شناسه خبر : 108626
چهارشنبه 02 اسفند 1402 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش سراسری بازرسین بنیاد شهید برگزار شد

فاش نیوز - همایش سراسری بازرسین بنیاد استان‌ها با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
همایش سراسری بازرسین با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، گفت: رعایت مسائل اخلاقی لازم است و همواره باید به آن توجه کرده و غفلت نکنیم و در این رابطه  دو روایت از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) وجود دارد که می‌فرمایند یکی از ویژگی‌های فرد این است که به ضعف‌ها و کاستی‌های خود اعتراف داشته باشد و در خلوت به آن فکر کند، یعنی خود را بشناسد و سعی در خودسازی درونی کند که اگر چنین شود موجب ارتقا اخلاقیات خواهد شد.
وی افزود: مراقبت‌های فردی مهمترین عامل بازداری از اشتباهات است، انسان چون همواره در معرض خطر و اشتباه است باید به نماز و ادعیه متوسل شود و در حقیقت برای اصلاحات در خانواده و جامعه نیاز است اولین اصلاح در فرد صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین علی (ع) برای کارگزارانش مسائلی را به صورت بخشنامه صادر کردند که در نهج‌البلاغه هم موجود است، ادامه داد: ایشان فرمودند: دقت کنید، نوک قلم هایتان را تیز کنید، در نامه‌ای که می‌نویسید فاصله خطوط را کم کرده و حرف‌های اضافه را حذف کنید تا از بیت‌المال هدر نرود، ایشان در طول دوران زندگیش حساسیتی عجیب نسبت به بیت‌المال داشتند و دوران حکومت ایشان نیز سیطره اسلام بسیار گسترده بود و خطاب به کارگزاران زیادی این‌طور فرمودند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: یکی از عیوب اداری شدن این است که انسان تصور می‌کند همه چیز مختص به خودش است، زمانی که در یک دستگاه اداری موفق به کسب مسئولیتی  شدیم همواره باید مراقبت و مواظبت داشته باشیم و این موضوع در برخی نهادها دارای کنترل بیشتر است، زیرا علاوه بر خودمراقبتی از دیگران هم مراقبت می‌کند و وظیفه وی سنگین‌تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در چنین مجموعه ای اولین گام خودمراقبتی و خود را بازرسی کردن است و در اصل خودسازی است و زمانی که در جایی بازرسی‌ها اثر نمی‌گذارد به دلیل این است که فرد خود به آن عمل نمی‌کند. در بازرسی‌ها توجه کنید که منتج به نتیجه مثبت می‌شود یا خیر.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه شفافیت و روشن بودن ابعاد موضوع باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: همچنین منصفانه بودن اقدامات بازرسی بسیار مهم است، زیرا شما به نوعی قضاوت می‌کنید و باید با سنجش تمام ابعاد، به عمق مطلب پی ببرید. مستقل بودن مجموعه شما نیز باید اعمال شود زیرا با توجه به اینکه علم قاضی، قضاوت است بر مبنای علمی که پیدا می‌کند باید قضاوت کند و بنابر مبانی فقهی ما قاضی باید مجتهد باشد تا حکم صادر کند و شما نیز باید طبق همین روال عمل کنید.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اگر بنا باشد به این مقام برسید از لحاظ فردی نباید تحت تاثیر قرار گیرید زیرا شما مسئولیت بسیار سنگینی دارید، بنابراین باید استقلال رای داشته باشید  از نظر تشکیلاتی هم باید دارای استقلال باشید. بازرسی باید در سطح بالاترین رده مدیریتی باشد و به نوعی استقلال داشته باشد تا تحت تاثیر قرار نگیرید.
وی با اشاره به اینکه ما در جایی کار می‌کنیم که با بقیه نهادها بسیار متفاوت است، اضافه کرد: ما به خوبی مخاطب و جامعه هدف بنیاد را می‌شناسیم و دینی که بر گردن داریم را هم می‌دانیم و باید توجه کنیم که غفلت نکرده و یادمان نرود که ارزش  کار کاسته نشود، علما و بزرگان دین نیز همواره بر خودمراقبتی تاکید دارند و کار در این نهاد مقدس نباید برای ما عادی شود و در خدمت مراجعه کننده باشید تا حقی از او تضییع نشود. از زحمات شما که کار بسیار سختی دارید تشکر می‌کنم و معتقدم هرچه کار سخت‌تر باشد، اجر و ثواب آن نیز بیشتر خواهد بود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi