شناسه خبر : 108639
چهارشنبه 02 اسفند 1402 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۵۸ فرمانده شهید دوران دفاع مقدس از روحانیون بوده‌اند

فاش نیوز - حجت الاسلام «لقمانپور» گفت: روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی داشته‌اند و ۲۵۸ فرمانده شهید آن زمان از قشر روحانیت بوده‌اند.

کد خبر: ۶۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ - 21February 2024
 

۲۵۸ فرمانده شهید دوران دفاع مقدس از روحانیون بوده اندحجت الاسلام والمسلمین «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با گرامیداشت اول اسفند روز روحانیت و دفاع مقدس، اظهار داشت: این روز یادآور حماسه بزرگ شهادت شهید حجت الاسلام فضل الله محلاتی نماینده وقت حضرت امام (ره) در سپاه پاسداران به همراه حدود ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان بود که عازم بازدید از جبهه‌ها بودند و توسط جنگنده‌های دشمن به شهادت رسیدند.

وی افزود: روحانیت انقلابی همواره نشان داده اند که علاوه بر سنگر وعظ و خطابه، در میدان عمل و جهاد هم حضور دارند و پای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستاده اند.

لقمانپور با اشاره به نقش‌ها و مسئولیت‌های مختلف روحانیت در دوران هشت سال حماسه و ایثار عنوان کرد: نخستین و مهم‌ترین مسئولیت، فرماندهی کل قوا بود که حضرت امام (ره) آن را بر عهده داشتند و البته اوایل جنگ مدتی آن را به رییس جمهور وقت یعنی بنی صدر واگذار کردند که با خیانت وی روبرو شد.

وی دومین نقش روحانیت را فرماندهی نظامی نام برد و گفت: روحانیون مسئولیت هایی، چون فرماندهی قرارگاه مشترک سپاه و ارتش، فرماندهی محور و لشکر و تیپ و گردان و... را نیز عهده‌دار بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به نام شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور فرمانده قرارگاه فتح یا شهید حاج اکبر خردپیشه شیرازی فرمانده یگان دریایی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم تصریح کرد: ۲۵۸ تن از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس از روحانیون بوده‌اند.

این مسئول مسئولیت آموزش‌های عقیدتی در یگان‌های نظامی را دیگر مسئولیت روحانیون و طلاب برشمرد و افزود: روحانیت در دوران هشت سال حماسه و ایثار به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی یا نمایندگی، ولی فقیه در سپاه، ارتش، کمیته و شهربانی به ایفای مسئولیت می‌پرداختند که از آن جمله می‌توان به شهید محلاتی نماینده امام (ره) در سپاه در سال ۱۳۶۴ اشاره کرد.

لقمانپور ‌نقش تبلیغی طلاب را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نقش رزمی روحانیت در دفاع مقدس، بیشترین دامنه کارکرد این قشر از جامعه را تشکیل می‌داد و تقدیم ۴ هزار و ۳۸۸ شهید روحانی در دفاع مقدس موید این مطلب است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi