌ها نیست بلکه این وظیفه همه مسلمانان و همه عرب‌ها است.
الدیلمی همچنین درباره گزینه‌های یمن برای پاسخ به آمریکا گفت: با توجه به تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس به یمن در حال درگیری پیوسته با آنها هستیم. اکنون سخن گفتن در مورد پاسخ به این تجاوزها صحیح نیست ضمن اینکه عملیات‌هایی که اکنون با تمام توان ضداهداف و منافع آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و عرب انجام می‌دهیم، بخشی از این پاسخ‌ها است. اکنون در حال درگیری همه‌جانبه با آنها هستیم و هر هدفی که در تیررس ما باشد را هدف قرار می‌دهیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi