شناسه خبر : 108832
پنجشنبه 10 اسفند 1402 , 08:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پس‌لرزه‌های نسل‌کشی در غزه ادامه داد

شوک خودسوزی افسر نیروی هوایی به ارتش آمریکا

فاش نیوز - تحلیل‌های راجع به خودسوزی افسر نیروی هوائی آمریکا مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به این سمت و سو می‌رود که «ارتش آمریکا باید منتظر شوک بزرگی باشد» چرا که «جوانان زیادی در آن حضور دارند که مخالف مشارکت در نسل‌کشی غزه‌اند.»
روز دوشنبه 26 فوریه 2024 مصادف با 7 اسفندماه 1402 بود که خبری مثل بمب در فضای رسانه‌ای جهان منفجر شد. افسر نیروی هوائی آمریکا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم اسرائیل در غزه، خود را مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «واشنگتن دی سی» رساند و در حالی که می‌گفت «دیگر نمی‌خواهم شریک نسل‌کشی در غزه باشم. فلسطین را آزاد کنید» روی خود مایع آتش زا ریخت، کبریت را کشید و....
«دیگر نمی‌خواهم شریک نسل‌کشی در غزه باشم» جمله‌ای کلیدی بود که نشان داد، نیروهای مسلح آمریکا در جنگ غزه مشارکت دارند و بعضاً شاهد یا مجری جنایات ترسناکی هستند که در غزه رخ می‌دهد. قتل عام 30 هزار نفر طی کمتر از 150 روز که 90 درصد آنها غیر نظامی و نزدیک به 12 هزار نفرشان هم کودک و نوزادند، حتماً انسانی را که یک «جو» وجدان داشته باشد، تکان می‌دهد. اما مسئله مهم دیگر این رویداد، تاثیری است که این خودسوزی می‌تواند در میان نیروهای مسلح آمریکا داشته باشد. این «تاثیر» دیروز موضوع مورد تحلیل کارشناس شبکه تلویزیونی الجزیره بود. «خلیل العنانی» با حضور در این شبکه تلویزیونی از «شوک بزرگی» حرف زد که این رویداد می‌تواند بر ارتش آمریکا وارد کند چرا که جوانان زیادی در نیروهای مسلح آمریکا حضور دارند که مخالف دفاع 100 درصدی دولتمردانشان از رژیمی مثل اسرائیل هستند: «این حادثه قطعاً تاثیر بسیاری خواهد داشت. ما داریم از جوانی کم سن و سال، نظامی که فقط 25 سال سن دارد حرف می‌زنیم....او اقدامی بی‌سابقه در اعتراض به اتفاقی که در غزه رخ می‌دهد انجام داده است. او خیلی واضح درباره موضوعی حرف زده است که آمریکا هنوز به‌طور رسمی نپذیرفته آن را یک نسل‌کشی بداند. او وابسته به یک نهاد نظامی بسیار مهم است، نهادی که نقش جدی در منطقه دارد و این، هم شامل دریای سرخ و هم شامل نوار غزه می‌شود. او این اقدام را مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن انجام داد؛ اقدامی نمادین و تاثیرگذار و به کسی هم آسیب نرساند. او خود را برای یک آرمان، برای همدردی بشر دوستانه فدا کرد و این مسئله بسیار مهمی است. اما در این بین آنچه از همه مهم‌تر است این که، او تا حد زیادی احساس جوان آمریکایی را نمایندگی می‌کند؛ جوانی که در نهادهای رسمی و غیر رسمی آمریکا حضور دارد. نکته دیگر این است که این رویداد، بازتاب دهنده شکست آمریکا در شست و شوی مغزی جوانان آمریکایی و عوامفریبی است. این نظامی از جمله جوانان آمریکایی است که با شست و شوی مغزی به آنها القاء شده که باید حمایتی نامحدود از اسرائیل کرد. در نتیجه ما از تأثیر بسیار مهم خصوصاً بر روی بقیه افراد مثل او سخن می‌گوییم. تاثیر روی جوانان آمریکایی و نگاهشان به سیاست‌های دولتمردانشان و حزب دموکرات در قبال اسرائیل و این بدان معناست که
دو سوم جوانان طرفدار حزب دموکرات به صورت گسترده از سیاست‌های دولت بایدن و دموکرات‌ها در قبال اسرائیل راضی نیستند. این رویداد در سطح افکار عمومی نیز پیامدهایی بر جای خواهدگذاشت. البته فکر نمی‌کنم در سیاست‌های آمریکا در قبال تحولات منطقه تاثیری بگذارد. اما شوک بسیار بزرگی را بر ارتش آمریکا درخصوص میزان گستره این پدیده ایجاد خواهد کرد.»
تکرار محمد بوعزیزی
برخی نیز در فضای مجازی، خودسوزی «آرون بوشنل»
افسر 25 ساله نیروی هوائی آمریکا را با خودسوزی
«محمد بوعزیزی» جوان 26 ساله تونسی در سال 2010 مقایسه کرده‌اند. بوعزیزی با خودسوزی دودمان برخی از دیکتاتورها و جنایتکاران متحد آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا بر باد داد. طرح‌ها و تصاویر زیادی نیز در فضای مجازی از «بوشنل» منتشر شده است. دولتمردان آمریکایی تاکنون ترجیح داده‌اند، درباره این رویداد سکوت کنند. رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز تلاش زیادی را برای «دیده نشدن» واقعیت این ماجرا آغاز کرده‌اند. صهیونیست‌ها اما با ابزار «مسخره کردن» به جنگ این رسوایی رفته‌اند.
سلاحی به نام گرسنگی
اما با وجود تمام این اعتراض‌ها و رسوایی‌ها، رژیم جنایتکار صهیونیستی با حمایت دولتمردان آمریکا همچنان مشغول نسل‌کشی است. این نسل‌کشی صرفاً با بمب‌های چند تُنی یا فسفری انجام نمی‌شود. صرفاً با بمباران بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها هم انجام نمی‌شود. «سلاح گرسنگی» از جمله ابزارهایی است مدتی است که با استفاده از آن مشغول کشتار غیرنظامیان ساکن غزه هستند. هدف از این نسل‌کشی نیز به تسلیم واداشتن جوانان مسلح فلسطینی‌اند که هزاران کشته و زخمی بر صهیونیست‌ها تحمیل کرده‌اند.
در همین رابطه یونیسف اعلام کرده است که یک میلیون کودک در غزه امنیت غذایی ندارند و گرسنه‌اند و با بحران بهداشتی مواجه هستند. این سازمان حتی تأکید کرده است که «بیش از 95 درصد خانواده‌های فلسطینی در غزه وعده‌های غذایی بزرگسالان را کاهش داده‌اند تا کودکان بتوانند به مقدار غذای بیشتری دست پیدا کنند...که لازم است کمک‌های بشردوستانه به شیوه‌ای امن و بدون قید و شرط به دست فلسطینیان خسارت‌دیده در هر نقطه از نوار غزه برسد.» قطر نیز صهیونیست‌ها را متهم به نسل‌کشی کرده است.
آن طور که کانال تلگرامی «اخبار فلسطین» نوشته است، وزیر همکاری‌های بین‌المللی قطر تأکید کرد آنچه ارتش رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، نسل‌کشی است. «لؤلؤه خاطر» در ادامه تصریح کرد که سال 2023 خونین‌ترین سال برای غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری بود چرا که رژیم صهیونیستی در این سال حملات خود به کرانه باختری را شدت بخشید و طی آن حدود 400 نفر به شهادت رسیدند. وی تصریح کرد که شورای امنیت از آغاز جنگ در غزه 3 مرتبه در صدور قطعنامه برای آتش‌بس در غزه ناموفق مانده است و در کل برای 45 اُمین بار در تاریخ معاصر نتوانسته قطعنامه توقف جنگ را صادر کند. این وزیر قطری تاکید کرد که ما خواستار آتش‌بس فوری و توقف هرگونه حمله و تجاوزی به غزه هستیم.
انتقام
جوانان مسلح فلسطینی اما تسلیم این فشارهای حاصل از نسل‌کشی نشده‌اند و همچنان مشغول تار و مار کردن صهیونیست‌ها با چنگ و دندانند. صهیونیست‌ها با وجود سانسور شدید تلفات و خساراتشان، هلاکت نزدیک به 600 نظامی خود را تأیید کرده‌اند. عددی که به احتمال زیاد دو یا حتی 3 برابر رقم اعلامی است. دیروز نیز ارتش رژیم اسرائیل اعتراف کرد طی نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه ۷ نظامی‌اش زخمی شده‌اند و اکنون 2 هزار و 981 افسر و سرباز زخمی روی دستش باقی مانده است که که ۱۴۲۱ نفر آن‌ها در جریان عملیات زمینی مجروح شده‌اند. 465 نفر از این مجروحین در حال مرگ هستند.
دیروز در خان یونس نیز 4 نظامی صهیونیست به دست جوانان مسلح فلسطینی روانه جهنم شدند. گفته می‌شود شمار زیادی صهیونیست نیز در این حمله که «موشکی» بوده، مجروح شده‌اند. دیروز در محله الزیتون نیز خودروی زرهی رژیم صهیونیستی منهدم شد. چندی پیش اعلام شد، صهیونیست‌ها نزدیک به 1000‌تانک و خودروی زرهی‌شان را در این مدت از دست داده‌اند.
تظاهرات‌ها ادامه دارند
اما بر خلاف دولتمردان کشورهای غربی و عربی، مردم کشورهای سراسر جهان حتی یک روز هم ملت مظلوم فلسطین را فراموش نکرده‌اند و با برپایی تظاهرات‌های خیابانی، اعتراض خود را به نسل‌کشی در غزه نشان داده‌اند. دیروز قبل از ورود بایدن به ساختمان شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گروهی از مردم آمریکا مقابل ساختمان تجمع و علیه حمایت‌های دولت آمریکا شعار دادند.
آتش‌بس، دروغ یا واقعیت؟
مدتی است رسانه‌ها و چهره‌های غربی و حامیان سینه چاک رژیم صهیونیستی می‌گویند، مذاکرات برای آتش‌بس در غزه خوب پیش می‌رود و پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل شده است. دیروز حتی تصاویر بایدن در حال بستنی خوردن! منتشر شد که می‌گوید، «احتمالاً تا دوشنبه آینده آتش‌بس اعلام می‌شود.» رویترز نیز از این توافق نوشته و مدعی شده، به جزئیاتی از آن دست یافته است. اما حماس، طرف اصلی این جنگ می‌گوید، همه این اخبار کذب محض است و حامیان رژیم صهیونیستی با این دروغ‌ها، دنبال یک جنگ روانی‌اند. رویترز در بخشی از گزارش خود مدعی شده بود، حماس از برخی خواسته‌هایش کوتاه آمده است!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi