شناسه خبر : 108627
چهارشنبه 02 اسفند 1402 , 08:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خوزستان در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر رتبه نخست را دارد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به رتبه نخست استان در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر گفت: تمام تلاش خود را برای جذب و تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگر انجام می دهیم.
 
خوزستان در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر رتبه نخست را دارد

به گزارش ایثار، حسن نورانی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۲ سال اخیر کار تبدیل وضعیت ۹۰۲۱ نفر از فرزندان ایثارگر استان خوزستان انجام شده است.
وی افزود: در سال جاری ۱۷۵۲ درخواست از سوی خانواده شهدا و ایثارگران استان در کمیسیون پزشکی بررسی شد که این میزان نسبت به سال قبل ۶۵۲ مورد افزایش یافته است همچنین در یک سال و نیم اخیر، ۴۰۴۴ درخواست از سوی جانبازان استان در کمیسیون پزشکی بررسی شد.
نورانی با اشاره به کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان که در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد بیان کرد: امسال بیش از ۲۸ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در استان انجام شد و این رقم تا انتهای سال به ۳۲ هزار مورد خواهد رسید.
وی با اشاره به رشد چهار برابری دیدار با خانواده شهدا نسبت به ۲ سال قبل افزود: تعداد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نسبت به سال قبل، ۱۲ هزار مورد بیشتر شده است.
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به آمار ۲۴ هزار شهید استان خوزستان گفت: با توجه به سکونت برخی از والدین شهدا در استان های دیگر، اکنون ۱۶ هزار پرونده شهید در این اداره کل موجود است.
وی با اشاره به حضور ۳۷ هزار و ۷۶۲ جانباز و ۲ هزار و ۶۹۷ آزاده در استان خوزستان افزود: بیش از ۶۰۰ هزار برگ سند شامل وصیت‌نامه، خاطره، دست نوشته و تصاویر شهدا احصا و جمع آوری شده که به صورت دیجیتالی ثبت و ضبط شده اند.
نورانی گفت: تاکنون ۲۹۷۰ تاریخ شفاهی والدین شهدا، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دفاع مقدس در استان جمع آوری شده که هر روز قبل از اذان مغرب از طریق شبکه استانی خوزستان پخش می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز مشاوره در خوزستان افزود: در سال جاری بیش از ۶۰ هزار نفر به صورت حضوری مشاوره دریافت کرده و این روند همچنان ادامه دارد. همچنین ۳۳۳ جلسه با موضوع آموزش خانواده برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان در ادامه به ساماندهی مزار شهدا بعد از ۴۰ سال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قطعه سه گلزار شهدای اهواز ویژه شهدای عملیات محرم بازسازی و مسقف شده همچنین قطعه هفت گلزار شهدای اهواز در حال بازسازی و مرمت است.
نورانی با اشاره به رشد ۲ برابری برگزاری یادواره شهدا در استان گفت: در بحث برگزاری یادواره شهدا بیش از ۸۵۰ یادواره توسط بنیاد شهید برگزار شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲ برابری داشته ایم همچنین بیش از ۳۲۰۰ یادوره توسط ارگان های مختلف استان برگزار شد.
وی با اشاره به رشد چهار برابری برگزاری مسابقات قرآن کریم نسبت به سال قبل افزود: همچنین در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و مرمت و ساخت مزار شهدا به ترتیب با رشد ۲.۵ و سه برابری مواجه بودیم.
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: در سال جاری برای ۴۵۷۰ نفر اردوی یک روزه و برای ۳۵۰ دانش آموز و دانشجوی استان اردو برگزار شد همچنین برای اولین بار بیش از ۱۲۸۰ نفر از خانواده شهدای استان به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی با اشاره به سهمیه ۳۰ درصدی جذب فرزندان شهدا و ایثارگر در ارگان ها بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار فرزند ایثارگر بیکار داریم؛ ۱۲۰۰ نفر آنها فرزند شهید و یا جانباز بالای ۷۰ درصد هستند که قرار است آزمون استخدامی آنها در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.
نورانی با اشاره به اردوی یاد عزیزان و حضور خانواده های شهدا و ایثارگر در خوزستان گفت: این اردو به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داشته و قرار است اواخر امسال از مناطقی جنگی بازدید کنند.
وی به آغاز عملیات اجرایی مرکز توانبخشی برای ایثارگران در منطقه کیانشهر اهواز اشاره کرد و افزود: این مرکز با مساحت چهار هکتار در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید همچنین سال آینده یک خانه ایثار در شهرستان دزفول راه اندازی می شود.
نورانی گفت: شهدا در وصیت نامه خود به سه نکته کلیدی تبعیت از ولایت فقیه، حفظ نظام و حجاب تاکید داشتند که هر سه مورد باید ملاک کار ما باشد.
وی در پایان به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: از مردم می‌خواهیم به خواسته شهدا و مقام معظم رهبری، یعنی حضور حداکثری در انتخابات عمل کنند.
بر اساس این گزارش استان خوزستان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اینستاگرام
کاش مدیرکل بنیاد گیلان کمی بخونه این خبرهارو واقعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi